חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצנן אוויר - תחליף יעיל למזגן

מאת: Shaiצרכנות21/07/20103097 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיד עם התקרבותו של חודש מאי לקצו, אנו מרגישים את בואו של הקיץ. בחודש יוני הלחות והחום כבר מתחילים להכות בכל כוחם, וביולי כל יציאה מהבית היא מתישה ומעייפת, ומותירה אותנו מיוזעים ומשוועים לרוץ אל החלל הסגור הקרוב, היישר לחיקו של מזגן מצנן. בקיץ הישראלי הלוהט המזגנים עובדים מבוקר עד לילה. הם מצילים אותנו מהחום הנורא כשהם פועלים, אבל את החום כבר נקבל כשיגיע חשבון החשמל הגבוה.

מצננים מספקים אלטרנטיבה חסכונית בחשמל למזגן. מצנן משלב את היתרונות של מאוורר ומזגן, והינו אופציית קירור נהדרת ולא מספיק מוכרת לימים החמים.

מצננים – איך זה עובד?

מצנן הוא אמצעי קירור, המשתמש במים ובאוויר לצרכי יצירת אוויר קר, אותו הוא מפזר בחלל בדומה למאוורר. חלקם העליון של מצננים מסוימים (לא כולם) אכן נראה כמו מאוורר רגיל. אך בניגוד למאוורר שרק מזיז את האוויר הקיים סביבו ומקרר אותנו באמצעות רוח, מצנן עושה פעולה נוספת לקירור בשימוש במים.

מצננים משתמשים בהעברת האוויר דרך פילטרים עשויים רפידות ספוגות במים כדי לקרר את האזור סביבם. האוויר מבחוץ נכנס לתוך המכשיר ויוצא כשהוא קריר יותר, עקב המעבר בפילטרים המקוררים. יש גם מצננים ששואבים מים ממיכל ומעיפים טיפות קטנות וקרות לחלל.

מצנן – קל לניוד

בגלל גודלם, מצננים מאפשרים את העברתם ממקום למקום במידת הצורך. עוד מקלה על ניידותם, העובדה שאין הכרח לקבע אותם לקיר בהתקנה, והם עצמאיים ודורשים רק תקע לחשמל. זאת בניגוד למזגן גדול וכבד שמקובע במקום. כך קל להעביר אותם מחדר לחדר ואפילו למרפסת באופן פרקטי ונוח, בכל פעם שאתם עוברים לחדר אחר. מסיבה זו, מצננים יכולים לשמש תחליף טוב למזגן נייד. למשל, במקרה שאתם שוכרים דירה שאין בה מזגן ולא רוצים לשלם על התקנת מזגן שתצטרכו להשאיר מאחוריכם במעבר הבא, או אם בבניין אסור להתקין מזגנים בחלונות.

חסכוניות המצננים

חד וחלק: מצננים צורכים פחות חשמל באופן ניכר ממזגן, וחוסכים המון בעלות החשמל. למעשה, מזגן יכול לצרוך פי שתיים חשמל מאשר הכמות שצורך מצנן. בנוסף, בגלל שאין צורך בהתקנה מסובכת, אתם חוסכים שוב בעלויות ההתקנה הדרושות למזגן.

מצנן לא מייבש את האוויר

הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מפסיקים את פעולת המזגן כדי לפתוח לזמן מה חלונות ולאפשר לאוויר טרי לזרום פנימה, למרות הטמפרטורה הגבוהה בחוץ. האוויר שהמזגן מקרר הוא פשוט יבש מדי, ולכן עלול ליצור תחושה לא נעימה.

מצנן אינו מייבש את האוויר בעת פעולת הקירור, והוא שומר על לחות נעימה. זהו יתרון חשוב גם עבור בעלי חיים המתגוררים בבית, ואם יש עציצים, שעלולים לסבול אם האוויר יבש מדי. בגלל שהאוויר לא יבש אלא טרי יותר, יש פחות חשש להצטברות חיידקים מזיקים בחלל. בנוסף, לא חייבים לסגור את החלונות כשהמצנן פועל.

יתרונות נוספים של מצננים

יתרון נוסף וחשוב של מצננים על מזגנים, הוא שמצננים לא משתמשים או פולטים גזים במהלך פעולתם, כי הם פועלים על אוויר ומים בלבד – חומרים טבעיים לגמרי. בעוד שמזגנים משתמשים בגז פיורון, מצננים הם טובים וידידותיים לסביבה.

 



תגיות המאמר: מצננים, מצנן, מאוור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182625 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182643 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181308 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181104 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131282 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131809 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131147 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214275 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204413 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205315 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194183 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193409 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193457 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182926 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica