חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך משחזרים דיסק CD/DVD שרוט?

מאת: עידו ירושלמיחומרה15/09/20103216 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שחזור CD/DVD כיצד מתבצע?

במאמר זה מאת חברת WhereIsMyData שחזור מידע, נענה על השאלות המעסיקות אותנו במקרים של שחזור מידע מCD/DVD ובכללי על דיסקים אילו.
ראשית נתחיל, ממה עשוי דיסק אופטי- הCD?
דיסק CD/DVD או תקליטור או בשמו המקצועי דיסק אופטי עשוי מפלסטיק מיוחד הקרוי פולי קרבונט.
פולי קרבונט הוא שם כללי למשפחת פולימרים סינתטיים תרמופלסטיים. פולי קרבונט הינו בעל עמידות מעולה לנגיפה, עמידות טובה בחומרים חריפים וחום רב יחסית יחד עם תכונות שקיפות מצוינות, לעתים טובות יותר משל זכוכית, למשל בסוג הפולי קרבונט הקרוי CR-39 ומשמש לאופטיקה. בשל כך השימוש בו נפוץ הן ליישומים ביתיים והן למוצרים הדורשים עמידויות מיוחדות.
מוצרים אופייניים מפולי קרבונט הם מגנים לכוחות שיטור, מסכות להגנה על הפנים, מארזים וקופסאות לציוד רגיש, ראדומים לאנטנות, שלטי פרסומת, גופי תאורה ומארזי מחשב (למשל זה של הMacBook).

איפה נשמר המידע בCD/DVD?
המידע נשמר על שכבה דקיקה של אלומיניום על מנת וזו תוכל להחזיר אותות אל קרן הלייזר הקוראת אותה.

מדוע הדיסק נשרט בכזאת קלות ומדוע אין גישה למידע?
הדיסק נשרט בקלות מאחר והחומר ממנו הוא עשוי פולי קרבונט הוא חומר הרגיש לשריטות.
ברגע שהתקליטור נשרט, קרן הלייזר אשר אמורה לחזור אל עינית הקריאה שבכונן האופטי שלנו, אינה חוזרת בקו ישר או לחילופין לא חוזרת כלל ולכן נמנעת מאיתנו קריאת תוכן הדיסק.

כיצד מתבצע שחזור CD?
בעזרת מכשור וציוד מתקדם מאוד אנו מקלפים שיכבה עדינה מן הפלסטיק המגן על שכבת האלומיניום. פעולה זו נועדה להסיר שריטות רבות ככל שניתן כדי להביא את הדיסק למצב שבו נוכל לבצע קריאה טובה ושחזור גבוהה של המידע. חשוב לציין שפעולה זו מתבצעת ע"י מקצוענים בלבד.  כל פעולה התבוצע בידיים חובבניות או לא מיומנות או במכשור הלא נכון, תסכן מאוד את המידע. כל פגיעה בשכבת האלומינים מקטינה משמעותית את יכולת השחזור מן הדיסק.

פעולות שניתן לעשות בבית – עזרה ראשונה לדיסק השרוט
במידה והדיסק מלוכלך או שרוט ולא ניתן לקריאה תקינה בכונן האופטי, ניתן לנקותו בעדינות עם מטלית עדינה (לא טישו המשאיר סיביי ניר על הדיסק) רצוי מטלית מיקרופיבר, כזאת שמנקים איתה משקפיים. למעשה בצעו מעיין פוליש לדיסק, הסירו כתמי שומן ואבק שהצטברו על השכבה המבריקה של הדיסק בעזרת סיבובים עדינים ולאחר מכן הכניסו לכונן האופטי ונסו לקרוא.
במידה והצלחתם, צרבו את הדיסק השרוט על דיסק חדש על מנת לבצע גיבוי והעברה של המידע החשוב על גבי דיסק תקין ללא שריטות. בהצלחה!  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מחבר המאמר עידו ירושלמי, מנהל WhereIsMyData שחזור מידע.

אנו מספקים שירותי שחזור מידע מכל מדיות האחסון השונות במקצועיות, מהירות, אחוזי הצלחה גבוהים ובמחירים אטרקטיביים ונוחים.

אנו מספקים שחזור מדיסקים קשיחים, כרטיסי זכרון, Disk on key, CD/DVD, מערכי רייד, פלאפונים ועוד.

לפרטים כנסו: http://www.whereismydata.co.il/

או חייגו עידו: 054-5504439

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו ירושלמי

מאת: עידו ירושלמיחומרה15/09/101762 צפיות
איך לשחזר קבצים שנמחקו? איך לשחזר מידע מדיסק קשיח שקרס? איך להתגבר על דיסק קשיח מתקתק? כל השאלות, כל התשובות.

מאמרים נוספים בנושא חומרה

מאת: אשר אלבזחומרה03/11/187148 צפיות
בחירת מעבדת מחשבים הינה פעולה לא פשוטה עבור אנשים אשר אינם מבינים כלל במחשבים, במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בנושא למה מומלץ לפנות למעבדת מחשבים ולא לטכנאי, איך בוחרים מעבדת מחשבים ומהם הפרמטרים החשובים שיש לשים עליהם את הדגש.

מאת: אשר אלבזחומרה31/03/173388 צפיות
תיקון מחשב אפל מחשב אפל כולל מפרט שונה בהשוואה למחשבים אחרים ולכן כאשר עולה הצורך בתיקון מחשב מסוג קיימת חובה לבחור את הטכנאי הטוב ביותר.

מאת: אסף דוריחומרה23/11/163799 צפיות
קורס בקרים מתוכנתים כשמעוניינים ללמוד משהו ולהתעמק במשהו חדש, חייבים לדעת ולאסוף את מה שנקרא, מידע צופה פני עתיד, לא הכוונה שנוכל למצוא מידע שיגיד לנו מה העתיד או יחווה אותו, אלא למידע על הנושא ועל ההתפתחויות שלו הצפויות בעתיד, מה היה בעברו, למה הוא משמש ועוד

מאת: אסף דוריחומרה21/11/164096 צפיות
מולטימטר או בשמו העברי רב מודד, תפקידו כשמו העברי , למדוד, מה מולטימטר מודד ? מולטימטר מודד את הזרם, המתח, התנגדויות,השראות, קיבולות של הגודל החשמלי מאותו מקור. ישנים מולטימטרים אנלוגים וישנן דיגיטליים, יתקון בולט של הדיגיטלי הוא שהוא מאפר להתממשק עם אצעים חיצוניים כמו מחשבים.

מאת: orya peryחומרה12/04/162098 צפיות
אם המחשב שלכם, מראה סימני קלקול, הוא איטי יותר, המסך משנה צבעים, זה הזמן לשלוח אותו למעבדת מחשבים. ניתן למצוא טכנאי מחשבים כפר סבא

מאת: orya peryחומרה12/04/161834 צפיות
זו עובדה ידועה, כי אנו בעידן המחשבים לא יכולים לחיות ללא מחשב.. אנו עובדים עם מחשבים, מתכתבים ברשתות החברתיות באמצעות מחשב, שולחים מיילים, מבצעים רכישות, חפשים מידע ועוד. כל הפעולות שלנו, נעשות באמצעות מחשב ולכן, בכל בית, ישנם לפחות 2-3 מחשבים שייכים לילדים ולנו.

מאת: orya peryחומרה12/04/161786 צפיות
אין אחד מאתנו, אשר אינו מחזיק מחשב אחד או שניים בביתו. המשותף לכולנו שאנו זקוקים תמיד לשירות של טכנאי מחשבים, כאשר המחשב שלנו מגלה סימני קלקול, או שאנו מעוניינים לשדרג את המחשב ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica