חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מצאתי את התפילין הראשון שלי

מאת: רונןצרכנות19/05/2010810 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תפילין שלי

לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה שנפגשנו, אני והתפילין שלי. לא גדלתי בתור אדם דתי, למעשה לא הכרתי את המושג תפילין עד שנפגשנו לראשונה. נולדתי ברוסיה, בעיר שנקראת קישינב, הנמצאת על הגבול עם רומניה, מעולם לא שמעתי על תפילין. הייתה קהילה יהודית בעיר, אך בתור ילד, תפילין זה לא מה שעניין אותי.

השנים עברו והילדות השמחה נצבעה בצבעים לא נעימים של התבגרות במדינה שבה יהודים נחשבים לאזרחים סוג ב". קשה להיות אזרח סוג ב", התחושה היא שמקפחים אותך ואתה אפילו לא מבין למה. בכל העיתונים דיברו על כמה היהודים רעים ועושים נזק לכלכלה הרוסית.

יום אחד, בגיל 8 חזרתי הביתה ומצאתי את אבי יושב עם אנשים הלבושים שחור, עם כובעים שחורים, חוטים לבנים בצבצו להם מהמכנסיים והיו להם פאות ארוכות בצידי הראש. לאחר שיצאו, שאלתי את אבי מי הם היו? אלה רבנים גדולים מישראל, הם רוצים לעזור לנו לעלות לישראל, למדינת היהודים. לא שאלתי למה, בתוך תוכי הבנתי שרוסיה זה לא המקום בשבילנו.

לא אלאה אתכם בסיפור העלייה, רק אגיד שזה לא היה פשוט, באף מקום לא אוהבים זרים ובמיוחד זרים שבורחים. הגעתי לישראל, אך לא הרגשתי שייך. ברוסיה הייתי יהודי, בישראל קראו לי רוסי. לא הבנתי מה מיוחד בלהיות יהודי.

הסוכנות היהודית ארגנה מסע לכותל לכל ילדי העלייה שהגיעו ביום שלי. הגענו לכותל, שני אוטובוסים של ילדים מבולבלים, הסתכלתי על הכותל הנצחי ובהיתי בו דקה ארוכה. לפתע ניגש אלי אדם זקן, שהושיט לי שקית שחורה ומרופטת של תפילין, שם לי יד על הכתף ואמר: "התפילין האלה היו שייכים לאדם זקן וחכם שהלך לעולמו, לפני שהוא מת, הוא אמר לי: "קח את התפילין שלי לרחבת הכותל מחר בבוקר, תן את התפילין למי שתרגיש, שהתפילין קוראים לו". זה בדיוק מה שהוא עשה. התפילין קראו לי, הם באו אליי, כנראה שהתפילין הרגישו שאני זקוק להכוונה ורוחניות.

לקחתי את התפילין ממנו, אמרתי תודה, הוא חיבק אותי, אמר משהו באידיש, הסתובב והלך. התפילין נשארו איתי. הייתי די המום מכל מה שקרה, אבל במצב רוח מעולה. חיבקתי את התפילין חזק, הסתכלתי סביבי, ראיתי את מאות האנשים סביבי, שכולם מחזיקים תפילין כמו שלי בדיוק, מתפללים מול הכותל. רציתי גם. הלכתי מהקבוצה, נכנסתי למתחם הכותל, חיבקתי את התפילין ונשענתי על קיר הנצח עם הראש.

ואז זה קרה, לא יודע איך להסביר את זה בדיוק, אבל כל האנרגיה של לא יודע בדיוק מה, זרמה בתוכי והציפה אותי באהבה ושייכות. קשה להסביר משהו לא מוחשי, אך שם, בעודי מחבק את התפילין, נשען על הכותל הבנתי מה זה אומר להיות יהודי, מה המשמעות של זה, הנטל והעונג ומה התפילין מסמל לעם ישראל. מיותר לציין שלא היה לי מושג מה עושים עם תפילין, אך לא היה לזה משמעות.

חזרתי לקבוצה אדם שונה לחלוטין, הכי מצחיק שמאוחר יותר בטקס, חילקו לכולם תפילין, רק לי, כבר היה אחד.

 



תגיות המאמר: תפילין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי

עורך דין פלילי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן

מאת: רונןצימרים09/11/111013 צפיות
"אני נופל מהרגליים. אני אומר לך. אל תתחתן. תישאר רווק. הכי טוב, בשבילך ובשביל האישה המיועדת. אני נטחן בעבודה מ-8 בבוקר עד 8 בערב, חוזר הביתה וצריך להחליף חיתולים לכל הילדים ולשמוע את כל הטענות שלה. לא יכול עם זה יותר." - אלו המשפטים שאמר לי חבר טוב לפני שבועיים בדיוק.

מאת: רונןשיווק07/11/111027 צפיות
אחד הדברים המדהימים ביותר שיצא לי לראות זה כרטיסי ביקור אומנותיים, האם אתם מאמינים שאומן יעשה דברים שונים בהחלט? כן. אישה מדהימה שמאמינה בעסק שלה- שירבוטים, יצרה דברים כל כך יפים, עד שקשה להאמין שזה בכלל אפשרי. כל אחד יכול לבנות חנות בפייסבוק- השאלה היא מה תהיה הרמה.

מאת: רונןפרסום מקוון07/11/111267 צפיות
בתי דפוס פיתחו מיומנות לעבוד בצורה חכמה עם מגוון גדול מאוד של לקוחות מכל הסוגים והמינים, כאשר הלקוח הוא חברה למכירת נדל"ן בארה"ב, כל דברי הדפוס נראים שונה מאשר כאשר החברה היא ציוד משרדי והיא עוסקת בעיקר במכירות טושים ועפרונות- הם מתאימים את המראה של הדפוס לאותה חברה.

מאת: רונןשיווק ישיר07/11/111085 צפיות
החשבוניות אותם אנחנו מקבלים מודפסות על גבי נייר פשוט ומגיעות עם העתקים שמחוברים אליהם. פנקסי חשבוניות בעתיד יכולים לההפך להיות אלקטרונים. נותן השירות יכול להגיע אלינו עם מסך קטן שמתמלא על ידי לחיצה במגע. בתוך המסך אנחנו יכולים למלות את הפרטים שלנו על ידי עט אלקטרוני מיוחד

מאת: רונןצרכנות07/11/111025 צפיות
העיר תל אביב היא עיר שמלאה בעסקים ונותני שירותים. הליכה ברחובות תל אביב מציעה עבור המתבונן עשרות סוגים של עסקים שכל אחד מהם מציע ללקוחות מוצרים שונים ושירותים שונים. תל אביב שמהווה את מרכז העסקים של ישראל היא העיר בה מדפיסים את הכמות הגדולה ביותר של פנקסי החשבוניות בארצנו הקטנה. העובדה הזו היא פועל יוצא לעובדה שבתל אביב מתרחשות מידי יום אלפי עיסקאות של רכישה וקנייה.

מאת: רונןאינטרנט - כללי08/06/101101 צפיות
על הנושא של קידום בגוגל קיימים מאות מאמרים ברחבי האינטרנט, כנראה שמאות זה בעצם אלפים רבים, רק בשפה העברית. כדי להמחיש את הנקודה שלי אני אציין שבאחד מאתרי המאמרים נתקלתי בחברת קידום בגוגל שהעלתה לא פחות ולא יותר מ700 מאמרים על קידום בגוגל.

מאת: רונןצרכנות08/06/10952 צפיות
כל מי שגר בבניין קומות ויש לו שכנים מכיר את הבעיה הזו, יום אחד אתה מתעורר בבוקר ורואה באחד החדרים כתם גדול ורטוב על התקרה. הכתם כמובן לא גורם שום נזק מעשי

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214261 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204398 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205299 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194178 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193404 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193453 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182922 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica