חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להבין את הדמות

השחקן בונה את הדמות בעזרת הבנתה והבנת פעולותיה: מה פעולותיה של הדמות ומה המוטיבציה להן, כלומר הבנה של הדמות, ההסטוריה שלה והדחפים המפעילים אותה. ככה יהיה באפשרותו להעניק לדמות איכויות נוספות ולהעשיר את הסאב טקסט.

ללמוד את מה שמאחורי הפעולות
כדי שהשחקן יבין את הפעולות שהוא עושה, רצוי ש לקלוט מי היא בעצם דמות.
משום כך עליו לעבור תהליך של פירוש הפעולות של הדמות שיגלם , בעזרת עולמה הייחודי. משקיבל טקסט של דמות, עליו ל|הוא צריך ל|כדאי ש|מומלץ ש|חשוב שי}פסק אותו על פי ה המשמעויות שהבין והדגש במיזסצינה, שהיא ארגון התנועות השונות והרכיבים הויזואליים בחלל העומד לרשותו.

המושך בחוטים

בימוי סרטים לקולנוע ולטלוויזיה או להפקות עצמיות הוא מקצוע מרתק ויצירתי, אולם הוא גם מבוסס על שיטות עבודה וידע רב בתחום שנצבר עם השנים ותוך כדי התנסות. מי שרוצה לעסוק בתחום הבימוי צריך ללמוד על תפקידו המורכב של הבמאי, ואחת הדרכים היא לימוד של תחום הבימוי בבית ספר למשחק או למקצועות הטלוויזיה והקולנוע, מכללה או חוג באוניברסיטה.

בימוי קולנוע וטלוויזיה
התלמידים עצמם מתנסים בשלבים השונים של עשיית סרט. התהליך מתחיל בפיתוח הרעיון לסרט, בניית השתלשלות הסיפור באמצעות התסריט, ארגון שלב קדם ההפקה ומרכיביו, וביצוע ההכנות לבימוי עצמו.
העבודה בסט עצמו כוללת ניהול צילומי הסרט, עריכת ביקורת על החומר המצולם, ביצוע תהליך העריכה על כל שלביו, והרכבת פס הקול והמוסיקה. הלומדים עוברים סדנות וקורסים שונים החל בהדרכת השחקנים, דרך שימוש בחלל, וכלה באופן העבודה עם חברי צוות השונים בהפקה.

הדרכת שחקנים מול מצלמה
קיימת חשיבות גדולה לכך שהמשתתפים יתנסו בתהליכים הנוצרים במהלך החזרות והצילומים, בין הבמאי, השחקן והדמות שהוא משחק. התהליכים הנוצרים על הסט הינם גלויים וסמויים, והמשתתפים לומדים להכיר אותם ולתרגל מצבים שונים שעשויים לקרות בעולם האמיתי.

בתהליך הלמידה חשובה גם ההתנסות החווייתית. מסיבה זו, במסגרת לימודי הבימוי, כל המשתתפים לומדים על תהליכי העבודה איתם מתמודדים השחקנים על מנת להבין איך הם עובדים ועם מה הם מתמודדים.
כמו שחקנים, הלומדים מתמודדים עם סצנות וחווים על תרגילי משחק שונים. דגש ניתן ללימוד טכניקות עבודה של שחקנים בכלל ומול הבמאי בפרט.
בנוסף, קיימים שעורים שמטרתם להקנות התלמידים ידע עיוני ופרקטי בעבודת בימוי שחקנים. קיימים סדנות שבהן גם משתתפים שחקנים מקצועיים והתלמידים עובדים יחד איתם על שיטות שונות בכיתה.

התלמידים לומדים גם מתוך צפייה בסרטים וניתוחם. המשתתפים צופים בתמונות מתוך סרטים ומחזות ידועים, מנתחים את התמונות ולאחר מכן מבצעים זאת בעצמם כדי ללמוד על עבודת הבימוי. משתתפי הקורס אף בוחרים סצנות אותן הם מביימים בעצמם ומלהקים להן שחקנים הנבחרים מתוך בית הספר.

http://drama-school-il.com - בית ספר למשחק

 



תגיות המאמר: משחק, בימוי, דמות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ענת ברזילי- בית ספר למשחק, לימודי משחק, סוכנות שחקנים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בית ספר למשחק ענת ברזילי

מאת: בית ספר למשחק ענת ברזיליאומנות - כללי02/06/10956 צפיות
מי שחי ונושם משחק ומעוניין לראות את עצמו על בטלוויזיה או בקולנוע, מתחיל את דרכו בבית ספר למשחק שמקנה כלים ומיומנויות להפוך את החלום שלו לקריירה אמיתית.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223266 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223550 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223292 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205150 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205192 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206127 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica