חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קצת על קבלה...אבל באמת

קצת על קבלה, אבל באמת

למילה 'קבלה' יש צליל מיוחד. יש ששומעים בו ניגון חרישי של סוד עתיק-יומין שנמסר מפה לאוזן - מפיו של מורה לבן-זקן וחודר-מבט, לאוזנו של תלמיד מרוכז ונפעם. יש ששומעים בו רעש וצלצולים של קורסים המוניים לכל המרבה במחיר. לא רבים הם הזוכים לשמוע בו את מנגינת החיים, את הצליל הטהור המפכה בכל המציאות כולה.

הקבלה ו"בעל הסולם"

והאמת היא, שהקבלה היא סוד הקיום כולו. אמנם, כמהווה את פנימיות התורה, כנשמתה של היהדות, אי-אפשר לה בלי "גוף" התורה, הלוא היא תורת ה"נגלה", המצוות והמעשים הטובים המקיפים את היהודי בכל אשר הוא הולך. בדורנו, גם הצפון והנסתר התגלה בזכות הרב אשלג זצוק"ל, הידוע בכינויו "בעל הסולם" (על-שם פירוש "הסולם" שכתב על הזוהר הקדוש). בעל הסולם חושף בכתביו את העומק הפנימי של היהדות, ומכין אותנו לעתיד לבוא, לימים שבהם החכמה האמיתית תהיה מבוקשת, וכל מיני "גרסאות כיסוי" יעלמו מאליהן.

אור הגנוז ורפואה משלימה

אור הגנוז הוא ישוב שהוקם בלב החורש הטבעי של מרום הגליל כדי "להוציא לאור" את חזונו המופלא של בעל הסולם - שאיפה עתיקת-יומין, המובאת עוד בזוהר הקדוש, ליצור חברה שתקיים במלואו את הציווי הקדוש: "ואהבת לרעך כמוך". זה נשמע אולי מוזר, אבל באמת יש שם אנשים שחיים באופן שיתופי, ומשתדלים ככל-יכולתם להעמיד את צרכי הזולת לפני צרכיהם, על-פי העקרון של "איש כפי יכולתו וכפי צרכיו". באופן טבעי, נולדה מתוך הקהילה המיוחדת הזו מכללה לרפואה משלימה - ברוח היהדות. מתוך פנימיות הקבלה, צמח מקום שבו לומדים איך להטיב לזולת, לאפשר לטבע הבריאה המופלא לשוב אל מערכות גופו, ולהפוך לחלק משרשרת אין-סופית של נתינה ואהבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת "אילמה",המכללה ללימודי רפואה משלימה ברוח יהודית. המכללה מכשירה מטפלים במגוון מקצועות לרבות רפלקסולוגיה,רפואה סינית,יוגה ,שיאצו ועוד. המכללה ממוקמת בתוך חורש טבעי מקסים למרגלות הר מרון בגליל העליון, והינה מרכז פעיל שמושך אליו תלמידים רבים מכל קצוות הארץ.

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכללת אילמה - מכללה לרפואה משלימה

מאת: מכללת אילמה - מכללה לרפואה משלימהיהדות15/07/101261 צפיות
בחיים יש כל מיני דברים משונים. למשל, כשצריך לעשות משהו אחד ולחשוב על משהו אחר (מחשבות קיומיות על המינוס בבנק, בזמן שמנסים להרגיע תינוק צורח, למשל). או, מסובך יותר, כשצריך לאמר משהו אחד כשחושבים משהו אחר (כמה עלתה לך השמלה?! וואו, מקסימה...). אבל, חייבים להודות, ביוגה יש דברים הרבה יותר משונים. לפעמים,

מאת: מכללת אילמה - מכללה לרפואה משלימהיהדות15/07/101172 צפיות
פתאום ומתנגנת, ואז נוסף לה פסנתר, חליל, ועוד כלי, ועוד... זאת המנגינה של הנשמה. היא מתנגנת אמנם מתוך הגוף, אבל היא שייכת לנשמה. כי לגוף יש את המצוקות שלו, מכאובים, מעצורים, חולשה, פחדים מפני הלא נודע. עולם שלם של רגש שוכן בו. כעסים, תשוקות, אכזבות, מתח, בטחון... ובתוך כל אלו, בתווך, נמצאת אני.

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937456 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936316 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927991 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929637 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191667 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191609 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica