חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי תעודה - חלון הזדמנויות להשקעה בעתיד

בשוק העבודה קיימת חשיבות רבה לרכישת השכלה פורמאלית במקצוע בו אנו מבקשים להצליח. יחד עם זאת, יש להבין כי לא לכולם יש יכולת פיננסית לעמוד בדרישות של לימודי תואר ראשון. דרישות הקבלה לתואר ראשון במסלולים רבים הן גבוהות ומחייבות הקדשת זמן רב ומאמצים. קשה ללמוד לקראת תואר ראשון ולהחזיק בעבודה מכניסה במקביל. סטודנטים רבים אם כן נאלצים לקבל תמיכה כלכלית מהוריהם או לחיות בצמצום בזמן לימודי התואר. בחלק מהמקרים מועמדים ללימודים נאלצים להקדיש  משאבים רבים עוד לפני שהלימודים התחילו אם במסגרת שיפור ציוני הבגרות או בקורס הכנה לפסיכומטרי.

לימודי תעודה יכולים לגשר על הפער בין צרכי שוק העבודה ואפשרויות הסטודנט, ומעניקים ללומד מקצוע פרקטי ובמקרים רבים אף מבוקש. בניגוד ללימודי תואר ראשון הנפרשים על פני שלוש שנים או יותר, לימודים תעודה נמשכים זמן קצר יחסית, לרוב מספר חודשים שבסופם ניתן להתחיל לעבוד בתחום. למעשה, לימודי התעודה הם אלטרנטיבה מעשית ללימודי תואר ראשון. בשנים האחרונות לימודי תעודה זוכים להתחזקות במעמדם, זאת לאור העובדה שסטודנטים רבים המסיימים את לימודי התואר הראשון, מתקשים בסיום הלימודים להשתלב במעגל העבודה. סטודנטים אלה מגלים, למגינת ליבם, כי עליהם להמשיך ללמוד כדי להתמקצע בתחומם.

האוכלוסייה הפונה ללימודי תעודה היא מאד מגוונת וכוללת תלמידים בכל הגילאים: צעירים בתחילת דרכם, אקדמאים המחפשים מקצוע נוסף כמו תעודת הוראה ואחרים המחפשים הסבה מקצועית.

לימודי תעודה - מהן האפשרויות?

בלימודי תעודה ניתן לרכוש תעודת הסמכה במגוון רחב של מקצועות. בשנים האחרונות מקומות עבודה רבים מתייחסים ברצינות לא פחותה לתעודות מקצועיות ומקנים יותר חשיבות לניסיון מקצועי מאשר להשכלה אקדמית.

בתום הלימודים ניתן להשתלב במקומות עבודה רבים במגזר הפרטי והציבורי עם סיכויים השווים במקרים רבים לבוגרי תואר ראשון.

הכשרת לימודי תעודה בתרגום למשל, יכולה לעזור לבוגר להשתלב בעבודה בתחום לא פחות מאשר מה שמאפשר תואר בספרות אנגלית.

חשוב לציין כי קיימת קשת רחבה של מקצועות שבהם אין צורך להתמקד בלימודים תיאורטיים ארוכי שנים. במקצועות רבים יש משקל רב יותר לניסיון המקצועי ולכן לימודי תעודה הם בהחלט מענה מספק. תחומים אלה כוללים למשל מקצועות מחשב, סחר ונדל"ן, שיווק, תיירות, אמנות, עבודה עם הקהילה ועוד.

לאחר שנבחר תחום הלימודים, כדאי לזכור כי גם לבחירת מוסד הלימודים יש השפעה: חפשו אחר מוסד אקדמי מוכר ואמין המציע לימודי תעודה ברמה גבוהה שתעלה את הערך שלכם בשוק ותתן לכם עדיפות על פני אחרים.

כיצד בוחרים מסלול בלימודי תעודה?

ראשית כדאי לבחור במקצוע שמעניין אתכם ושתרצו לעסוק בו. רבים מהפונים ללימודי תעודה עושים זאת בכדי להשתלב במקצוע עליו הם תמיד חלמו, כמו מורי דרך בארץ או בחו"ל. לחלופין תוכלו לבחור בתחום לימודי בו תרגישו שהינכם תורמים לקהילה כמו טיפול בהתמכרויות באמצעים שונים. במקרה וכבר רכשתם תואר ראשון, לימודי תעודת הוראה יכולים לסייע לכם להשתלב בשוק העבודה תוך עיסוק בתחומכם.

בנוסף לבחירת מקצוע הקרוב לליבכם, אם חשובים לכם סיכויי העסקה בתום הלימודים או תנאי השכר כדאי לברר אם המסלול שבחרתם נותן לכם הכשרה בתחום נדרש בשוק העבודה. במסגרת לימודי תעודה ניתן ללמוד מקצועות שקרנם בשוק עולה כמו מידענות וזאת בשל העלייה בדרישה לניהול מידע במגזר הפרטי והעסקי. הכשרה נחשקת נוספת במסגרת לימודי תעודה היא פיתוח משחקי מחשב. כל משחק מחשב שיוצא היום נותן לנו הזמנות לחזות במו עינינו המשתאות עד כמה תחום זה התפתח. בתור מסלול לימודי, פיתוח משחקי מחשב מאפשר לבוגר להשתלב בתחום מרתק ומהנה.

 



תגיות המאמר: לימודי תעודה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיו ענת

מאת: שיו ענתביטוח פנסיוני28/12/101054 צפיות
כשאנשים מגיעים אל הבנק לקבל משכנתא לשם רכישת נכס הם נתקלים בבקשה של הבנק לרכוש ביטוח משכנתא. המאמר סוקר את הנושא.

מאת: שיו ענתביטוח בריאות28/12/101008 צפיות
טסים לחו"ל? חשוב לבדוק את נושא ביטוח הבריאות.

מאת: שיו ענתפיננסים וכספים - כללי 27/12/102061 צפיות
כתבה לצעירים בלבד – עומדים לפתוח חשבון צעיר? הנה כל המידע שאתם צריכים לדרך. הגעתם לגיל 16? מצוין. זה בדיוק הגיל שאתם יכולים להודיע לאימא ואבא שהם יכולים להפסיק לממן אתכם. זה בדיוק הגיל לקחת אחריות על הכתפיים שלכם, וזה בדיוק הגיל להתחיל לחשב את המהלכים הפיננסיים שלכם בחוכמה, כי הגיע יומכם לפתוח חשבון בנק לצעירים.

מאת: שיו ענתמשכנתא25/11/10891 צפיות
המאמר מתאר את נושא מחזור המשכנתא, מתי היא כדאית, למי, מה העלויות הכרוכות בנושא.

מאת: שיו ענתביטוח משכנתא25/11/101220 צפיות
ביטוח משכנתא הינו תנאי סף, בלעדיו אין אפשרות לקבל משכנתאות. אם כי המטרה הראשונית של ביטוח זה הינה להבטיח שההלוואה תפרע במלואה, הרי שביטוח משכנתא הוא בעל יתרונות רבים גם עבור הלווה.

מאת: שיו ענתביטוח רכב24/11/101269 צפיות
המאמר סוקר בקצרה את נושא הביטוח המקיף, בהשוואה לסוגי ביטוח רכב אחרים הקיימים כיום בשוק.

מאת: שיו ענתלימודים אקדמאיים11/11/101652 צפיות
מאמר מעניין המעלה את השאלה מה עדיף? רענון שורות המורים הקיימות על ידי השתלמויות מורים, או שורות רעננות - הסבת אקדמאים להוראה.

מאמרים נוספים בנושא לימודי תעודה ומקצוע

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע05/01/181662 צפיות
לימודים, בכל תחום שהוא, מאפשרים לנו להעמיק ולהרחיב את הידע שלנו, מה שתורם רבות להתפתחות האישית שלנו. לצד זאת, חשוב גם שהדברים שנלמד ישמשו אותנו בעתיד, ולא רק ימלאו את ראשנו בעובדות כאלו ואחרות. זו הסיבה לכך שאנשים פונים ללימודי תואר או לימודיים מקצועיים, ורוצים בכך לא רק לרכוש השכלה, אלא גם כלים שיאפשרו להם למצוא תעסוקה עתידית. למרבה השמחה, ישנו מקצוע שעונה על שתי הדרישות הללו, ויש לו יתרון חשוב נוסף – הוא מבוקש במיוחד.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181689 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות בארץ נחשבים ללימודים מכווני תעסוקה אשר מטרתם היא להכשיר מנהלי חשבונות למעבר בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה ולהשתלבות מהירה בתעשיית הנהלת החשבונות בארץ. תכנית הלימודים בקורסים השונים להנהלת חשבונות מורכבת באופן כמעט שווה משעות לימוד עיוני ושעות תרגול מעשי מבניהן ניתן למצוא שעות תרגול המוקדשות להקניית היכולות לעבודה בסביבה ממוחשבת.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181602 צפיות
תחום הנהלת החשבונות נלמד בארץ בצורה של קורסים המקנים השכלה מקצועית בתחום ברמות שונות של העמקה. בכדי להתחיל לעבוד כמנהל חשבונות מהשורה הדרישה הינה למעבר הקורס הראשון במסלול ללימודי הנהלת חשבונות ולמעבר הבחינה להסמכת מנהלי חשבונות מטעם משרד התעסוקה, לימודי הנהלת חשבונות כוללים 3 קורסים הניתנים ללמידה במתכונות לימודים מלאות וחלקיות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181461 צפיות
אחת המטרות החשובות של כל מקצוע שלומדים, בין שמדובר בתואר או בלימודי תעודה, היא לספק את הכלים הנחוצים למען מציאת עבודה. ישנם מספר מקצועות שנחשבים למבוקשים במיוחד בהקשר הזה כשאחד מהם הוא הנהלת חשבונות. עם המקצוע הזה ניתן לצאת לשוק העבודה עם תעודה מקצועית שלא רק מאשרת שאתם מוסמכים לעסוק בתחום, אלא מאפשרת לכם לעסוק בתחום במגוון מקומות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע28/12/171416 צפיות
אחד מהדברים שכולנו שוקלים כאשר אנו פונים ללמוד מקצוע כזה או אחר הוא האם יש בו עתיד מקצועי, והאם נוכל להתפרנס ממנו בהצלחה. בשל הסיבה הזו, אנשים רבים פונים לפנות את אחד המקצועות שתמיד יש להם ביקוש בשוק, ולא רק זאת, אלא הביקוש עבורו הולך וגדל עם השנים – הנהלת חשבונות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע04/12/171545 צפיות
במציאות כלכלית בה כסף מהווה גורם מכריע הנהלת חשבונות מהווה את אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק, כיום בכל חברה ניתן למצוא מחלקה שאחראית על תחום ניהול החשבונות ובה עובדים מנהלי חשבונות שתפקידם: פיקוח על מאזן ההוצאות וההכנסות של החברה, פיקוח על תזרים המזומנים, התנהלות מול גופי המיסוי וגופים ממשלתיים נוספים, התנהלות שכר מול עובדים, רישום וניהול של הפעולות הפיננסיות המבוצעות בארגון, חלוקת תקציב, ניהול פיננסי ועוד.

מאת: אסף דורילימודי תעודה ומקצוע30/11/162057 צפיות
קורס חשמלאי בודק כשרוצים להתעמק בנושא חדש ולהבין אותו לעומק, צריכים לקחת פסק זמן, לחשוב, לאסוף מידעים על הנושא, וכך להתפתח, זה הכיוון הנכון כאשר מעוניינים ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום של חשמלאי,.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica