חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חילופי זוגות בהווה

מאת: דוד אלפסיאנתרופולוגיה19/10/20109098 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם מספר מוטיבים העומדים מאחורי ההחלטה לבצע חילופי זוגות. חלק מהמוטיבים השכיחים הם: שעמום וחוסר מנוחה, צורך בהתנסויות חדשות, עייפות מלבגוד בסודיות, צורך בהעלאת האגו, הגבלת בלעדיות חיי הנישואין, אמצעי ליישב נישואים כושלים ורצון לקיים יותר יחסי מין ממה שהשותפה מעניקה. באופן כללי, ישנם שני גורמים שמשמעותיים בלקבוע האם האישה כן או לא תשתתף בפעילות חילופי זוגות פעם נוספת: תפיסת קשר הנישואין שלה והחוויה הסובייקטיבית האישית שלה, כאשר הראשון חשוב יותר בשלבים המוקדמים של הפיכה לסווינגר. לאחר שהיא כבר אינה מרגישה שום איום ליציבות הנישואין שלה, היא מתחילה לקשור דגש גדול יותר ליציבות הנישואין שלה ( Varni, 1974). בסך הכול, במידה והמפגש הראשון לא היה טראומטי מדי, המפגש השני בדרך כלל מוכיח עצמו כמהנה יותר בייחוד במסיבות חילופי זוגות מכיוון שהם כעת יודעים למה לצפות ולכן יכולים להיות רגועים ולהשתחרר.

כאשר זוג לבסוף מחליטים להשתתף במסיבת חילופי זוגות, הם בדרך כלל עוברים את טקס הסווינג הראשון. טקס זה בדרך כלל מכיל מפגש בין שני הזוגות, שבמהלכו הם מדברים, והזוג המנוסה עונה על כל שאלה שעולה ומפיג אי אלו ומפיג אי אלו פחדים שעשויים להיות לסווינגרים "המתחילים". בדרך כלל קיימת פעילות מינית במהלך מפגש ראשון זה(Bartell, 1970: Varni, 1974). במידה והם מחליטים להשתתף, נקבע זמן ומקום לביצוע חילופי זוגות. כאשר הם עוסקים בסווינגינג, הזוג המנוסה פחות או יותר מפתה את הסווינגרים "המתחילים" (Bartell, 1970). האפקט העיקרי שיש לסווינג הראשון הוא להוריד את רמת החרדה שלהסווינגרים החדשים, והמנוסים הרבה פעמים מוכיחים עצמם כמחלישי רושם בכל מה שקשור לציפיות הרעיה (Varni, 1974).


על פי Palsons, סווינגרים שמבצעים חילופי זוגות עוברים דרך מגוון שלבים. בהתחלה הם אינם יוצרים קשרים ממושכים ונוטים לעבור מקשר לקשר (זוגות אחדים מעולם לא יוצאים מהשלב הזה). האינטרס שלהם הוא קודם כל סקס, והם אינם מעוניינים בשום סוג של מעורבות רגשית. טוען כי אישיות שטחית וקנאה הן האחראיות להתמקדות הזו בסקס. למרות שה-Palsons מסכימים לכך שקנאה יכולה לגרום למעבר בין זוגות (couple hopping), הם טוענים כי אנשים בדרך כלל ייצרו קשרי חילופי זוגות יותר ממושכים לאחר שהסקרנות שלהם בסקס יהיה מסופק. לאחר שלב זה ישנו שלב שבו מתרחשת הסלקטיביות, ומושם דגש על אבחנה ועל מילוי צרכי השותף/פה. ישנה יותר התחשבות לאדם האחר כאינדיבידואל, ולא כחפץ מיני. אלו הנמצאים בשלב המעבר בין זוגות מסתכלים בחשדנות על זוגות הנמצאים קרוב לכניסתם לשלב הסלקטיביות (Bell, 1971). במידה ושני זוגות ממשיכים לעסוק בפעילות חילופי זוגות אחד עם השני, הם מכונים כזוגות "היוצאים קבוע" וזוגות אחרים נמנעים מהם, עקב כך שהזוגות האחרים יימנעו ויתרחקו מהסתבכות רגשית. ה( –O’Neills (1970 מרגישים שישנם ארבעה שלבים. השלב הראשון דומה לשלב של ה-Palsons: פרק זמן של התעניינות רבה, סקרנות, התלהבות והשתתפות בסווינגינג. תגובה לחוויות שליליות, שעמום והתפכחות מאשליה גורמים למידת ההשתתפות לרדת במהלך השלב השני. בשלב השלישי, המוכחות במפגשי חילופי זוגות הופכת למוסדרת והסלקטיביות הינה חשובה. השלב האחרון מאופיין בהשתתפות בלתי רצופה או נדירה: אנשים הרבה פעמים נושרים ועוזבים את סצינת חילופי הזוגות.

מספר חוקרים חילקו את הסווינגרים שלהם לסוגים מסוימים. הדיכוטומיה השכיחה ביותר היא זו של אוטופי וחובבני, מונחים שהוצגו על ידי(Symonds (1971. סווינגרים אוטופיים, לפי Symonds, הם: "קשת רחבה שלאנשים המאמינים בבחירה חופשית, דחייה של מערכת שתי המפלגות, חילופי זוגות רק שלהבט אחד בסגנון החיים הניסיוני, ניידים, מחפשים, מבחינה גיאוגראפית ומבחינות אחרת, הסווינגינג השתלב עם סגנון החיים הכללי, כשהרבה פעמים קיים הרצון להיות מזוהה עם משרה מסוימת, גישות רדיקאליות כלפי גידול ילדים, גמישים, ומרפים מההסדרים המיניים עם חברים, כאשר הגבול הוא שקשרים חיצוניים אינם מפריעים לחיי היומיום הרגילים עם חבר(בן זוג)(Ramey, 1972). מכל הסיבות הללו חילופי זוגות נהיה טרנד לוהט בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לכל אחד יש היכולת להמציא ביטויים ומילים חדשות שיוצרות שפה חדשה, סלנג מהווה את שיא הביטוי של השפה העממית החדשה הבאה מתוך מילים אשר מגיעות מתוך מוחו הקודח של העם המייצר עבורנו סלנג חדש.
זכרו שכל אחד יכול להוסיף בעצמו לשפת הסלנג, רק באמצעות הפעלת דמיון ויוזמה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד אלפסי

מאת: דוד אלפסיפסיכומטרי03/03/111654 צפיות
כיוון שהמון גברים ונשים מבינים שכדאי לקבל ציון גבוה במבחן, לימודי פסיכומטרי אצל צעירים נמצאים בצמיחה מתמדת. עקב כך שהמבדק שם שונה במקצת, בארצות כמו פולין אוקראינה וארה"ב קורס פסיכומטרי מתנהל מעט אחר.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון02/03/112438 צפיות
כמעט תמיד הגדרה מיטבית של מכונות ממתקים בתקופה האחרונה תהיה באמצעות סקירה של המטרה הסבירה ביותר שבה עושים שימוש, עם זאת שיש מכונות אוטומטיות שהצליחו במהלך הזמן לספק שירות שהוא בפועל איכותי ממש גם עבור בני אדם שבודקים בעין ביקורתית.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי02/03/112741 צפיות
בימים אלה כל ארגון בין-לאומי ממליץ על מזגנים כשיטה שנחשבת לעניין עדיף בשביל לקרר חדר רגיל, היות ושוב יש אנשי מחקר שטוענים בהחלט שרכישה של מזגן תעזור לקרר בימהרה. כפי שנראה לי ביקור קצר ביפן יוכיח כמו שנכתב לפני כן שגם ממחה בינלאומי כמו לירן דוידוב טועה לפעמים על פי מה שאני יודע

מאת: דוד אלפסיקניות 21/02/111501 צפיות
קיימים אתרי אינטרנט רבים במגוון ארצות בתבל כמו אנגליה, רומניה וארה"ב אשר מספקים הטבות או מבצעים שונים בתקווה למשוך אליהם גולשים. לעניות דעתי אתרי אינטרנט אלו מהווים פלטפורמה שיווקית ומאפשרת ליצור תהליך של קירבה עם הלקוחות השונים.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון21/02/111629 צפיות
כאמור מכונות אוטומטיות כמו לדוגמה מכונות שתייה או מכונות אוטומטיות הם בהחלט הדרך הסבירה ביותר על מנת לפתוח עסק עצמאי. עדיף לבצע בוחן שוק אולטימטיבי ולוודא איפה עדיף להפעיל קו מכונות שתייה ואילו ממתקים נחוץ להחדיר בקו מכונות אוטומטיות.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי19/02/111555 צפיות
היות ולא נעשה בחינה מעמיקה של השוק באופן סטנדרטי במטרה לדלל את המעלה היותר טובה של מחירי מזגנים, לא תמיד מזגנים היו חזקים ביחודי לדעתי בפיריודה בשנים עברו. כיוון שאין אלטרנטיבה אופציונלית להזמנת מזגנים עקרונית בחודשי הקיץ החמים בימים האחרונים.

מאת: דוד אלפסיניקיון17/02/111600 צפיות
לפי מיטב הבנתי צריך לבחון באמצעות בדיקה מעמיקה של השוק איזו חברת אחזקת מבנים היא הכי סבירה עבורכם. קריטי לשים לב אם ניקיון בניינים כוללת ניקיון חדרי מדרגות וכן ניהול מבנים אופטימלי.

מאמרים נוספים בנושא אנתרופולוגיה

מאת: אבי דוראנתרופולוגיה18/09/165644 צפיות
מבנים ניידים מהווים חלופה איכותית למבנה רגיל ומאפשרת להקים בית או משרד מודרניים ונוחים בזמן קצר ובעלות נמוכה. המגמה זכתה לתנופה אדירה בשנים האחרונות לאור העלייה במודעות לאיכות הסביבה וצמצום נזקים שבנייה רגילה יכולה להסב. המבנים עשויים מחומרים ממוחזרים המתאימים לתנאי מזג אוויר ושטח שונים.

מאת: מורן אופיראנתרופולוגיה18/10/129779 צפיות
צילום אירועים חשובים – אין ספק שזה השירות הכי נפוץ שנותן לנו לזכור את הימים הכי מיוחדים בצורה מדוייקת. ערכתם חתונה ענקית? סבא חוגג תשעים? בעולם של היום אנו כבר לא יכולים להימנע מצוות צילום שלם שיוכל לתעד כל שנייה חשובה מהארוע. לאחר מכן, כשתרצו להיזכר פשוט הפעילו את ה-DVD או עיינו באלבום התמונות וביחד תוכלו לראות את הרגעים הגדולים.

מאת: משה יוריאנתרופולוגיה10/10/128925 צפיות
אמת ויציב, יש הרבה נגנים מקצועיים שיודעים לנגן מדהים ומשתלבים בהרכב מוזיקאלי מוצלח. יחד עם זאת, כדי באמת ובתמים להתקדם בתחום זה ולשאוף להגיע לגבהים רציניים, מוטב לפני הכל להכיר כמו שצריך את התחום המוזיקאלי שבו מתמחים. ובדיוק בגלל זה, כדאי מאוד להבין גם את טכניקת הנגינה וגם את התיאוריה המקיפה של אמנות זאת. אחרי הכול, כדי לבנות מוסיקה מעניינת ולפרוץ הלאה יש להצליח לא רק לנגן טכניקות שהרכב אחר כתב, אלא לדעת גם כיצד להכין יש מאין.

מאת: שרה אתנס-העליוןאנתרופולוגיה07/02/119206 צפיות
מעבודת המחקר שלי בשדה הצימרים בישובי הגליל היהודים עולה כי למרות נקודת המוצא לפיה שני המינים לומדים את רזי העסוק תוך כדי עבודה, הרי שהגברים בשורה התחתונה מגלים התנהלות יותר עיסקית המאפשרת להם להפיק יותר רווחים כספיים מהעסק הפרטי גם כשהוא מתנהל בחצר ביתם.

מאת: שרה אתנס-העליוןאנתרופולוגיה07/02/118885 צפיות
מעבודת המחקר שלי בשדה הצימרים בישובי הגליל היהודים עולה כי למרות נקודת המוצא לפיה שני המינים לומדים את רזי העסוק תוך כדי עבודה, הרי שהגברים בשורה התחתונה מגלים התנהלות יותר עיסקית המאפשרת להם להפיק יותר רווחים כספיים מהעסק הפרטי גם כשהוא מתנהל בחצר ביתם.

מאת: שרה אתנס-העליוןאנתרופולוגיה31/01/118876 צפיות
מבטים אחרים על שדה הצימרים כזירת עבודה ומשא ומתן בית בית לעסק. מאת: שרה אתנס-העליון מאמר שני בעקבות עבודת התיזה "ממש כמו בבית" פרדוקסים בהתנהלות העסקית של נשים בתעשיית הצימרים היהודיים בגליל.

מאת: שרה אתנס-העליוןאנתרופולוגיה31/01/118828 צפיות
מבטים אחרים על שדה הצימרים כזירת עבודה ומשא ומתן בית בית לעסק. מאת: שרה אתנס-העליון מאמר שני בעקבות עבודת התיזה "ממש כמו בבית" פרדוקסים בהתנהלות העסקית של נשים בתעשיית הצימרים היהודיים בגליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica