חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך משחזרים קבצים ומידע

מאת: עידו ירושלמיחומרה15/09/20101764 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו שחזור מידע? וכיצד מתבצע התהליך?

שחזור מידע הוא תהליך שבו נתונים אבודים וקבצים שאינם נגישים מוצאים החוצה מתוך הדיסק הפגום בטכניקות שונות. במקרים רבים המידע המשוחזר, משוחזר מתוך מגוון רחב של מדיות אכסון כמו דיסקים קשיחים למיניהם (של מחשב PC רגיל או של מחשב נייד), מכרטיסי זכרון והתקני פלאש (דיסק אונקי), CD/DVD, מערכי RAID דיסקטים ועוד ומשוחזר אל תוך מדיה חדשה.

לרוב שחזור המידע מתחלק לשלושה חלקים: האחד שחזור מידע ברמה הלוגית. השני שחזור מידע ברמה הפיזית והשלישי שחזור מידע ברמה המשלבת את שני החלקים הראשונים.

מהו שחזור ברמה הלוגית וכיצד נגרם?
שחזור ברמה הלוגית אינו שחזור קבצים אשר מצריך פתיחה פיזית של הדיסק קשיח בחדר נקי או בתנאים סטרילים. חדר נקי הוא חדר אשר בו אין אבק עד לרמה המוחלטת (עליו נרחיב בהמשך).
הטכנאי המבצע את השחזור נעזר בכלים אשר לרוב פיתח בעצמו או לחילופין רכש במהלך עבודתו, כלים אשר לעיתים עלותם נעמדת באלפי דולרים. בד"כ שחזור ברמה הלוגית מתבצע בין מספר שעות למקרים קלים עד למספר ימים ואף שבועות במקרים מורכבים וקשים. בשחזור לוגי מעביר הטכנאי את המידע מהדיסק התקול אל דיסק קשיח תקין וממנו אל הלקוח.
מהי לרוב פגיעה לוגית בדיסק קשיח?
לרוב פגיעה לוגית בדיסק הינה תקלה במערכת הקבצים של הדיסק כאשר הנפוצים הם מערכות קבצים מסוג NTFS ומסוג FAT32 אם כי קיימות מערכות קבצים נוספות. במצבים אילו אין גישה ישירה אל הקבצים השמורים בדיסק ויש להגיע אליהם בדרך העוקפת את טבלת הקבצים. לרוב דרכי עקיפה אילו מסובכות ומורכבות אם כי קיימים גם מקרים פשוטים של סידור מערכת הקבצים. תקלות אילו מאופיינות במצבים בהם הגישה למדיה מתאפשרת אך המדיה מוצגת כריקה מתוכן אף על פי שאין זה נכון. לעיתים אף רואים את שמות הקבצים אך נגישות אליהם בלתי אפשרית ועוד סימפטומים "יצירתיים". תקלות כאילו אינן ניתנות לצפייה מראש ולכן תמיד טוב לבצע גיבוי של החומר למקרי חירום.

מהו כשל פיזי?
כשל פיזי בדיסק קשיח הינו נזק אשר נגרם לרכיבים המרכיבים את הדיסק קשיח. התקלות מתחלקות לפגיעות בראשי הקריאה כתיבה של הדיסק קשיח, דסקיות המידע, בקר הדיסק וכן רכיבים אלקטרונים רבים בפנים ומחוץ לדיסק אשר נשרפים ובכך גורמים לחסימה גישה אל המידע השמור בדיסק קשיח. טיפול בתקלות אילו הוא טיפול מורכב מאוד ולעיתים גם מסובך על אף הניסיון הרב הדרוש לטכנאי המטפל.

האם ניתן לצפות שדיסק קשיח הולך למות?
התשובה על כך אינה חד משמעית, לעיתים דיסק קשיח מאותת לנו כי ימיו קרובים ועלינו לגבות את כל המידע במהירות האפשרית ולאחר מכן להפסיק את השימוש בו. איך נזהה את איתותי הדיסק?
נראה כי המחשב נהיה איטי מאוד (איטיות אשר אינה כרוכה כלל במערכת ההפעלה או בזכרון המחשב), לעיתים מערכת ההפעלה אינה עולה, הדיסק קשיח מזוהה לסרוגין במערכת הביוס, לעיתים אף נשמע גם רעשים לא אופיינים לפעולת הדיסק, רעשים אשר מתחילים כרחשים קלים ומתגברים ומתגברים עד לטיק טוק כרוני של הדיסק.

מהו שילוב של השניים?
שילוב של השניים שמו כן הוא. תקלה מסוג זה מערב בתוכו הן כשל פיזי והן כשל לוגי של הדיסק.
במקרים כאלה צריך להתגבר ולעקוף את הכשל הפיזי הקיים בדיסק ולאחר מכן לתקן את הכשל הלוגי ולבסוף לגשת ולחלץ את המידע.

חשוב לציין כי במקרים שדיסק קשיח חשוד כתקול ואין אפשרות לגשת למידע עליו, אין לנסות יותר ממספר דקות לבצע שחזור עצמי של הדיסק קשיח מאחר ומרגע התרחשות התקלה ישנו חלון הזדמנויות מצומצם שהולך ופוחת עם הזמן. מומלץ אף לא לנסות כלל לבצע שחזור בצורה עצמית אלא לפנות מייד למומחה בתחום. חלון הזדמנויות זה מקנה סיכויי שחזור גבוהים בעלות שחזור לא יקרה. כל התעסקות נוספת בדיסק בידיים לא מיומנות, פוגעות בדיסק עוד יותר ומסבות לו יותר נזק אשר מקשה על פעולת שחזור עתידית ומייקרת את פעולת השחזור. ישנם טכנאיי מחשבים רבים המצהירים על עצמם כמבצעי שחזור מידע. מסירה של מדיה מגנטית עם קבצים חשובים לידי חובבן הינה טעות חמורה ולעיתים אף קטלנית לדיסק. יש לוודא כי לטכנאי המטפל קיים ידע רב באלקטרוניקה, בקיאות בטיפול במדיות מגנטיות והחשוב מכל ניסיון רב!

ישנן מספר חברות שחזור מידע הקיימות בארץ. כאשר חלקן יקרות מאוד (ללא כל הצדקה). החברות היקרות אומנם מקצועיות אך מנצלות לרוב את ייאוש הלקוח בעת קביעת המחיר ומוכנותו לשלם כמה שיותר עבור המידע בעל הערך האישי שלו שננעל בתוך מדיית האכסון.

לעומתן קיימות חברות מקצועיות מאוד אשר מבצעות את אותה פעולת שחזור עם אותה איכות ורמת הצלחה כמו של היקרות אך במחירים הרבה יותר סבירים והגיוניים.

לאו דווקא נכון המשפט "יקר=טוב" לכן, יש לבדוק בקפידה למי אנו מוסרים את המדיה לצורך שחזור.

וכדי שמראש כדי שלא נצטרך לחפש היכן לבצע שחזור מידע ולהתמודד עם עוגמת נפש, תמיד נדאג לבצע גיבוי של החומר החשוב לנו כך שאם נפגע דיסק מסוים תמיד יש גיבוי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מחבר המאמר עידו ירושלמי, מנהל WhereIsMyData שחזור מידע.

אנו מספקים שירותי שחזור מידע מכל מדיות האחסון השונות במקצועיות, מהירות, אחוזי הצלחה גבוהים ובמחירים אטרקטיביים ונוחים.

אנו מספקים שחזור מדיסקים קשיחים, כרטיסי זכרון, Disk on key, CD/DVD, מערכי רייד, פלאפונים ועוד.

לפרטים כנסו: http://www.whereismydata.co.il/

או חייגו עידו: 054-5504439

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו ירושלמי

מאת: עידו ירושלמיחומרה15/09/103221 צפיות
איך משחזרים מידע מדיסק CD/DVD שרוט? כל השאלות, כל התשובות.

מאמרים נוספים בנושא חומרה

מאת: אשר אלבזחומרה03/11/187177 צפיות
בחירת מעבדת מחשבים הינה פעולה לא פשוטה עבור אנשים אשר אינם מבינים כלל במחשבים, במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בנושא למה מומלץ לפנות למעבדת מחשבים ולא לטכנאי, איך בוחרים מעבדת מחשבים ומהם הפרמטרים החשובים שיש לשים עליהם את הדגש.

מאת: אשר אלבזחומרה31/03/173393 צפיות
תיקון מחשב אפל מחשב אפל כולל מפרט שונה בהשוואה למחשבים אחרים ולכן כאשר עולה הצורך בתיקון מחשב מסוג קיימת חובה לבחור את הטכנאי הטוב ביותר.

מאת: אסף דוריחומרה23/11/163802 צפיות
קורס בקרים מתוכנתים כשמעוניינים ללמוד משהו ולהתעמק במשהו חדש, חייבים לדעת ולאסוף את מה שנקרא, מידע צופה פני עתיד, לא הכוונה שנוכל למצוא מידע שיגיד לנו מה העתיד או יחווה אותו, אלא למידע על הנושא ועל ההתפתחויות שלו הצפויות בעתיד, מה היה בעברו, למה הוא משמש ועוד

מאת: אסף דוריחומרה21/11/164099 צפיות
מולטימטר או בשמו העברי רב מודד, תפקידו כשמו העברי , למדוד, מה מולטימטר מודד ? מולטימטר מודד את הזרם, המתח, התנגדויות,השראות, קיבולות של הגודל החשמלי מאותו מקור. ישנים מולטימטרים אנלוגים וישנן דיגיטליים, יתקון בולט של הדיגיטלי הוא שהוא מאפר להתממשק עם אצעים חיצוניים כמו מחשבים.

מאת: orya peryחומרה12/04/162104 צפיות
אם המחשב שלכם, מראה סימני קלקול, הוא איטי יותר, המסך משנה צבעים, זה הזמן לשלוח אותו למעבדת מחשבים. ניתן למצוא טכנאי מחשבים כפר סבא

מאת: orya peryחומרה12/04/161838 צפיות
זו עובדה ידועה, כי אנו בעידן המחשבים לא יכולים לחיות ללא מחשב.. אנו עובדים עם מחשבים, מתכתבים ברשתות החברתיות באמצעות מחשב, שולחים מיילים, מבצעים רכישות, חפשים מידע ועוד. כל הפעולות שלנו, נעשות באמצעות מחשב ולכן, בכל בית, ישנם לפחות 2-3 מחשבים שייכים לילדים ולנו.

מאת: orya peryחומרה12/04/161791 צפיות
אין אחד מאתנו, אשר אינו מחזיק מחשב אחד או שניים בביתו. המשותף לכולנו שאנו זקוקים תמיד לשירות של טכנאי מחשבים, כאשר המחשב שלנו מגלה סימני קלקול, או שאנו מעוניינים לשדרג את המחשב ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica