חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים להפקת טקס ברית מילה

מאת: נעמה פלגברית ובריתה15/09/20101140 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נוהג ברית המילה שיש לו משמעות רבה ביהדות יכול להתקיים כטקס רב משתתפים עם מוהל כדת וכדין ויכול להתקיים במסגרת רפואית ע"י כירורג המוסמך להליך. בכל מקרה, רוב המשפחות בוחרות שלא לפסוח על החגיגה המתלווה לשמחה הגדולה ומתייחסות לעניין כהפקה לכל דבר.

ברית מילה הינה מצווה אצל היהודים אשר במסגרתה מתבצעים חיתוך והסרת העורלה. ברית המילה כשמה כן היא. ברית. אברהם נדר שיחנך את זרעו לעבוד את אלוהים ובתמורה הבטיח לו אלוהים לערוב לקיום צאצאיו של אברהם שהפכו לעם ישראל וידועים מאז כיהודים. ברית המילה נקראת גם ברית הבשר המבדילה את ישראל מהעמים. על פי הנוהג עצמו, מקיימים את הברית בטקס מיוחד בנוכחות משפחה וחברים כאשר הטקס מלווה גם בסעודת מצווה.

אם כן, בבואנו לתכנן את הפקת שמחת ברית המילה עלינו לחשוב אם האירוע יהיה בבית, בגינה של הדודה או באולם אירועים – על פי רוב בשעות הצהריים. לצורך העניין, יש להכין רשימת מוזמנים על מנת להבין את גודל האירוע, לדאוג לכל נושא האוכל – קייטרינג, טעימות, מסעדה או בופה בייתי יש לחשוב האם קיימת חשיבות לסדר הושבת האורחים ולפעילות הנלווית עבור הילדים שבחבורה. אולי תשקלו במקרה כזה – על פי גודל המקום ואופי האירוע שהוחלט להזמין מפעיל, ליצן, מתחם ג'ימבורי או בלונים מתנפחים.

בוקסה –

מה על ההורים לדעת סביב ברית המילה ?

ברית מילה רפואית הוא טרנד חדש בשוק המוהלים בארץ. מוהלים מבצעים ברית מילה לאחר השתלמות בקורס להכשרת מוהלים, והרבה נסיון שהם צברו במהלך שנות עבודתם. מרביתם אינם בעלי רקע רפואי כלשהו. הורים רבים מודאגים מעובדה זו, ובעיקר מפרסום מקרים של נזקים רפואיים שנגרמו לרך הנולד כתוצאה מחוסר מקצועיות של המוהל. ברית מילה רפואית אשר מתבצעת על ידי רופא מוסמך יכולה לשמור על ילדכם מפני כל נזק שכזה. נזקים רפואיים כתוצאה מברית מילה אינם נפוצים, אך הם מתרחשים - והורים רבים לא רוצים לקחת סיכון. ברית מילה רפואית היא אופציה לא מבוטלת עבור אלו החוששים לילדם בברית המילה.

מועד הזמנת המוהל?

הזמן המתאים להתקשר למוהל הוא לאחר הלידה. חשוב להזמין את המוהל מבעוד מועד, על מנת שיוכל לעקוב אחר מצבו של התינוק ולוודא שלא קיימים מצבים רפואיים שמונעים את ביצוע הברית בזמנה. בה בעת על מנת לאפשר להורים להיערך בזמן לדחיית הברית, אם צריך.

מתי נפגשים לראשונה עם המוהל?

המוהל מגיע לראות את התינוק ביום החמישי לחייו, בודק אותו, מעיין במכתבי השחרור, משוחח עם ההורים ומכין אותם לקראת הברית. חשוב ביותר לדווח למוהל על כל חריגה במצב בריאות הילד מרגע לידתו ועד ליום הברית.

מתי מבצעים את הברית?

את הברית מבצעים ביום השמיני לאחר הולדת התינוק כאשר מנין הימים כולל את יום הלידה.

דחיית הברית

ההלכה מקפידה מאוד שלא לסכן את הילד על ידי הברית, ולכן בכל מצב בו קיים חשש לבריאות הילד או לסיכון העלול להיגרם על ידי הברית, תורה ההלכה על דחיית הברית עד למועד בו היא תתבצע בבטחה מלאה.

לא לשכוח... מה מביאים לברית?

* בקבוק יין מתוק סגור

* שלושה חיתולי בד

* שלושה טיטולים

* מוצץ

* בשמים לברכה (לבני עדות המזרח)

* טלית

* שמיכה קטנה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נעמה פלג

מאת: נעמה פלגמשפחה וזוגיות - כללי18/08/133199 צפיות
בארץ יש המון משרדי חקירות שמועסקים בהם מגוון חוקרים פרטיים. יש לוודא כי חוקר פרטי בו בחרתם, הינו בעל רישיון חוקי לעסוק בחקירות פרטיות.

מאת: נעמה פלגמסיבות רווקים ורווקות31/07/133047 צפיות
כך כתב בנציון רסקין וכך שרים דורות על גבי דורות של אנשים בכל פעם שמישהו ממכרינו חוגג את יום הולדתו. לחגוג יום הולדת זה כיף וזה נהדר, אבל עם השנים זה הולך ונהיה יותר ויותר מסובך. לילדים זה קל לחגוג יום הולדת – מכינים להם עוגה, מזמינים את החברים שלהם מהגן או מבית הספר, שרים שירים, רוקדים ריקודים, אולי מביאים קוסם או ליצן ובזה נגמר הסיפור. אבל מה לגבי מבוגרים שחוגגים יום הולדת? איך אפשר לחגוג יום הולדת בצורה מהנה ומקורית?

מאת: נעמה פלגבית חכם14/07/133078 צפיות
ליקויי בניה הם אינם עניין של מה בכך, יש לאתרם מוקדם ככל האפשר ולתקנם במהרה ככל שניתן. ליקויי בניה מסכנים את דיירי המבנה וסביבתו ומהווים איום ממשי ופיזי על בני האדם. ליקויי בניה נגרמים בשל תכנון לקוי או ביצוע ללא מעקב ובקרה.

מאת: נעמה פלגצרכנות וקניות11/07/133296 צפיות
מצעים יכולים להיות מפנקים ונעימים ולהוות פיצוי נהדר ליום עמוס בעבודה. מצעים מבד נושם ואיכותי יהפכו את שעות השינה ואת הלילה שלכם לכה נעים ומזמין שתתקשו אף לקום מהמיטה בפתחו של יום חדש.

מאת: נעמה פלגאיכות הסביבה03/07/1313401 צפיות
אם שכרתם את שירותיו של חוקר פרטי הרי שיש לכם איזו שהיא בעיה בבית עם המשפחה או בעבודה. פנייה לחוקר פרטי מתרחשת בדרך כלל כאשר ניסינו כבר למצות את כל האפשרויות שבידינו על מנת לפתור את הבעיה או במידה ומדובר בבעיה סבוכה ומורכבת שאנחנו פשוט לא מוכשרים מספיק כדי לפתור אותה בכוחות עצמנו. ואלה הם בעצם חלק מהיתרונות של חוקר פרטי על פני ביצוע חקירה כזו או אחרת בעצמכם.

מאת: נעמה פלגחברה ומדינה - כללי03/07/132968 צפיות
ישנם המון מצבים בחיים בהם נרצה לדעת על המתרחש מסביבנו אם בעבודה, או בעסק שלנו אם בבית ואם בנושא אחר מסוים. אנו נהיה סקרנים ונרצה לדעת מה קורה אבל משאבינו לידע יהיו דלים וגם לא תמיד נדע איך לגשת לזה ואיך לקבל את המידע שאנו רוצים ואם זה יצליח או אם יתקלקל בדרך.

מאת: נעמה פלגמסיבות02/07/132697 צפיות
אתם מתארגנים לקראת אירוע ולא מבינים למה המחירים של חברות קייטרינג במרכז הארץ הן כל כך בשמיים לדעתכם? ואולי זה רק נדמה לכם אבל בפועל מדובר ברווח מינימאלי? איך תדעו למי להאמין? איך תדעו מי צודק? בשביל זה אנחנו פה! באנו לעזור לכם להבין כיצד מחושבים מחירי השירותים שמציעות חברות קייטרינג במרכז.

מאמרים נוספים בנושא ברית ובריתה

מאת: רוני הכהןברית ובריתה20/05/193919 צפיות
מוהלים הם כאלה שעוברים דרכם דורות רבים של אבא ועד לנכד חדש, רק שקשה למצוא אחד שזמין ביום השמיני בשעה נתונה...

מאת: ניב אבןברית ובריתה26/07/181610 צפיות
להלן שני טיפים עיקריים אשר איתם יכולים להוביל אל ההחלטה הכי טובה לקראת היום השמיני שבו התינוק בצורה רשמית מצטרף אל הדת.

מאת: עופר שלוברית ובריתה29/05/181232 צפיות
בחירה של מוהל טוב ומקצועי מורידה קצת את החשש, ומאפשר לכם לדעת שהילד שלהם נמצא בידיים הכי טובות שיש

מאת: רוני הכהןברית ובריתה25/01/171624 צפיות
את הטקס רבים בוחרים לבצע במסגרת החגיגה של אירוע ברית בתל אביב באולם אירועים עם כל בני המשפחה והחברים, בעוד יש טרנד הולך וגובר של אנשים שמעדיפים שלא לערוך אירוע ביום השמיני אלא רק לערוך את טקס ברית מילה בבית הפרטי עם ההורים, ועוד כמה אנשים בודדים בלבד. מה מבין שני אלה טוב לכם?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה11/09/162336 צפיות
הכל אודות בחירה נכונה של אולם מבין שלל של אולמות לברית בזמן קצר

מאת: אבי דוידיברית ובריתה17/06/161988 צפיות
טרנד אירועי שישי בצהריים, האם האורחים אוהבים אירועים בשישי בצהריים או לא?

מאת: רוני הכהןברית ובריתה04/05/162153 צפיות
הורים רבים מחפשים אחר מקום לבריתה שיהיה הכי מושלם שאפשר, אבל איך אפשר להתמודד אל מול רשימה כה ארוכה של מקומות ראויים לגמרי שנמצאים במרחק די קצר מן הבית ובהם ניתן לערוך התאספות של כל מי שרצה לברך אתכם למזל טוב וטרם הספיק? קראו הלאה ותדעו את כל מה שצריך למציאת מקום לאירוע המרגש שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica