חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכל על מוניות בישראל

קצת היסטוריה

בפתיחת המאה ה17(1600-1699 לספירה) היה ניתן כבר למצוא את המוניות הראשונות,היו אלה כרכרות הסוסים בפריז ובלונדון שבהמשך התפתחו כמעט לכל מקום בגלובוס,המונית הפכה לאמצעי קל ונוח גם לנוסעים וגם לבעל המונית(כרכרות הסוסים דאז).

כעבור כ-200 שנה הומצאה מכונית המונעות ע"י סוללות חשמל,הצלחה קצרה מאוד במוקדים בניו-יורק,פריז ולונדון,אך לקראת סוף המאה ה-19 כבר התקדמה הטכנולוגיה ויצאה לאוויר העולם המונית הבאה בסדרה, המונעת על גז וצוידה במונה,כל זאת בשנת 1897,כעבור 10 שנים הופצה המונית בפריז לונדון וניו-יורק.מקור הצבע הצהוב במוניות הוא באיש העסקים הארי אלן צבע את המוניות שלו בצבע צהוב,זאת לאחר שגילה שהצבע הצהוב הוא הצבא הבולט ביותר ממרחק וכך קל לזהותו.צבע שהתפשט למוניות בכל העולם.

בסוף שנות ה-40 של המאה ה-20 הוכנס לשימוש ה"ווקי טוקי" שהוא רדיו דו כיווני.אפשרות זו יצרה מגוון רחב של אפשרויות חדשות לתחנות המוניות אשר יכלו לתאם בינם לבין עצמם נוסעים,מיקומים עמוסים ולקוחות פוטנציאליים.

במדינות מודרניות באירופה השימוש במוניות הוא לרוב במכוניות נוחות ובטיחותיות באופן מיוחד כגון מוניות תוצרת חברת מרצדס הגרמנית. שירותי לימוזינה פועלים באופן דומה לשירותי מונית, באותו שוק ומתחרה במוניות עם מחירים גבוהים יותר ורכבים יוקרתיים הרבה יותר.מה שהרים את הרף ויצר סטנדרט חדש לחלוטין בשוק.

במדינות רבות קיימים חוקים ותקנות בנוגע לסימון מוניות. תקנות אלו קובעות בדרך כלל את צבע המונית, מספר לוחית הזיהוי, פרסום וכדומה.

בישראל פועלות המוניות ב-2 צורות עיקריות,ספיישל ושירות:

מונית ספיישל - שכירת מונית לשירות מיעד מסוים ליעד קבוע מראש עפ"י תשלום של מונה או תשלום קבוע מראש הנסגר בין בעל המונית לנוסע השוכר את שירותיו.
מונית שירות - מונית המתפקדת כאוטובוס זעיר ועוברת בין תחנות קבועות מראש,לעיתים עוצרת בתחנות שאינן תחנות אוטובוס וכאשר היא עמוסה,אינה עוצרת בתחנות וממשיכה בנסיעה רציפה עד וכאשר יתפנה מקום.
בישראל הממשלה החליטה להנהיג מדיניות שבה העדפה היא לאוטובוסים ולא למוניות זאת ע"י הגבלה של שירותי המוניות באמצעות מחירים בפיקוח ממשלתי ורישוי.בירושלים קיימת הגבלה על נהגי מוניות השירות.

תעריפי מוניות

משרד התחבורה בישראל מפרסם מדיי פעם תקנות חדשות לגבי תעריפי הנסיעות במוניות.התקנות נועדו להגן הן על הלקוח והן על נותן השירות במונית.

התקנה אומרת שקיים מחיר התחלתי לכל נסיעה והוא 11.1 ש"ח בכל חלקי הארץ למעט אילת בה המחיר הוא 9.5 ש"ח.כל פעימה נוספת במונה עולה 0.30 ש"ח(30 אגורות).עבור כל מזוודה רשאי בעל המונית לדרוש 3.60 ש"ח כמו גם תוספת של 4.30 ש"ח בעקבות ההזמנה הטלפונית.אם ישנם יותר מ-2 נוסעים במונית רשאי נהג המונית לבקש 4 ש"ח על כל נוסע נוסף מעל גיל 5. נסיעה בכביש אגרה תחייב אתכם לשלם לבעל המונית 13.60 ש"ח.

אודות

מאמר זה נכתב על-ידי מערכת האתר www.taxi1.co.il

המלצות

אם אתה צריך מוניות מת"א - תוכל למצוא באינדקס מוניות תל אביב .

אם אתה צריך מונית מנתב"ג - תוכל למצוא באינדקס מוניות נתב"ג .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב ע"י מערכת האתר קעקועים . קום . כולל גלריית קעקועים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון נימני

מאת: אלון נימניאמנות פלסטית22/11/091167 צפיות
דיוויד בקאהם נולד תאריך השני למאי בשנת 1975 הוא שחקן כדורגל אנגלי נכון להיום הוא משחק בקבוצת כדורגל בליגה האמריקאית "הלוס אנגל'ס גאלקסי" ובנבחרת אנגליה. חוץ מכוכב כדורגל ואישיות ספורט מוערכת הפך בקאהם לאייקון תרבות עולמי גם בזכות הקעקועים הרבים שעל גופו.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213581 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204174 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205094 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192546 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181360 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181320 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181523 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica