חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפוץ ואחזקה של מעליות

מאת: רחלי פריבתים משותפים04/08/20101169 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעליות

מעלית הבניין היא החלל הכי קטן בו ויחד עם זאת גם היקר ביותר שבו. לכן ההוצאות עבור מעליות הן ההוצאות הגדולות של כל ועד בית משותף, וגם התחזוקה השוטפת למעליות מהווה אחוז ניכר מדמי הוועד שמשלמים הדיירים. ולמרות זאת, מעליות הן אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור כל מי שמבקש לגור בבניין מגורים, שכן הן משפרות במידה רבה את נוחות ואיכות החיים בבניין. במאמר הבא תמצאו את כל המידע שנחוץ לדעת אודות התקנת מעליות, אחזקת מעליות ושיפוץ מעליות.

התקנת מעליות

בישראל ישנם בנייני מגורים רבים שנבנו ללא מעליות. למרות שמדובר בבניינים בעלי מקסימום 4 קומות, עדיין מדובר במחסור שפוגע באיכות ובנוחות חיי הדיירים בבניין, כמו גם בערך הנכס שלהם. התקנת מעליות בבניין קיים יכולה לפתור בעיות אלו. כדי להתקין מעליות בבניינים קיימים נדרש להשיג הסכמה של לפחות 66% מדיירי הבניין. דיירים אשר מסרבים להשתתף במימון המעלית אינם רשאים להשתמש בה, וניתן לחסום את גישתם למעלית באמצעות מפתח או קוד סודי. מכיוון שהתקנת מעליות תגדיל בעיקר את ערך הדירות בקומות הגבוהות, נטל ההשתתפות במימון התקנת המעליות ובהוצאות אחזקתן לא מתחלק באופן שווה בין כל הדיירים: דיירי קומה ראשונה משלמים 6% - 8% מההוצאות, קומה שנייה 15% - 18%, קומה שלישית 33% - 35% וקומה רביעית 42% - 45%. דיירי קומת קרקע יכולים להשתתף במימון התקנת המעליות (באחוז נמוך במיוחד) אך הם אינם חייבים להשתתף בהוצאות השוטפות של אחזקת המעליות.

אחזקת מעליות

כל מעלית דורשת אחזקה תקופתית שוטפת. כדי שמעלית תהיה בטוחה לשימוש היא חייבת לעבור ביקורת תקופתית על ידי טכנאי מעליות מוסמך. במסגרת הבדיקה התקופתית יכול הטכנאי לאתר ליקויים בתפקוד המעלית ולתקנם עוד בטרם יהפכו לתקלה משמעותית שתשבית לחלוטין את פעילות המעלית. אחזקת מעליות שוטפת יכולה להבטיח ברמה גבוהה של ודאות שאיש לא יתקע במעלית כתוצאה מתקלה טכנית (אך לא כתוצאה מהפסקת חשמל) ושדיירי הבניין לא יאלצו להעביר ימים רבים ללא מעלית. טכנאי מעליות אשר מבצע ביקורת מעליות תקופתית משאיר בפנים המעלית מדבקה המפרטת את תאריך ביצוע הביקורת האחרונה ותאריך ביצוע הביקורת הבאה. כך גם דיירי הבניין יכולים לעקוב אחר ביצוע הביקורות השוטפות.

שיפוץ מעליות

מלבד התחזוקה הטכנית, מעליות זקוקות גם לחידוש ולשיפוץ אחת לכמה שנים. גם אם המעלית נמצאת במצב טכני טוב, כדאי לבצע שיפוץ מעליות אחת למספר שנים. שיפוץ מעליות כולל מספר פעולות תחזוקה חיצוניות שמשפרות את חזות המעלית: החלפה של לוח הבקרה במעלית ובכל קומה, החלפת הריצוף וחיפוי הקירות של המעלית, התקנת מעקות ומראות במעלית וכדומה. שיפוץ מעליות יכול גם הוא להעלות את ערך הדירות בבניין, שכן הוא מעיד על בניין מתוחזק שלדייריו אכפת ממנו. אך מעל הכול, שיפוץ מעליות הופך את השימוש במעליות לנעים הרבה יותר עבור דיירי הבניין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121304 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121363 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121835 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111833 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111282 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112139 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111554 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222359 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222970 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223131 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222961 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222994 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211279 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201731 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica