חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינה ישראלית - יש חיה כזאת?

מאת: רחלי פרץחינה07/11/20101795 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אוקיי, מתחתנים. אוקיי - היא מרוקאית והוא פולני, נו טוב - אפשר גם: היא תוניסאית והוא הודי וכו' וכו'.. את האמת - כולנו עדיין שואלים בפגישה הראשונה- מאיזו עדה את/ה, אפילו אם אין לכך שום השפעה על המשך הדרך. טו מייק אלונג סטורי שורט - הגענו לערב החינה - רגע לפני החתונה הגדולה (שם כולם באים בשמלה לבנה וחליפה), ועכשיו - מה עושים?

לשם כך בדיוק נולדה החינה הישראלית, ובתשובה לכותרת - כן, יש חיה כזאת, והיא יפהפיה, מעודנת, אך מלאה התלהבות, ובעיקר מאד מאד צבעונית.

חינה ישראלית היא שילוב של חינה מרוקאית - אם כל החינות, יחד עם שלל מנהגי עדות המזרח : חינה תימנית, חינה הודית, חינה תוניסאית, חינה טריפוליטאית והרשימה עוד ארוכה. לא עוד טקס חינה מסורתי בליווי שירים בשפה המרוקאית ובג'לאביות וכפתאנים, אלא חינה מעוצבת בסגנון אותנטי של עדות צפון אפריקה, עם כל היופי שלהן ובסטייל.

תלבושות החינה הן שדרוג של התלבושות המסורתיות, ודומות יותר לשמלות כלה בצבעים שונים, להן נוספים אביזרים רבים: תכשיטים ובדים שעושים את העיצובים רעננים ומרגשים.

גם האפיריונים אינם עוד בסגנון "השטיח המעופף", שדומה יותר לאלונקה עם ארבעה גברים שנושאים אותה, אלא אפיריון מוזהב ומלכותי, או לחילופין כרכרה זוגית, לכניסה מפוארת לטקס החינה שנערך באוהל.

טקס הענקת הזהב - לא תמצאו כאן צמידים מסורתיים אלא סטים של תכשיטי זהב בשיבוץ יהלומים לפי בחירתה של הכלה (הישראלית - כבר אמרנו?) ואולי גם שעון של ורסצ'ה , שבטוח שהסבתות שלנו לא העבירו בירושה מדור לדור.

ולסיכום - חינה ישראלית היא הפתרון המושלם לזוגות "מעורבים" מעדות שונות, במיוחד אם צד אחד - ברך כלל החתן, הוא ממוצא אשכנזי. גם טקס חינה, גם מסורת וגם הכי ישראלי שיש. קבלו אותה - "חינה - הדור השלישי".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהלת פורטל חינה חינה - פורטל אירועי החינה של ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרץ

מאת: רחלי פרץאיפור כלה17/12/101194 צפיות
נכון שלחתונה את הולכת להשקיע במאפרת הטובה והמקצועית ביותר, גם במחיר של סלון חדש לבית? נכון שמאפרת מקצועית, שתעשה את העבודה, לא פחות חשובה מהשמלה? ובכן, אם את חוגגת חינה, כדאי ומומלץ ביותר להתאפר אצל מאפרת מקצועית מכמה סיבות..

מאת: רחלי פרץעיצוב28/11/102725 צפיות
עיסת החינה היא חלק חשוב בטקס החינה. את החינה שמכינים בבית שמים בקערה, ועדיף קערה מעוצבת. ישנן מספר אפשרויות לעיצוב קערת חינה מעניינת. אפשרות אחת היא לקנות קערה מעוטרת בפיתוחים מרוקאיים, לדוגמא: קערת חרס או נחושת בעבודת יד- זוהי האפשרות ה"אותנטית". ישנם עיצובים שונים..

מאמרים נוספים בנושא חינה

מאת: מיכלחינה10/04/132852 צפיות
כל הסיבות שבגללן בגדים לחינה מרוקאית הם פריט חובה לאירוע, מאיפה משיגים אותם, כמה כדאי להשכיר וכדומה.

מאת: קופירייטינג פלוסחינה21/02/132207 צפיות
המון המון מזל טוב!!! אתם בשעה טובה ומוצלחת מתחתנים! אין דבר יותר מרגש מאשר יום החתונה שלכם ובדיוק בשביל זה כדאי ומומלץ מאוד לחגוג ולהתפרק מעט לפני החתונה עם חגיגת חינה משגעת.

מאת: אושר דוקרקרחינה19/02/132214 צפיות
במאמר זה ארחיב על צמידים לחינה. אדבר על כיצד הם נהיו חלק מהפקת טקס חינה מסורתי בכלל העדות. אין ספק שהצמידים מוספים נופך מרשים כחלק מתכשיטים לחינה. לכן יש לשלבם ביתר דייקנות יחד עם הבגד המסורתי של החינה.

מאת: מיכלחינה13/01/138520 צפיות
הולך וקרב היום. פעימות הלב מוגברות. הדופק עולה. מתרגשים. לא כל יום מתחתנים, לא כל יום עורכים טקס חינה. זה הזמן להתקשר אל החברה לצורך השכרת ציוד לחינה

מאת: ורד טויןחינה26/12/128005 צפיות
כל מה שרציתם לדעת שירותי קייטרינג לחינה- כיצד לבחור את השירות המתאים ומה חשוב לקחת בחשבון בעת בחירת שירות קייטרינג מתאים לטקסי חינה? על כך, במאמר שלפניכם!!

מאת: מיכל זחינה02/12/128641 צפיות
את טקס החינה, אפשר לחגוג באולם עד 250 איש או בביתם של ההורים, בכל תלוי במוזמנים וגודל הבית. יש האוהבים לערוך את החינה במיטב המסורת במרוקו.

מאת: מיכל זחינה26/11/128957 צפיות
יש מה לאכול, רואים ומריחים ובעיקר- טועמים ונהנים משפע של עוגיות מרוקאיות לחינה שמסמלות את האיחולים, התקוות והתפילות לשפע שיהיה מנת חלקם של החתן והכלה עד עולם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica