חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על גדר של אוסקר ווילד

מאת: Shaiאומנות - כללי07/11/2010920 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסיפור שמסתתר מאחורי הגדר

בילדותי, ראיתי יום קיצי אחד סרט אנימציה המספר על ענק אשר מתגורר בגן יפהפה, אשר מוגן בגדרות גבוהות ואימתניות וסגור מאחורי שער מרשים למראה. הענק אינו מוכן להניח לאף אחד להיכנס לגנו ומסתתר בין גדרותיו. יום אחד קבוצה של ילדים אשר מחפשים מקום לשחק, חומקים אל תוך הגן מבעד לגדרות, כמעשה שובבות ומתחילים לשחק בו. רק ילד אחד, פיסח, אינו יכול לקחת חלק במשחקים, אך הוא יושב ומביט בילדים השמחים.

על ענק אחד, ילד פיסח וגם גדר

לא עובר זמן רב והענק חוזר ומוצא את הילדים המשחקים. בזעמו הרב, הוא מגרש את הילדים, והם כולם בורחים לכל עבר, עוברים מבעד לגדרות ונעלמים. רק אותו ילד פיסח, שיודע שאינו יכול לרוץ ולא יוכל לברוח נאלץ להישאר בגן. הענק מבחין בו ורוצה להבריחו, אולם הילד שאינו יכול לברוח שומר על קור רוח, וכאשר הענק רואה כמה ידידותי הילד, אינו יכול אלא להפוך לחברו. מאותו יום ואילך, פותח הענק את שערי גנו ומרשה לילדים לשחק בגנו. יותר לא יצטרכו לחמוק מעל חומות או להסתנן דרך גדרות כדי לשחק בגן הנפלא. כתוצאה מכך, הגן יפה ושמח מתמיד והענק אף הוא לומד שיעור בשחוק ובשמחת חיים.

לאן נעלם הילד?

יום אחד חדל הילד מלהגיע לגן והענק מתעצב מאוד. לאחר שזמן רב חולף, פתאום רואה שוב הענק את הילד בגנו ושואל אותו לאן נעלם. הילד משיב כי כפי שפתח הענק את גדרות גנו ונתן לילדים לשחק בו לפני שנים, כך הילד בא כעת לקחת אותו לגנו שלו, גן עדן.

אותה גדר מאז ועד היום. . .

הסרט נחרט בזיכרוני, ורק שנים רבות לאחר אותו יום גיליתי כי סרט האנימציה מבוסס על סיפור של אוסקר ווילד, הסופר, המשורר והמחזאי האירי, בן המאה ה-19. הסיפור המקורי נושא אלמנטים עזים של נצרות, שאיתם קשה לי להתחבר, ובכל זאת, יש בו משהו אנושי שחוצה גבולות של דת ותרבות. חוץ מזה, עד עצם היום הזה, אני מוקסם מגדרות מעוצבות, וכן משלל עבודות מתכת, אשר מעניקות לברזל מראה ייחודי. כאשר עוברים ליד שערים, סורגים וגדרות ברזל נוטים לחשוב לפעמים כאילו מאז ומתמיד היו שם – עד כדי כך נראים הם טבעיים במקומם. אולם מחשבה על כך, גורמת לי לחשוב על בעל מקצוע קרי - מסגראשר עמל באולמות של מסגרייה אי שם על חישול הברזל ועל עיצובו. מעניין אילו מסגרים התקינו עבור הענק את הגדרות של גנו.

ואם תרצו לצפות בו או לקרוא אותו

באנגלית, נקרא סיפורו של ווילד The Selfish Giant (הענק האנוכי). אבל האם באמת היה הענק כה אנוכי? האם זה כה שגוי לרצות לשמור על פינה קטנה משלך בעולם? האם היה זה אנוכי מצד הענק לטפח את גנו וליצור דבר מה כה מופלא? וחוץ מזה, אחד הדברים היפים לגבי גדרות ושערים, שכאשר הם סגורים, הם מפתחים באדם סקרנות וארגה למה שנשקף בעדם, מה שהופך זאת למתוק פי כמה כאשר הם נפתחים.

 



תגיות המאמר: גדרות, גדר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182618 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181299 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181097 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223263 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223546 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223288 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205146 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205188 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206124 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica