חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חילופי זוגות וקונפורמיזם

מאת: דוד אלפסיזוגיות ואהבה28/10/20101137 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חילופי זוגות לפני המהפכה המינית של שנות ה-60.

חשוב לזכור, המחקרים שלנו מספקים ראייה נוספת להשערה האומרת כי גישת הסיכון הנראה לעין (בחקר אקדמי של חילופי זוגות) עקבית הרבה יותר על פני תחומים עבור משיב מסוים מאשר גישת הסיכון הקונבנציונאלי. מרבית המשיבים היו בעלי גישה של התנגדות נראית לעין לסיכון בכל תחומי התוכן. מה שהיה שונה בין האנשים (בחלקו כפונקציה של מין) ובין התחומים השונים היו תפיסות היתרונות והסיכונים של הפעילויות המסוכנות אשר איננה לוקחת בחשבון חילופי זוגות בגישה הקלאסית הארכאית.

היינו רוצים לסיים את החלק הזה עם מספר ספקולציות לגבי התהליכים שעשויים לעמוד מאחורי דפוס התשובות שנראו בשלושת המחקרים שלנו ואשר עוצבו על ידי מודל המשוואה סיכון-החזר (1). הראייה המדווחת הינה ראיית מתאם בלבד, כלומר חילופי זוגות באירועים מאורגנים, מה שמשאיר את הכיוון הנסיבתי של הקשר הקיים בין תפיסת הסיכון לבין לקיחת הסיכון, ככיוון בלתי מוחלט ואת משוואה (1) כמודל פונקציונאלי של "כאילו" של לקיחת סיכון. אולם, מה שהנתונים שלנו מראים, הוא שמשתני האישיות והשתתפות פעילה במסיבות חילופי זוגות (חיפוש אחר ריגוש, סובלנות כלפי חוסר בהירות, מין הנבדק) משפיעים הן על תפיסת הסיכון והן על לקיחת הסיכון, בעוד שיש להם השפעה מועטת או חוסר השפעה על הגישה כלפי הסיכון הנראה לעין. מצד שני, גורמים מצביים של זוגות נשואים או שאינם נשואים המבצעים באופן עקבי חילופי זוגות (כלומר: תוכן ההחלטה) השפיעו גם על גישת הסיכון הנראה לעין.

האם התקיימה ביקורת חברתית על חילופי זוגות בישראל?

הממצא שהתגלה באקראי במחקר 2, כלומר: שחזור והרחבת ההשפעות הסביבתיות שלנו בתפיסה ובאינטגרציה של הסיכונים והיתרונות המתקשרים לבחירות מסוכנות או להתנהגויות מסוכנות, מרמזים על כך שיתכן ותהליכים רגשיים באקט חילופי זוגות משחקים תפקיד בלקיחת הסיכונים. Alhakami & Slovic (1994) הראו כי קשר הפוך שנראה לעתים קרובות בין תפיסת הסיכון לבין תפיסת היתרון (אנשים המבחינים בסיכונים רבים יותר צופים גם פחות יתרונות על פני מגוון פעילויות מסוכנות) נובע כתוצאה מהסתמכותם של האנשים על ההערכות הרגשיות הכלליות כאשר הם מבצעים שיקולים של סיכון/יתרון תוך כדי השתתפות במסיבות חילופי זוגות או אירועים חברתיים אחרים. בעוד שקיימת מעט ספרות המקשרת בין הרגש לבין תפיסת הסיכון, אם נלך חזרה ל- Johnson & Tversky (1983), מרבית מודלים ה- BDT של לקיחת סיכון (כולל תיאורית EU, תיאורית הסיכוי ומסגרת הסיכון-החזר) מאמינים שניתן להיות שותף למפגשי חילופי זוגות ללא סייג באינטגרציה (קוגניטיבית) מסוימת בין סיכוי לבין מידע על תוצאה.

מפגשי סווינגרס מחתרתיים בעקבות המחאה.

עד לאחרונה, התעלמו במידה רבה מתפקיד הרגש בתהליך זה ובלקיחת סיכונים לזוג המסווגים סווינגרס, למרות שחריגויות רבות בבחירה (דפוסי התנהגות הקשים להסבר במסגרת הרגילה של ה- BDT) נובעות בקלות מתוך ההנחה שאומרת כי אנשים באירועי חילופי זוגות מחליטים על בסיס רגש אותו הם חווים בזמן שהם מחליטים (ראו Loewenstein & Lerner, 2001: Loewenstein et al, 2001). מאמר זה מספק ראייה נוספת לכך שקיימים תהליכים רגשיים במסגרת לקיחת הסיכונים ובינהם במפגשי חילופי זוגות, ככל הנראה כדלהלן. הבדלים אישיים או הבדלים בין המינים (למשל: בחיפוש אחר ריגוש) עשויים להשפיע על תגובתם הרגשית של האנשים כלפי הסיכון. תגובות רגשיות מסלפות תפיסות של סיכונים ויתרונות באקט חילופי זוגות עצמו (Alhakami & Slovic, 1994) שלכשעצמן משפיעות על לקיחת הסיכונים, כפי שנראה הדבר במחקרים שלנו. בעוד שאין הם מספקים שום ראייה ישירה לגבי תהליכי התיווך (הכרתיים או רגשיים), סולמות המדידה שלנו מאפשרים לבצע ניתוח פונקציונאלי של ההבדלים שבלקיחת סיכונים, אשר גם נותן הסברים על עצם ההשתתפות במסיבת חילופי זוגות בעלי תועלת להתערבויות יותר מכל גישה אחרת שקיימת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לכל אחד יש היכולת להמציא ביטויים ומילים חדשות שיוצרות שפה חדשה, סלנג מהווה את שיא הביטוי של השפה העממית החדשה הבאה מתוך מילים אשר מגיעות מתוך מוחו הקודח של העם המייצר עבורנו סלנג חדש.
זכרו שכל אחד יכול להוסיף בעצמו לשפת הסלנג, רק באמצעות הפעלת דמיון ויוזמה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד אלפסי

מאת: דוד אלפסיפסיכומטרי03/03/111657 צפיות
כיוון שהמון גברים ונשים מבינים שכדאי לקבל ציון גבוה במבחן, לימודי פסיכומטרי אצל צעירים נמצאים בצמיחה מתמדת. עקב כך שהמבדק שם שונה במקצת, בארצות כמו פולין אוקראינה וארה"ב קורס פסיכומטרי מתנהל מעט אחר.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון02/03/112441 צפיות
כמעט תמיד הגדרה מיטבית של מכונות ממתקים בתקופה האחרונה תהיה באמצעות סקירה של המטרה הסבירה ביותר שבה עושים שימוש, עם זאת שיש מכונות אוטומטיות שהצליחו במהלך הזמן לספק שירות שהוא בפועל איכותי ממש גם עבור בני אדם שבודקים בעין ביקורתית.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי02/03/112743 צפיות
בימים אלה כל ארגון בין-לאומי ממליץ על מזגנים כשיטה שנחשבת לעניין עדיף בשביל לקרר חדר רגיל, היות ושוב יש אנשי מחקר שטוענים בהחלט שרכישה של מזגן תעזור לקרר בימהרה. כפי שנראה לי ביקור קצר ביפן יוכיח כמו שנכתב לפני כן שגם ממחה בינלאומי כמו לירן דוידוב טועה לפעמים על פי מה שאני יודע

מאת: דוד אלפסיקניות 21/02/111504 צפיות
קיימים אתרי אינטרנט רבים במגוון ארצות בתבל כמו אנגליה, רומניה וארה"ב אשר מספקים הטבות או מבצעים שונים בתקווה למשוך אליהם גולשים. לעניות דעתי אתרי אינטרנט אלו מהווים פלטפורמה שיווקית ומאפשרת ליצור תהליך של קירבה עם הלקוחות השונים.

מאת: דוד אלפסיעסקי מזון21/02/111631 צפיות
כאמור מכונות אוטומטיות כמו לדוגמה מכונות שתייה או מכונות אוטומטיות הם בהחלט הדרך הסבירה ביותר על מנת לפתוח עסק עצמאי. עדיף לבצע בוחן שוק אולטימטיבי ולוודא איפה עדיף להפעיל קו מכונות שתייה ואילו ממתקים נחוץ להחדיר בקו מכונות אוטומטיות.

מאת: דוד אלפסיבניין ואחזקה - כללי19/02/111557 צפיות
היות ולא נעשה בחינה מעמיקה של השוק באופן סטנדרטי במטרה לדלל את המעלה היותר טובה של מחירי מזגנים, לא תמיד מזגנים היו חזקים ביחודי לדעתי בפיריודה בשנים עברו. כיוון שאין אלטרנטיבה אופציונלית להזמנת מזגנים עקרונית בחודשי הקיץ החמים בימים האחרונים.

מאת: דוד אלפסיניקיון17/02/111604 צפיות
לפי מיטב הבנתי צריך לבחון באמצעות בדיקה מעמיקה של השוק איזו חברת אחזקת מבנים היא הכי סבירה עבורכם. קריטי לשים לב אם ניקיון בניינים כוללת ניקיון חדרי מדרגות וכן ניהול מבנים אופטימלי.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206434 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204915 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204697 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192807 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182313 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182753 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181908 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica