חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפישות מיניות קלאסיות ביסוד חילופי זוגות

מאת: דוד אלפסיזוגיות ואהבה18/10/20101125 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תופעת חילופי זוגות מוגדרת כ"ההסכם בין הבעל לאישה לקיים יחסים מיניים עם אנשים אחרים, בהקשרים בהם שניהם עוסקים בהתנהגות מהסוג הזה באותו הזמן ובדרך כלל באותו מקום" (Walshok, 1971). מה שקריטי להגדרה זו היא ההסכמה ההדדית, הידע ואת אישורם של המשתתפים (Smiths, 1974). שמות אחרים לסווינגינג הם חילופי חברים, חילופי זוגות, חילופי נשים, מפתחות, חילופי פרטנרים, סקס משותף בנישואין וסקס קבוצתי.

סקירה ספרותית מראה שקיימים מספר מחקרים שתועדו בנושא. מתוך 19 מקומות סימוכין, רק שלושה עושים שימוש בראיונות (O'neills, 1970: Bell, 1971: Henshel, 1973). ארבעה מתוכם עושים שימוש בשאלונים (Athanasiou, 1970, 1973: Schupp, 1970/71: Denfeld, 1974), ושלושה עושים שימוש הן בראיונות והן בתצפיות על משתתפי חילופי זוגות ( Bartell, 1970: Palsons, 1972: Varni, 1974). Gilmartin (1974ת 1975) עושה שימוש הן בשאלונים והן בראיונות בעוד ש- Smiths (1970,1974) ו- Symonds (1971) מבססים את מחקריהם על שאלונים, ראיונות, תצפיות, נוכחות במקומות מפגש והתכנסויות, ודיונים עם מארגנים של קבוצות חופש או של מנהלים של מועדוני לילה. המחקרים האחרים סוקרים את הספרות ו/או מציגים מודל של חילופי זוגות. מרביתם אינם מגלים כיצד הם השיגו את המידע שלהם למרות שהם מצטטים מראי מקומות של מאמרים אחרים.


נראה כי אלו העוסקים בפעילויות חילופי זוגות הינם בעלי רקעים ותכונות אישיות דומות, זאת על פי מגוון המחקרים. מרבית הסווינגרים נמצאים בשנות ה- 20 או ה- 30 שלהם וניתן לאפיין אותם כלבנים, מהמעמד הבינוני, החיים בפרברים, במשכילים מאוד ומאוד ניידים הן מבחינה גיאוגראפית והן מבחינה חברתית. אנשים אלו אשר לוקחים חלק בפעילות חילופי זוגות נחשבים הרבה פעמים אנשים ביתיים משעממים, עם מספר קטן של תחומי עניין, לא כולל צפייה בטלוויזיה וקריאה בעיתון (Bartell, 1970). על פי דבריהם של Smiths (1974), הם מדורגים כ"נורמאלים בצורה לא מעניינת" במסגרת אינוונטר האישיות הרב מופעית של מינסוטה. נראה כי מחקרים משתנים בכל מה שקשור לאדיקות דתית, עמדה פוליטית, שכיחות של יחסי מין לפני נישואין, כמות הידע בתחום המיני, הגיל עם הכניסה לחיי הנישואין, ומשיכה גופנית של המשתתפים, דבר שאין בו רמז לכך שהזוג משתתף קבוע באירועי חילופי זוגות ולוקח חלק פעיל בקהילה שוקקת חיים.

סווינגרים יכולים להיות או זוגות נשואים, רק בן זוג אחד מתוך הזוג הנשוי, רווקים, גרושים, או אלמנות, אך מחקרים מצביעים על כך שהאנשים הנשואים הרבה פעמים מפלים לרעה את הרווקים מכיוון שהם רואים בהם כמאיימים על קשרי הנישואים שלהם. כתוצאה מכך, רווקים מהתחום של חילופי זוגות הרבה פעמים מביאים איתם דייט (שהיא לפעמים גם יצאנית) במטרה להשיג אישור כניסה על ידי העמדת פנים כזוג נשוי (Bartell, 1970). שחורים, פריקים, והומוסקסואלים מופלים לרעה במקרים רבים למרות שנשים לסביות לא נראות מאיימות באותה מידה על סצנת בסווינגינג. נראה כי בעלים אינם מעודדים קידומים של הומוסקסואלים למרות שלא אכפת להם שנשותיהם אשר מבצעות אקט חילופי זוגות יהיו דו מיניות (O'Neills, 1970: Ramey, 1972).

מכיוון שהמשתתפים במסיבות חילופי זוגות למשל לרוב מגיעים מהמעמד הבינוני והינם קונבנציונאליים בכל ההיבטים פרט אשר להיבט המיני, פעילויות מסוימות כלפיהן מקמטים את המצח. אלו כוללות שימוש בסמים, קיום יחסי מין אנאליים, סאדו-מזו, סרטים לגברים בלבד, שימוש באורות ובמוסיקה פסיכודלים, ויברטורים, יחסי מין עם בעלי חיים, עבדות, ענישה וטרנסווסטיזם. במקרים מסוימים במסיבות חילופי זוגות, קיימות מגבלות של לבוש: גברים נדרשים ללבוש תחתוני בוקסר ונשים צריכות ללבוש כותונות לילה בייבי דול (Bartell, 1970). ישנם קווים מנחים של התנהגות בכל קבוצה: מה שעשוי להיחשב למתאים עבור מסגרת אחת עשוי להיות טאבו (איסור מוחלט) במסגרת אחרת (Symonds, 1971). דוגמא לכך הוא החוק לגבי רחצה בין מגע מיני אחד לשני, במיוחד בקרב אנשים זרים. חוק שכיח נוסף שנוהגים לפיו הוא מתן שמות וכתובות של סווינגרים לסווינגרים אחרים: יש להיוועץ עם שני הזוגות מהסצינה הפעילה של חילופי זוגות לפני שדבר כזה מתרחש. במידה ואדם בעקביות אינו מציית לנורמה מסוימת, עליו (עליה) מרכלים או ממנו (ממנה) מתעלמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לכל אחד יש היכולת להמציא ביטויים ומילים חדשות שיוצרות שפה חדשה, סלנג מהווה את שיא הביטוי של השפה העממית החדשה הבאה מתוך מילים אשר מגיעות מתוך מוחו הקודח של העם המייצר עבורנו סלנג חדש.
זכרו שכל אחד יכול להוסיף בעצמו לשפת הסלנג, רק באמצעות הפעלת דמיון ויוזמה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד אלפסי

מאת: דוד אלפסיפסיכומטרי03/03/111657 צפיות
כיוון שהמון גברים ונשים מבינים שכדאי לקבל ציון גבוה במבחן, לימודי פסיכומטרי אצל צעירים נמצאים בצמיחה מתמדת. עקב כך שהמבדק שם שונה במקצת, בארצות כמו פולין אוקראינה וארה"ב קורס פסיכומטרי מתנהל מעט אחר.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון02/03/112441 צפיות
כמעט תמיד הגדרה מיטבית של מכונות ממתקים בתקופה האחרונה תהיה באמצעות סקירה של המטרה הסבירה ביותר שבה עושים שימוש, עם זאת שיש מכונות אוטומטיות שהצליחו במהלך הזמן לספק שירות שהוא בפועל איכותי ממש גם עבור בני אדם שבודקים בעין ביקורתית.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי02/03/112743 צפיות
בימים אלה כל ארגון בין-לאומי ממליץ על מזגנים כשיטה שנחשבת לעניין עדיף בשביל לקרר חדר רגיל, היות ושוב יש אנשי מחקר שטוענים בהחלט שרכישה של מזגן תעזור לקרר בימהרה. כפי שנראה לי ביקור קצר ביפן יוכיח כמו שנכתב לפני כן שגם ממחה בינלאומי כמו לירן דוידוב טועה לפעמים על פי מה שאני יודע

מאת: דוד אלפסיקניות 21/02/111504 צפיות
קיימים אתרי אינטרנט רבים במגוון ארצות בתבל כמו אנגליה, רומניה וארה"ב אשר מספקים הטבות או מבצעים שונים בתקווה למשוך אליהם גולשים. לעניות דעתי אתרי אינטרנט אלו מהווים פלטפורמה שיווקית ומאפשרת ליצור תהליך של קירבה עם הלקוחות השונים.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון21/02/111631 צפיות
כאמור מכונות אוטומטיות כמו לדוגמה מכונות שתייה או מכונות אוטומטיות הם בהחלט הדרך הסבירה ביותר על מנת לפתוח עסק עצמאי. עדיף לבצע בוחן שוק אולטימטיבי ולוודא איפה עדיף להפעיל קו מכונות שתייה ואילו ממתקים נחוץ להחדיר בקו מכונות אוטומטיות.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי19/02/111557 צפיות
היות ולא נעשה בחינה מעמיקה של השוק באופן סטנדרטי במטרה לדלל את המעלה היותר טובה של מחירי מזגנים, לא תמיד מזגנים היו חזקים ביחודי לדעתי בפיריודה בשנים עברו. כיוון שאין אלטרנטיבה אופציונלית להזמנת מזגנים עקרונית בחודשי הקיץ החמים בימים האחרונים.

מאת: דוד אלפסיניקיון17/02/111604 צפיות
לפי מיטב הבנתי צריך לבחון באמצעות בדיקה מעמיקה של השוק איזו חברת אחזקת מבנים היא הכי סבירה עבורכם. קריטי לשים לב אם ניקיון בניינים כוללת ניקיון חדרי מדרגות וכן ניהול מבנים אופטימלי.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206434 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204915 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204697 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192807 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182313 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182753 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181908 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica