חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היסטוריה של תופים

מאת: שי ברקוביץמוסיקה26/10/20101384 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אפשר לומר כי תופים הם כמעט עתיקים כמו האנושות. תופים הם כלי נגינה אשר מפיקים צליל כאשר מכים את הממברנה המתוחה שעוטפת את ראש הכלי, בדרך כלל בצורה מעגלית. גוף התוף הוא חלול, ישנם תופים שאפשר לכוון את רמת המתיחות של הממברנה כדי להפיק סוגים שונים של צלילים ברמות שונות. חפירות ארכיאולוגיות גילו את התוף העתיק בעולם מלפני כ – 3000 שנה לפני הספירה. בפרו נתגלו ציורים וחריטות בקירות של מערות אשר הציגו שימושים שונים בתופים. האינדיאנים שבאמריקה היו בונים תופים  מקליפות של דלעת ומקליפות עץ אשר הו משמשים אותם בטקסי הדת שלהם. תופים הם לא רק כלי נגינה אשר השתמשו בו רק בשביל מוסיקה אלא גם להעברת מסרים, טקסים דתיים וכן גם במלחמות.

כיום התוף בדרך כלל לא מגיע כתוף בודד בחנויות המוסיקה אלא כמערכת תופים שלמה. השימוש של מערכת תופים הפך לדבר קבוע בכל להקה. כיום כל מתופף צריך לרכוש את הידע שלו אצל מורה לימוד נגינה מקצועי. לא מספיק רק להכות בתוף, מתופף צריך גם לדעת לאחוז ולהשתמש במקלות תופים.

מערכות תופים מקורם בלהקות תהלוכה ומצעדים שהתקיימו בניו אורלינס של ארצות הברית. בדרך פלא גילו כי בן אדם אחד יכול לתופף בו זמנית על כמה תופים. מצילות ותופי טום טום שהומצאו בסין הוספו אל מערכות התופים, כמו כן נוספו במשך הזמן כלים שונים להקשה וסוגים שונים של תופים למערכת השלמה. עד 1930 מערכת התופים הסטנדרטית קיבלה מבנה קבוע של תופי בס, פדל רגל, סנרים, תופי טום טום, מצילות והסטנדים בגבהים שונים של המצילות.

בשנות ה – 60 החלו מתופפי להקות רוק להרחיב את מערכות התופים שלהם בהוספת מצילות ותופי טום טום וכמו כן הוספת תוף בס נוסף על מנת להגביר את קצב מהירות המוסיקה.

כיום גם ניתן למצוא בשוק תופים חשמליים אשר נוצרו על מנת להפיק צלילים שתופים רגילים אינם מסוגלים להפיק.

אני אישית עדיין משתמש בדרבוקה שקניתי בטיול השנתי מאז התיכון בצפון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי ברקוביץ, מומחה קידום אתרים במנועי חיפוש.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי ברקוביץ

מאת: שי ברקוביץניקיון31/03/111364 צפיות
ידוע זה מכבר כי סביבה נקייה ונעימה תורמת לאווירה, להרגשה הנעימה וכן במידה ומדובר במקום עבודה הניקיון והסדר יתרום רבות ליעילותה של העבודה בקרב העובדים וכך למעשה ניקיון משרדים הינו נושא חשוב העומד על הפרק בבסיסו של כל מנהל או בעל משרד המעוניין לשמור על סביבת עבודה נאותה ונעימה.

מאת: שי ברקוביץבניין ואחזקה - כללי06/02/111239 צפיות
בעבר יכולנו לראות כלי עבודה ידניים בלבד אשר מהלך השימוש בהם הנעשה בידיים לא מיומנות התמשך זמן רב ובאופן מסורבל ולעיתים גם ללא הצלחה כלל אך לעומת זאת כיום פותחו מגוון כלי עבודה חשמליים אשר בראש ובראשונה הופכים את המשימה לשיפוץ והתקנות שונות הדורשות כלי עבודה לנינוחה ומהירה ביותר.

מאת: שי ברקוביץהפקות אירועים16/01/111202 צפיות
רבים יודעים זה מכבר את חשיבותו של קייטרינג איכותי כתורם להצלחתו של אירוע חשוב בין אם מדובר באירוע עסקי או חתונה ובין אם מדובר במפגש חברתי משמח או מסיבה הקייטרינג יכול לתרום רבות ולהשביע את אורחי האירוע. בנוסף בשנים האחרונות חלק חשוב ביותר מכל אירוע מוצלח הוא בחירה מוצלחת של שירות הפקת אירועים. הפקת אירועים צריכה להיעשות מהלב ותוך אהבה לכך משום שישנו צורך מהותי בשימת דגש על כל פרט ופרט בכדי להימנע מעוגמת נפש מיותרת עבור מארגן האירוע או אחד האורחים משום חוסר תשומת הלב לפרטים הקטנים.

מאת: שי ברקוביץעיצוב פנים25/11/101750 צפיות
בעבר תיבות הדואר או נכון יותר לומר, תיבות המכתבים הפרטיות, היו מגיעות בעיצוב זהה ומסורבל כאשר כיום ניתן לראות תיבות מכתבים קומפקטיות וסולידיות הממוקמות מחוץ לבניין הדירות והמגיעות בשלל עיצובים שונים.

מאת: שי ברקוביץניקיון05/09/101158 צפיות
במידה ואתם עומדים בפני משימת ניקיון של המשרד תחילה עליכם לוודא שיש לכם את הכלים והחומרים הדרושים לכך. ניקיון משרדים זה לא תורת הקוונטים אבל אם זאת צריכים מיומנות מסויימת וכמובן את הכלים והחומרים הנכונים. למעשה זה די דומה לניקיון הבית אבל בכל זאת הייתי רוצה לתת לכם או לפחות להזכיר לכם כמה טיפים וצעדים בניקיון משרדים.

מאת: שי ברקוביץעיצוב פנים23/08/101193 צפיות
בשלב זה או אחר מגיע הרגע בו רוצים וגם רצוי לעצב מחדש את חדר האמבטיה. עיצוב מחדש יכול להסתפק רק בקוסמטיקה קלה לחדר האמבטיה על ידי קניית אביזרי אמבטיה חדשים ומעוצבים הייקנו מראה יוקרתי ואקסלוסיבי לחדר האמבט, לחילופין ישנם מקרים בו צריך תכנון ובנייה מחדש של כל האמבטיה וחלל החדר. בכל מקרה לא משנה מה גודל הפרוייקט ישנם כמה דברים שעליכם לזכור לפני עיצוב חדר אמבטיה מחדש.

מאת: שי ברקוביץעיצוב פנים15/08/102437 צפיות
אז נכון שאנחנו נמצאים בעיצומו של הקיץ, ונכון שגם בחורף פה לא ממש מרגישים סיביר אבל מי שמעוניין להרגיש אירופה בבית, אופציה טובה היא רכישת אח קמין, ואם כבר קמין אז את הדבר האמיתי. קמין בבית יוסיף עיצוב פנים מרשים ויוקרתי. קמינים מופעלים באופן מסורתי על ידי עץ אבל עם השנים השתכללו הקמינים כמה שאפשר וכיום הם פועלים גם על נפט וגז ויש כאלו שניתנים לתכנות על ידי הסלולר.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204798 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205270 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205273 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195921 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193803 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica