חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזוזות ואנחנו

מאת: רונןצרכנות21/05/2010885 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזוזות ואנחנו

על חשיבותן של המזוזות לעם ישראל, הכול כבר נאמר כבר, קשה להוסיף משהו חדש בהסבר על משמעותן לישראל ולבני ישראל. מזוזות שומרות על הבית ועל דלת הבית. המזוזה היא שומרת הסף של בית בישראל. איך אתה יודע שאתה נכנס לבית של יהודי, בכל מקום בעולם? כי בכל בית של יהודים בכל רחבי העולם, נוכל לראות את השומרים, מזוזות. גם אם תיכנסו לבתים בארגנטינה, ניקרגואה, רוסיה או אמריקה, אתם תיתקלו במזוזות. מזוזות, הן ככל הנראה הסימן הבולט ביותר, המעיד על יהדותו של בן אדם.

המזוזות קיימות באין ספור צורות וצבעים, החל ממזוזות פשוטות מעץ או פלסטיק מינימאלי ועד מזוזות מזהב טהור, העולות אלפי שקלים, כל אחד וטעמו הוא. במשך חיי, כל פעם שביקרתי בבית חדש, ניסיתי לשים לב לסוגי המזוזות בבית ולהבין מה סוג המזוזה אומר על סוג המשפחה שגרה בבית.

קודם כל אציין, שלשמחתי בכל הבתים שהייתי בהם היו מזוזות, דבר שתמיד שימח אותי, אפילו אנשים חילונים גמורים, שמים מזוזות. למעשה, אני לא מאמין שראיתי בית ללא מזוזה. ככל שהזמן עבר, הצלחתי לפתח איזו שהיא תבנית החוזרת על עצמה, של קשר בין סוגי מזוזות לבין סוגי משפחות, לשיפוטכם:

1. חילונים גמורים וגאים בזה- גם החילונים הקיצוניים מרכיבים מזוזות, אבל המזוזות הן בדרך כלל כאלה שנשארו מהבעלים הקודם של הדירה, אם זו דירה יד שנייה, או מזוזות בסיסיות ביותר, מפלסטיק לבן, כאלה שניתן אפילו להשיג בחינם או בסכומים ממש צנועים של כסף.

2. יוצאי עדות המזרח- בדרך כלל מזוזות מושקעות מאוד, מזוזות בעיצוב מיוחד, צורות מיוחדות, בצבע זהב, בקיצור מזוזות מושקעות, המעידות על תשומת לב והשקעה בנושא.

3. יוצאי מזרחי אירופה- מזוזות בעלות מראה פשוט ונקי. אל תטעו, אלה יכולות להיות מזוזות בשווי אלפי שקלים, אבל יהיה להן מראה נקי, פשוט אלגנטי. הרעיון הוא כביכול להראות שלא השקיעו מחשבה בנושא: "זה סתם משהו שקניתי, היה נראה לי שזה יתאים לבית".

4. דתיים- המזוזות של הדתיים, הן עניין מאוד מעניין. מצד אחד ברור לנו שכל נושא המזוזות, מאוד חשוב להם, אבל עדיין הצניעות מחייבת. לכן הדתיים בדרך כלל מתחלקים לשניים:

א. הדור הוותיק של הדתיים הולכים בדרך כלל על מזוזות צנועות, כי זאת תכונה שמאפיינת את הדור הוותיק יותר- צניעות.

ב. הדור הצעיר של הדתיים- הדור הצעיר בהתאם לכל השינויים הבין דוריים, הוא דור פחות צנוע, לכן המזוזות הן יותר מפוארות בהתאמה. אבל הדבר החשוב ביותר לדעתי, הוא שעל כל הדלתות שראיתי בחיים, תמיד היו מזוזות. המסורת העתיקה בעולם, ממשיכה להתקיים בגאון, גם ב2010 וגם לעולם ועד.

 



תגיות המאמר: מזוזות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ עסקי

עורך דין פלילי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן

מאת: רונןצימרים09/11/111013 צפיות
"אני נופל מהרגליים. אני אומר לך. אל תתחתן. תישאר רווק. הכי טוב, בשבילך ובשביל האישה המיועדת. אני נטחן בעבודה מ-8 בבוקר עד 8 בערב, חוזר הביתה וצריך להחליף חיתולים לכל הילדים ולשמוע את כל הטענות שלה. לא יכול עם זה יותר." - אלו המשפטים שאמר לי חבר טוב לפני שבועיים בדיוק.

מאת: רונןשיווק07/11/111027 צפיות
אחד הדברים המדהימים ביותר שיצא לי לראות זה כרטיסי ביקור אומנותיים, האם אתם מאמינים שאומן יעשה דברים שונים בהחלט? כן. אישה מדהימה שמאמינה בעסק שלה- שירבוטים, יצרה דברים כל כך יפים, עד שקשה להאמין שזה בכלל אפשרי. כל אחד יכול לבנות חנות בפייסבוק- השאלה היא מה תהיה הרמה.

מאת: רונןפרסום מקוון07/11/111266 צפיות
בתי דפוס פיתחו מיומנות לעבוד בצורה חכמה עם מגוון גדול מאוד של לקוחות מכל הסוגים והמינים, כאשר הלקוח הוא חברה למכירת נדל"ן בארה"ב, כל דברי הדפוס נראים שונה מאשר כאשר החברה היא ציוד משרדי והיא עוסקת בעיקר במכירות טושים ועפרונות- הם מתאימים את המראה של הדפוס לאותה חברה.

מאת: רונןשיווק ישיר07/11/111084 צפיות
החשבוניות אותם אנחנו מקבלים מודפסות על גבי נייר פשוט ומגיעות עם העתקים שמחוברים אליהם. פנקסי חשבוניות בעתיד יכולים לההפך להיות אלקטרונים. נותן השירות יכול להגיע אלינו עם מסך קטן שמתמלא על ידי לחיצה במגע. בתוך המסך אנחנו יכולים למלות את הפרטים שלנו על ידי עט אלקטרוני מיוחד

מאת: רונןצרכנות07/11/111024 צפיות
העיר תל אביב היא עיר שמלאה בעסקים ונותני שירותים. הליכה ברחובות תל אביב מציעה עבור המתבונן עשרות סוגים של עסקים שכל אחד מהם מציע ללקוחות מוצרים שונים ושירותים שונים. תל אביב שמהווה את מרכז העסקים של ישראל היא העיר בה מדפיסים את הכמות הגדולה ביותר של פנקסי החשבוניות בארצנו הקטנה. העובדה הזו היא פועל יוצא לעובדה שבתל אביב מתרחשות מידי יום אלפי עיסקאות של רכישה וקנייה.

מאת: רונןאינטרנט - כללי08/06/101101 צפיות
על הנושא של קידום בגוגל קיימים מאות מאמרים ברחבי האינטרנט, כנראה שמאות זה בעצם אלפים רבים, רק בשפה העברית. כדי להמחיש את הנקודה שלי אני אציין שבאחד מאתרי המאמרים נתקלתי בחברת קידום בגוגל שהעלתה לא פחות ולא יותר מ700 מאמרים על קידום בגוגל.

מאת: רונןצרכנות08/06/10952 צפיות
כל מי שגר בבניין קומות ויש לו שכנים מכיר את הבעיה הזו, יום אחד אתה מתעורר בבוקר ורואה באחד החדרים כתם גדול ורטוב על התקרה. הכתם כמובן לא גורם שום נזק מעשי

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214253 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204391 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205290 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194176 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193404 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193450 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182922 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica