חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעליות אז והיום

מאת: רחלי פריבתים משותפים14/09/2010916 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההיסטוריה של המעלית החלה כבר לפני אלפי שנים. מעליות מתועדות כבר בכתביו של ארכידמס אשר בנה מעליות עוד במאה השלישית לפני הספירה. בניגוד למעליות שנבנו בעת העתיקה מעליות בנות ימינו מובילות גם בני אדם לעומת המעליות העתיקות שהובילו בעיקר סחורות וחומרי בנייה.

גם טכניקת ההנעה של המעליות השתנתה והשתפרה במשך השנים. אם בעת העתיקה הכוח המניע של המעליות היה כוח פיזי של בני אדם, חיות או כוחות הטבע כגון: מים, המהפכה התעשייתית הביאה איתה שינוי על ידי שימוש בקיטור ומאוחר יותר בחשמל, השינוי אשר התבקש לאור הצורך במעליות אשר ישרתו בניינים רבי קומות או הובלת משאות כבדים במיוחד.

בעוד בעת העתיקה נעשה שימוש נרחב במעליות לצורכי עבודה והובלת משא השימוש ההולך וגובר במעליות לצורך הובלת בני אדם הגביר את הדרישה למעליות בטוחות יותר לנסיעה ומעליות המציעות פתרונות לאנשים עם בעלי מוגבלויות נגישות. אם מעליות בעת העתיקה הוי צרות וללא גרם עלייה מסודר, מעליות מודרניות של ימינו יכילו לרוב פתח גישה רחב, כפתורי מצוקה ופתרונות אוורור.

השימוש במעליות בתקופתנו אנו נעשה נרחב במידה כה רבה עד אשר קיים אפילו פחד כרוני מנסיעה במעליות. אשר גובה (ואולי אף קיבל עידוד) מתעשיית סרטי האימה בהוליווד, זאת על אף שנסיעה במעלית נחשבת לבטוחה מאד, בעיקר לאחר הפטנט של אלישע אוטיס שהמציא את המעצור למעלית (1853), והפחית בצורה משמעותית את התאונות הקטלניות בהן היו מעורבות מעליות.

לסיכום, ניתן לומר בוודאות שנוסעים בני ימינו במעליות חווים חוויה שונה לחלוטין מאבות אבותיהם שנאלצו להגביל את השימוש במעליות לכדי הובלת משא תוך שימוש בכוחם הפיזי בתנאי בטיחות לקויים ללא אוורור או בולמי זעזועים ראויים לשמם וסביר להניח שלאור מצוקת שטחי הבנייה ברוב העולם ככל שירבו גורדי השחקים והבנייה האנכית כך יגבר הצורך בייצור מעליות מהירות יותר, נוחות יותר ובטוחות יותר.

 



תגיות המאמר: מעליות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121303 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121362 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121834 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111832 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111281 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112138 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111553 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222356 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222966 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223128 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222958 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222991 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211279 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201731 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica