חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימוץ ילדים מחו"ל

מאת: family-lawyerדיני משפחה11/08/20101469 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תהליך אימוץ ילדים בין ארצי הוא תהליך שנותן לאזרח ימדינת ישראל (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה זרה.

במשך שנים רבות הליך זה היה פרוץ ולא מבוקר והוא הוסדר לפני למעלהמעשור,לפני יותר מעשר שנים כשמוסד חוק אימוץ ילדים. התיקון נכתב ברוח אמנתהאג, בדבר הגנה על ילדים ושיתוף פעולה באימוץ בינלאומי משנת 1993. מטרתה שלהאמנה היא להסדיר את האימוץ הבין לאומי ברשויות מוסמכות של המדינות בכדילמנוע חטיפת ילדים, הברחתם וסחר בהם.

לאור התיקון, החל משנת 1998, מותר לאמץ ילדים מחו"ל רק בהתאם לחוק האימוץ.

חוק האימוץ בארץ לעומת אימוץ מחו"ל:
ההבדלים המרכזיים בין הליך אימוץ של ילד ישראלי בישראל, ובין הליך אימוץ של ילד מחו"ל.

כמו:
זמן ההמתנה לאימוץ קצר משמעותית בחו"ל מאשר בארץ
בחו"ל הליך האימוץ יקר יותר
ההבדלהכי משמעותי הוא הפרוצדורה, שכן כשמדובר באימוץ ילד מחו"ל, הליך האימוץצריך לעמוד בתנאי החוק הישראלי, בתנאי האמנות הבינלאומיות הרלוונטיותובתנאי החוק במדינה הזרה משם מגיע הילד.

חשוב לציין סיבה עיקרית שתהליך האימוץ בישראל מתארך, היא שאין בישראלילדים רבים בגיל צעיר מאוד שמועמדים לאימוץ, להבדיל ממדינות אחרות בהןקיימים הרבה בתי יתומים.

על פי החוק, אימוץ בין ארצי של ילדים נערך רק על ידי עמותה שמתמחהבתחום, שקיבלה הרשאה מיוחדת, עמדה בתנאים שנקבעו והיא מוכרת על ידי שרהעבודה והרווחה ושר המשפטים לצורך טיפול בנושא. עמותה מוכרת מצויה בפיקוחשל "הרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי", גוף אשר שייך למשרד העבודה והרווחהאשר תפקידו לפקח על פעולותיה של העמותה הן בפן הסוציאלי והן בפן הכספי.

העמותה המוכרת אחראית לכל הליכי האימוץ הן בארץ והן בחוץ לארץ ובכלל זה אמורה:
לקבוע אם המבקש לאמץ כשיר ומתאים לאמץ
לפנות לרשות המוסמכת של מדינת החוץ ולבקש מידע על הילד שיועד על ידי אותה מדינה לאימוץ
לוודא שכל ההליכים, האישורים וההסכמות שנדרשים לאימוץ במדינת החוץ מולאו כהלכה
לדאוג {לאישורי כניסה של הילד|לילד לאישור כניסה לישראל
לערוך בדיקות בנוגע לקליטתו של הילד במשפחה המאמצת.

איך מתקשרים עם העמותה?
הקשר של המאמצים עם עמותהמוכרת נעשית על ידי חוזה. במסגרת החוזה קובעים את ההתחייבויות של כל אחדמהצדדים. בנוסף, נקבעים המועדים, התנאים ואופן העברת התשלום לעמותה.

בגלל הפרוצדורות הסבוכות בהליך אימוץ ילד מחו"ל והקשרים המשפטייםהסבוכים שכרוכים בהליך אימוץ בין ארצי, רצוי להורה המבקש לאמץ להיעזרבייעוץ ובייצוג משפטי טרם החתימה על הסכם עם עמותת אימוץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ההזדמנות להיות הורה יקרה מפז ואנו עוזרים לאנשים שמשוועים להיות הורים להגשים את חלומם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת family-lawyer

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica