חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להבין אישה - להבין גבר

עד לפני מאה שנה היו הזכויות הפוליטיות, בלעדיות בידי הגברים. הזכויות החברתיות תאמו את העליונות הפוליטית.לנשים לא היו כל זכויות חברתיות.את זכויות "היתר" קיבלו דרך מעמד הבעל או האב . אישה יכלה לזכות במעמד כלשהו ע"י נישואין. גם המעמד הכלכלי של הנשים התאים לתלות החברתית.אישה לא יכלה לרשת .רכושה ושכרה היו שייכים לאדון המשפחה.

קליר רבין בספרה "טובים השניים "אומרת כי הנישואים המסורתיים מתאפיינים ע"י קשר של משחק בין המינים,יחסי כובש-נכבש, מנצח-מנוצח.במקום שיש מלחמה יש תככים. למוסד הנישואין יש פונקציה חברתית ולכן כלפי חוץ מציגים את מה שרוצים שיראו. יש עסקה בין הגבר והאישה שכל אחד צריך לספק את הצרכים של השני. יש תפקידים ברורים לגבר ולאישה. התפקיד הגברי קשור לפרנסה והגנה, התפקיד הנשי – לתת לגבר אהבה,יופי,רוך, לוותר,ולדאוג שכולם יהיו מרוצים.

במאה השנים האחרונות חל שינוי רדיקלי. מעמד האישה השתפר מבחינת הזכויות הפוליטיות,הזכויות החברתיות והכלכליות. נשים נטלו לעצמן חירויות מיניות שקודם לכן נמנעו מהן.

אפשר היה לחשוב כי כאשר דכויו של מין אחד ע"י השני יגיע לקיצו,תפוג המתיחות שביניהם אולם היחסים בין המינים הפכו להיות מתוחים עוד יותר.

נשים דורשות לממש את הכישורים שלהן, להעצים את עצמן ולתת מקום גםלרצונות שלהן.אך ברוב המקרים דורשים מהן להסתדר גם עם כל המחויבויות של הבית. קליר רבין בספרה "שותפים שווים חברים טובים" ערכה מחקר, שבו ראיינה זוגות ומצאה יחס אמביוולנטי של נשים כלפי בני זוגן. מצד אחד יש כעס סמוי ותסכול אצל הנשים והרגשה של חוסר הגינות בגלל שהגברים משדרים לנשים, שזו זכות שהן יוצאות לעבוד והן צריכות להראות כי הן מסתדרות עם כל המטלות שבבית. מצד שני הנשים מרגישות שזה קטנוני לכעוס מכיוון שבבית יש מכשור מודרני והן יכולות ללמוד לעבוד ולעשות מטלות שונות.

אין ספק,שהשינוי הביא לבלבול פנימי אצל הנשים ואצל הגברים ולמסרים כפולים של החברה.

גברים- מדברים ומפרשים את דברי הזולת מתוך התייחסות לשאלת השליטה והדומיננטיות.

נשים- מדברות ומפרשות את דברי הזולת תוך התייחסות לשאלת הקשר והאינטימיות.

כך למשל, מתן עיצה לגבר מבת-זוגו עלול להתפרש אצלו כהטלת ספק בכושרו לפתור בעיה ותגרור תגובות כעס. כשאישה אומרת"אתה אף פעם לא מקשיב לי",אין היא מצפה שהמלים-אף פעם- יתקבלו כפשוטן. השימוש במלים אלו איננו אלא דרך להביע את התסכול שהיא חשה באותו רגע,שבו היא מדברת. אין היא רואה בהן מידע עובדתי. גו'ן גריי בספרו "גברים ממאדים ונשים מנוגה " כותב כי לצורך מתן ביטוי מלא לרגשותיהן מתיימרות הנשים להיות משוררות,והן עושות שימוש במגוון של סופרלטיבים, גוזמאות,מטאפורות והכללות.

הגברים בטעות מתייחסים אל ביטויים אלה כפשוטם על-פי משמעותם המילולית, לכן הם מגיבים בצורה בלתי תומכת.

"אני רוצה קצת יותר רומנטיקה " משפט זה ,הנאמר ע"י אישה משמעותו:עבדת כל כך קשה בזמן האחרון. בוא ניקח חופשה לעצמנו.אתה יודע להיות רומנטי ואני אוהבת חיזורים רומנטים.תפתיע אותי. הגבר עלול להבין: אתה כבר לא מספק אותי אני לא מתלהבת ממך. בתחום הרומנטיקה אתה כישלון. הייתי רוצה שתשתנה.

לעיתים קרובות עשוי הגבר להפסיק לתקשר ולהשתתק לגמרי. בדרך כלל נשים נוטות לפרש בצורה לא נכונה את השתיקה של הגברים. הנשים מבינות: הוא לא שמע, הוא לא מגיב כלפי כי לא איכפת לו,הדברים שאמרתי לו לא חשובים לו, הוא לא אוהב אותי. כאשר הגבר שותק האישה מסוגלת מייד לדמיין לעצמה את הגרוע ביותר.

גברים מעבדים נתונים בצורה שונה. לפני שהם מדברים או מגיבים הם קודם כל "מהרהרים היטב" הם חושבים על צעדיהם ומחשבים מה תהיה התגובה הנכונה או המעשית. תהליך זה עשוי להימשך בין דקות ספורות לשעות רבות ולכן כשהם שותקים הם אומרים: אני עוד לא יודע מה לומר, אבל אני חושב על זה.

כאשר הגבר אומר "שום דבר לא מטריד אותי",היא עלולה לשמוע- אני לא יודע מה מטריד אותי אני זקוק לך שתעזרי לי לגלות מה קרה לי. בנקודה זאת היא מתחילה לעצבן אותו ,ע"י הצגת שאלות, בשעה שהוא רוצה שיניחו לו לנפשו.

כדי להביןאחד את השני וכדי לדבר "באותה שפה"חשוב ללמוד להקשיב, באמת להקשיב לבן/בת הזוג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורדיתגולד מוזס - ליווי והנחיה ליצירת שינוי

מאמנת אישית (coaching),

מתמחה בטיפול באמצעות N.L.P ודמיון מודרך,

מנחת סדנאות ומפגשי העצמה לנשים ולגברים.

אתר: www.im-4u.com

דוא"ל: varditgoldm@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורדית גולד מוזס

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206358 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204884 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204670 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192799 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182306 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182744 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181899 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica