חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברות גז - להחליף או להשאר עם אותה אחת...

מאת: רחלי פריבתים משותפים26/07/20103676 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גז

ישנם טיפוסים שלא אוהבים לשנות הרגלים. אלו אנשים שמאוהבים בשגרה המוכרת והידועה, ומוצאים נחמה בכך שאף פעם אין הפתעות. גם אם השגרה לא תמיד הכי נעימה, לפחות זו השגרה שהם מכירים ויודעים. טיפוסים אלו יעדיפו להישאר בעבודה לא מאתגרת, בחברת אנשים לא מעניינים ואפילו כלקוחות של חברה שגובה מהם תשלומים מופרזים. העיקר שהם נמצאים בסביבה המוכרת שלהם, שעימה הם יודעים כיצד להתמודד.

אנשים אלו אולי לא יכולים להחליף מקום עבודה או חברים בכזו קלות ומהירות, אולם החלפת ספקיות ונותנות שירותים היא פעולה פשוטה הרבה יותר. רבים נוטים להישאר לקוחות של חברה מסוימת, כמו חברת גז, מתוך מחשבה שמעבר חברה יהיה כרוך בפרוצדורה מורכבת, בבירוקרטיה מעצבנת ובכאבי ראש מיותרים. לכן אנשים רבים מעדיפים לשלם יותר ולקבל מעט בעבור הכסף שלהם, רק בשל הסברה שהמעבר יהיה קשה ומסובך.

בעבר, המעבר בין חברת אספקת גז אחת לאחרת אכן היה קשה ואף בלתי אפשרי. אולם הודות לרפורמה שבוצעה בשוק הגז בשנות ה- 90 כיום המעבר מחברת אספקת גז אחת לאחרת הוא קל מאין כמוהו ולא כרוך בתשלומי קנסות ודמי מעבר. כיום פועלות בארץ כ- 19 חברות שונות לאספקת גז וכל חברת גז מספקת הצעות אטרקטיביות בניסיון למשוך כמה שיותר לקוחות לשורותיה.

גם החוק עומד כיום לטובתם של צרכנים המעוניינים להחליף חברת גז. זכויותיהם של צרכנים המעוניינים לעבור מחברת אספקת גז אחת לאחרת מעגנות מעוגנת בשלושה חוקים: חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה) – 1989, פרק ד', חוק המקרקעין (החלפת ספק גז בבית משותף) – 1991, ותקנות ההסדרים במשק המדינה (משק הגז – החלפת ספק גז) - 1991. כל אלו נועדו להבטיח שהמעבר בין חברות אספקת גז יהיה קל, מהיר ובחינם. חוקים אלו מפרטים את החובות והזכויות של צרכנים המעוניינים להחליף חברת גז בשתי דרכים עיקריות: החלפת חברת גז עבור צרכן בודד הצורך מיכלי גז, והחלפת חברת גז עבור קבוצת צרכנים באמצעות מערכת גז מרכזית (מכל גז הטמון בקרקע או כמה מיכלי גז משותפים).

אם מדובר בצרכן יחיד הצורך מיכלי גז, עליו קודם כל לערוך סקר שוק ולקבל הצעות מחיר מחברות גז מתחרות. לאחר שבחר חברת גז חדשה והתקשר עימה בחוזה, עליו להודיע בכתב לחברת הגז הישנה על רצונו להתנתק משירותיה הכוללים אספקת גז והשאלת מכלי גז וציוד נלווה. מרגע ההודעה, חברת הגז מחויבת להגיע לבית הלקוח, לפרק את הציוד שבבעלותה ולפנות את מיכלי הגז תוך 10 ימי עבודה. במידה והיא לא עשתה זאת, חברת הגז החדשה יכולה לעשות זאת במקומה ולמסור לה את מיכלי הגז והציוד שפירקה עבורה. במידה והצרכן הפקיד דמי פיקדון אצל חברת הגז הישנה, עליה להחזיר לו אותם.

אם מדובר בקבוצת צרכנים המעוניינת להחליף חברת אספקת גז (בבנייני מגורים משותפים), חשוב לדעת שאפשר לעשות זאת בתנאי שחלפה לפחות שנה מהיום שבו החלה לפעול חברת הגז הנוכחית בבניין. במידה וחלפה שנה, בעלי הדירות בבניין יכולים לפנות לחברות גז מתחרות לקבלת הצעת מחיר. מכיוון שאספקת גז בבניין משותף מתבצעת על ידי מערכת גז מרכזית, נדרשת הסכמה של לפחות 50% מדיירי הבניין. לאחר שהושגה ההסכמה ונבחרה חברת גז חדשה, יש להודיע לחברת הגז הנוכחית על הרצון להתנתק ממנה, והחברה מחויבת תוך 15 ימים להחזיר לכל הדיירים את הפיקדון שהפקידו אצלה. חברת הגז הישנה מחויבת על פי חוק למכור את צובר הגז לחברת הגז הנכנסת במחיר שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחיר מכל גפ"מ נייח), התשס"ט – 2009.

לסיכום, גם אם אתם אוהבים את השגרה שלכם, יש הרגלים שחייבים לשנות. אם אתם לא מרוצים מחברת הגז שלכם, ומעוניינים במחיר משתלם יותר ובשירות טוב יותר, כיום אתם יכולים להחליף חברת אספקת גז בקלות, במהירות ובחינם.

 



תגיות המאמר: גז, אספקת גז, חברת גז


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121304 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121363 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121835 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111833 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111282 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112139 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111554 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222365 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222976 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223137 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222967 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222999 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211281 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201732 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica