חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אודות חנן יובל. לקראת ערב זמר - "חנן יובל על גשר הירקון".

מאת: מוטי דבירמוסיקה05/07/20101453 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 חנן יובל  נולד ב-3 באוקטובר 1946 בקיבוץ משמרות , בן דורם של בני הקיבוץ שלום חנוך ומאיר אריאל. בגיל צעיר עבר עם הוריו לפרדס חנה, שם סיים את לימודיו בבית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה.

את שירותו הצבאי עשה בלהקת הנח"ל משנת 1965, לאחר מכן הצטרף להרכבים שונים ולאחריהם החל בקריירת סולו שכללה שיתופי פעולה מוזיקליים רבים. למד פילוסופיה כללית ויהודית באוניברסיטת תל אביב. 

בשנים 1969-1970 היה חנן יובל חבר בהרכב "השלושרים" ביחד עם שלום חנוך ובני אמדורסקי. הוא שימש זמר ליווי ברוב שירי ההרכב ולעתים שר סולו. השיר המפורסם ביותר אותו ביצע יובל במסגרת השלישייה כסולן ראשי הוא "צרות טובות". לאחר תקופת השלושרים הקים יובל את להקת "כיף התקווה הטובה", שהקליטה שירים (דוגמת "בלדה לעוזב קיבוץ" או "ד"ר יארינג")

לאחריה הצטרף להרכב "שובבי ציון", שכלל גם את קובי רכט וקובי אשרת. עם הרכב זה הופיע עד 1971. שלישייה זו הוציאה אלבום ממנו בלטו שירים כמו "נגה", ו"איש גדול", כמו כן, השתתפה השלישייה בתחרויות הזמר של תחילת שנות השבעים שם ביצעו שירים דוגמת "ישראל ישראל בטח בשם" ו"בגללי או בגללו". 

במשך מספר שנים בתחילת שנות ה-70, טרם החל בקריירת הסולו שלו, שיתף יובל פעולה עם אמנים רבים, ביניהם שלמה ארצי וג'וזי כץ, אך לא תפס את עמדת זמר הסולו. בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ג (1973) ביצע ביחד עם ירדנה ארזי, אפרים שמיר ושלישיית אף אוזן גרון את השיר "ליל חניה", מהשירים המזוהים ביותר עם התחרות.

ב-1974 הוציא יובל אלבום בכורה, בו הלחין ועיבד את רוב השירים. המוכר מבין שירי האלבום הוא "אתם זוכרים את השירים", אותו כתב יהונתן גפן בטורו האישי ב"מעריב" במהלך מלחמת יום כיפור, שהפך לאחר מכן לשיר הנוסטלגיה המזוהה עם יובל. 

במסגרת המופע "ימי בנימינה" ב-1982, החל שיתוף פעולה פורה בין יובל לבין אהוד מנור שנמשך שנים. ב-1985 הקליט יובל את האלבום "דור" שנקרא על שם בנו הבכור וכלל שירים שנכתבו על ידי מנור, והולחנו על ידי יובל. האלבום הניב את השירים "ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר" .

שירים שהלחין יובל לזמרים אחרים יצאו בהקלטה מחודשת עם המבצעים המקוריים במסגרת האלבום "כשהיונים חוזרות" (1989). בין השירים באלבום נמנים "הלילה הוא שירים" עם חוה אלברשטיין, "אני וסימון ומואיז הקטן" עם יוסי בנאי, ""שהשמש תעבור עלי" עם ירדנה ארזי, "הימים שעוד נכונו לנו" עם הדודאים, "כשצלצלת רעד קולך" עם נורית גלרון ועוד..

ב-1991 חזר יובל לשיתוף פעולה עם בני אמדורסקי וישראל גוריון, שותפיו בעבר ל"שלושרים" והפיק מופע ואלבום של שירי שלישיית גשר הירקון והשלושרים, שנקרא "שלושרים על גשר הירקון". וב-1993 השתתף בתוכנית טלוויזיה שהוקדשה לבני אמדורסקי חודשים ספורים לפני מותו, ובה התאחדו השלושרים לשירים אחדים.

 לאחר מותו של אמדורסקי, הצטרף יובל אל ישראל גוריון וצמד "הפרברים" (יוסי חורי ואורי הרפז), להרכב שקרא לעצמו "החברים של בני". הרכב זה העלה מופע לזכרו של אמדורסקי ובו עיבודים למיטב להיטיו. 

במשך השנים, שימש חנן יובל כמפיק (ובדרך כלל גם כמלחין) באלבומים שלו ושל הרכבים בהם השתתף ושל אמנים אחרים, ביניהם שושי (האסיר המזמר), ושייקה לוי.

יובל שימש כמנהל האמנותי של פסטיבל ערד בשנים 1995-1996. ב-1996 ייסד יובל את פסטיבל "ימי זמר בחולון" והיה מנהלו האמנותי עד 1999.במסגרת פסטיבל זה הפיק יובל מופע לזכרו של מאיר אריאל, לאחר שהשתתף במופע לזכרו בשם "פתאום בלעדיו" (בשיר "אגדת דשא", שסוגר מעגל סביב שלושת יוצאי קיבוץ משמרות).

בספטמבר 2001, נבחר יובל לעמוד בראש איגוד אמני ישראל, אמ"י, והחליף בכך את דודו דותן שנפטר באותה שנה. ולאחר שנה פרש מתפקידו זה.

חנן יובל ממשיך גם כיום לפעול ללא לאות כיוצר/זמר/מפיק.

עד כאן. למאמרים נוספים לחץ כאן -  לדף- מאמרים

תודה ולהתראות במועדון הזמר שלנו.                                                                                        

 בברכה                                                                                                                                              

מוטי דביר

http://www.havayvebidur.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי דביר,יליד ירושלים, בצבא השתתף בכמה צוותי הווי ובידור ולאחר מכן העדיף להיות קצין.היה צלע משלישיית זמר ירושלמית "שלישיית הר הצופים". שחקן/במאי/זמר,בוגר בי"ס למשחק בהנהלתו של ניסן נתיב.השתתף בהצגות ילדים רבות ובאופרה הישראלית החדשה.מביים הצגות תיאטרון.כיום, מוטי הינו צלע מתוך "צמד הווי ובידור". http://www.havayvebidur.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי דביר

מאת: מוטי דבירמוסיקה14/10/121297 צפיות
אודות קיום מקהלת צה"ל - 1984

מאת: מוטי דבירמוסיקה12/09/121118 צפיות
על עצם קיום הגבעטרון ב- 65 שנות המדינה כבר נכתב לא מעט, לכן יש להוסיף בעיקר פרטים על הווה והעתיד. ערכתי עבורכם מאמר קצר אודות להקת הגבעטרון המופלאה של שנות ה- 2000.

מאת: מוטי דבירמוסיקה18/06/121426 צפיות
עצוב למות באמצע תמוז אבל באמצע התמוז אמות אל בוסתני הפרי שנתייתמו הידד אחר הידד נפול ייפול ועל קיצך ועל קצירך ועל הכל.

מאת: מוטי דבירמוסיקה23/02/121367 צפיות
צמד הפרברים הוא אחד ההרכבים הוותיקים ביותר שעדיין פועלים בזמר העברי. הצמד מאופיין בהרמוניה הקולית המשובחת שלו ובנגינת הגיטרות של חבריו. הצמד מלווה כבר 50 שנה את הזמר העברי בשיריו, הכוללים שירי עם ישנים וחדשים שהקליט ובכך סייע בשימור הפולקלור הישראלי. בנוסף הקליט הצמד שירים מתורגמים ממקורות שונים, וכן שירים שנכתבו במיוחד עבורו על ידי מיטב הכותבים.

מאת: מוטי דבירמוסיקה05/01/121476 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד ובו אנחנו מארחים את הזמרת – רוחמה רז ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייה של הזמרת המגיעה אלינו היישר מהיכל התהילה ומבית הספר למוסיקה.

מאת: מוטי דבירמוסיקה24/11/111323 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד נוסף והפעם,בו אנו מארחים את הזמר- איתן מסורי ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייו של הזמר/יוצר המאוד מוכשר הזה. מאחל לכם הנאה רבה.

מאת: מוטי דבירבידור ופנאי - כללי21/10/111286 צפיות
שלום רב. אנחנו בפתחה של עונה נוספת וחדשה ובפתיחת מועדון זמר חדש ומה טוב יותר מלפתוח את העונה עם ערב זמר - "מצעד שירי הלהקות הצבאיות"?! בחרתי לערוך ממקורות שונים ולכתוב עבורכם מאמר המספר את קורות הלהקות הצבאיות שהיוו חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית בתקופת קיומן. מאחל לכם הנאה רבה

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204822 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205296 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205302 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195945 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193576 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193530 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193810 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica