חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

8 עקרונות לתקשורת טובה בין בני זוג

מאת: ברוך בן דודזוגיות ואהבה31/05/20101847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

8 עקרונות לתקשורת טובה בין בני זוג
 ברוך בן דוד

1.     תקשרו בצורה פתוחה וברורה- ע"מ שהאוירה בבית תהיה נעימה, חשוב מאוד שכל אחד מבני הזוג לא ישמור דברים בפנים, אלא יאמר את אשר בליבו בפתיחות ובצורה לא פוגענית- הכעיס אותי..פגע בי..אני מצפה ש..וכו'. פעמים רבות אנו מוצאים שהאשה מרגישה שבעלה עם פתיל קצר-כועס וזועף, אך היא לא מבינה על מה ולמה. או שהבעל חוטף טענות ותלונות מאשתו, והוא לא מבין מה אשתו רוצה ממנו. ושאנו בודקים יותר לעומק אנו מוצאים שהכעס והתלונות נובעים מאיזו קפידה או פגיעה שאחד מבני הזוג חווה, אך הוא לא דיבר על כך, אלא העדיף במקום זה לכעוס או להתלונן, וזה תחליף הרסני לזוגיות.

2.     קבעו זמן לשוחח על דברים שמפריעים- יש נטייה להרבה אנשים לא לדבר על הדברים שמפריעים אלא לשמור זאת בלב. אך זה לא נשאר רק בלב אלא מתפרץ מידי פעם החוצה באופנים שליליים כגון כעס זלזול לגלוג תלונות וכו'. לכן חשוב מאוד לקבוע זמן קבוע, לפחות פעם בשבוע, שבו מדברים על הדברים שמפריעים בפתיחות.

3.     עזרו לבן זוגכם להפתח-אם בן זוג אחד סגור יותר או שאתם רואים שבן זוגכם כועס או פגוע, אך לא מדבר, עזרו לו להפתח. שאלו אותו –"את/ה כועסת עלי על משהו? "נפגע/ת ממני?"

4.     טלו רשות להוכיח- אם אתם באים להוכיח את בן זוגכם הכינו אותו נפשית לתוכחה ע"י שתטלו רשות להוכיח-"אפשר לאמר לך מילה.." או "אפשר לספר לך משהו שנפגעתי ממנו..". הכנה כזו תקל עליו להקשיב ולקבל את התוכחה, שהרי הוא נתן את הסכמתו.

5.     לימדו להקשיב-השתמשו בטכניקת המאזין והדובר ע"מ ללמוד להאזין. טכניקה זו אומרת, שבזמן שאחד מבני הזוג מדבר, הוא אוחז בידו איזה חפץ, כגון מקל או עט, וכל זמן שהוא אוחז בחפץ, הצד השני רק מקשיב, בלי להתווכח ובלי להעיר הערות, עד החלפת התפקידים והעברת המקל לבן זוג, ואז מחליפים תפקידים.

6.     הקשבה פעילה- יש צורך חזק באדם שיבינו אותו, לכן על הצד המקשיב לתת תחושה למדבר שהוא מבין אותו. איך נותנים את התחושה הזו? ע"י הקשבה פעילה. הקשבה פעילה זה אומר שמגיבים לדברי המדבר בתגובה פשוטה כמו הנהון בראש, עד תגובה כגון "וואוו מה אתה אומר..", ומסכמים מידי פעם את תוכן דבריו, ואת הרגשות שהוא חווה כגון "היה לך יום ממש קשה..חבל על הזמן".

7.     פרגנו לפני שאתם מוכיחים- התוכחה נותנת תחושה לבן זוג שאתם למעלה והוא למטה, לכן רצוי לפרגן לפני שמוכיחים, שע"י כך לא תהיה תחושה לבן זוג שמורידים אותו.

8.     דבר על עצמך ולא על בן זוגך- אל תאמר מה בן זוגך לא בסדר, אלא דבר על עצמך- מה הצורך שלך מה מפריע לך מה מכעיס אותך מה פוגע בך מה חסר לך וכו'.כשמדברים על הבן זוג הוא מרגיש מותקף, והוא מתקיף בחזרה, ולא מקבל את התוכחה. אך כשאתה מדבר על הצורך שיש לך על המצוקה שיש לך, הבן זוג יכול להזדהות ולקבל.

ברוך בן דוד-ייעוץ לבניית תקשורת טובה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ברוך בן דוד
מנחה נישואין ומשפחה ומנחה בחיי אשות באיזור חיפה
משלב בייעוץ זוגי בין מקצועיות לבין יהדות
חבר באגוד ינ"ר=יועצי נישואין רבניים
0548004096
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברוך בן דוד

מאת: ברוך בן דודזוגיות ואהבה15/03/161615 צפיות
"אשתי לא מוכנה שאני אגיד לה מילת אחת של בקורת!" "אם אני מבקרת את בעלי אני צפויה לקבל צעקות ומילות זלזול חזרה-מה עושים?"

מאת: ברוך בן דודמשפחה וזוגיות - כללי31/01/101358 צפיות
הדמיון גורם פעמים רבות לפגיעה בזוגיות ולריחוק בין בני הזוג, מאמר זה מלמד להשתמש בדמיון ע"מ לקרב בין בני הזוג

מאת: ברוך בן דודזוגיות ואהבה15/11/091300 צפיות
שאלה: אני מרגישה שהקשר שלי עם בעלי תקוע. זאת אומרת, הקשר בינינו הוא קשר טכני בלבד -"תביא את זה" "תעשי את זה" וכו', אין בינינו אהבה ולא זוגיות. מה עושים כדי לשפר את המצב?איך מחזקים את הקשר ואת הזוגיות?

מאת: ברוך בן דודמשפחה וזוגיות - כללי18/10/091165 צפיות
בני זוג נורמליים לפעמים כועסים אחד על השני יש כאלה שמתפרצים מכעס ויש אחרים ששומרים בפנים השאלה היא מהי התגובה האופטימלית-בעין יהודית ומקצועית כאחד.

מאת: ברוך בן דודמשפחה וזוגיות - כללי18/10/092264 צפיות
יש תקשורת בין בני זוג שגורמת לרחוק ולכעס, ויש תקשורת שמביאה לקרוב ולאהבה. מהי התקשורת האופטימלית ואיך אפשר להשיג אותה.

מאת: ברוך בן דודזוגיות ואהבה18/10/091437 צפיות
האהבה היא דבר שנתון ללב לרגש השאלה היא מה אנו יכולים לעשות ע"מ להעצים את האהבה שבלבנו? מה בני זוג יכולים לעשות ע"מ לפתח את הקשר הרגשי שביניהם?

מאת: ברוך בן דודמשפחה וזוגיות - כללי13/10/091424 צפיות
כל אדם נורמלי לפעמים בא הביתה עצבני חסר סבלנות מתוח וכו' השאלה היא איך בן/בת הזוג הרגוע יכול להביא להרגעת המצב.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206329 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204872 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204660 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192796 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182305 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182743 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181899 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica