חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מינוי רואה חשבון מומחה לעריכת חוות דעת אקטוארית הערכת שווי עסק הערכת שווי נכסי קריירה מוניטין

מאת: אייל אלי דיני משפחה07/05/20101976 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מצב ראשון

א' יוצא מהבית, א' מתחיל קריירה או הייתה לו קריירה, ב' נשאר בבית, ב' מקבל מחצית, ב' למעשה מתחיל מאפס.

טענו אקדמאים מלומדים כדוגמת פרופסור אריאל רוזן צבי ז"ל ופרופסור ליפשיץ במאמרים שפירסמו כי זה יוצר חוסר איזון. הטענה שלהם, אותה הם במאמריהם (בין קודש לחול, נישואין חילוניים בדור הבא) זרקו לפתח בית המשפט, היא כי ראוי להכיר בנכס לא מוחשי. להלן נכסי קריירה. כלומר לצורך שיוויון בעת הפירוד בין בני זוג, כדאי לחלוק מוניטין / נכסי קריירה.

מצב שני

שינוי גישה - השופט רובינשטיין בפסק דין בעליון. הוא בודק מי גיהץ, מי השגיח על הילדים, מי החל ללמוד לימודים גבוהים אשר שולמו מהקופה המשותפת ומגיע למסקנה כי עדיין לא הגענו למסה הקריטית בגינה נחייב בן זוג לשלם פיצויים או מוניטין בגין החלק שרכש.

מצב שלישי

השופט ריבלין, בהיותו המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מביא בפסק דין שנתן הלכה חדשה:

מוניטין זה נכס, אשר ניתן לחלוקה במקרה של פרידה. אנו עושים הערכה. אחד מבני הזוג מרוויח יותר ממשנהו. יש צורך לאזן ביניהם. באותו מקרה האישה הייתה יועצת חינוכית והשתכרה 7,000 ש"ח בחודש. הבעל היה רואה חשבון והשתכר סך של 20,000 ש"ח בחודש. השופט מסביר מתי מחשבים מוניטין. בפסק הדין שלו הוא דן בשאלה האם הילכת השיתוף חלה על "נכסי קריירה לאמור בעיקר כוש\ר השתכרות מוגבר ומוניטין אישי.

ראוי לציין כי באותו מקרה בני הזוג נישאו לפני 1 בינואר 1974 ויש לכך משמעות משפטית לעניין האםם חל או לא חל עליהם חוק יחסי ממון .

 מצב רביעי

כיום חלו תיקונים בחוק יחסי ממון. לשופט בבית המשפט לענייני משפחה ולי כרואה חשבון מומחה של בית המשפט יש ארגז כלים שלם המאפשר ניתוח כל מקרה.

אלי אייל רואה חשבון משפטן כלכלן בורר מגשר הכנת חוות דעת אקטוארית בנושא איזון זכויות בין בני זוג וחוות דעת ללשכות ההוצאה לפועל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל אלי

מאת: אייל אלי מס ערך מוסף04/10/119350 צפיות
המאמר בא להזכיר את הכללים לקיזוז מע"מ תשומות הן בגין רכישת ציוד והן בגין הוצאות שוטפות.

מאת: אייל אלי מס הכנסה22/12/091842 צפיות
רשות המיסים פיתחה מערכת מתאימה להגשת דוחות מקוונים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica