חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קונסטרוקציות מה הן??!!

מאת: שלוםתעשייה27/12/2010868 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העולם התעשייתי הביא עמו בנייה לגובה, פעמים רבות של מבנים עשויים מתכת, ובלבה, כשלד המרכזי שלה, קונסטרוקציה הבנויה ממתכת. אפשר להרחיב ולדבר על תפקידה של הקונסטרוקציה כשלד או הבסיס שסביבו נבנות השכבות המרכיבות מבני מתכת וגורדי שחקים עצומים, אך קל יותר להדגים. זאת מכיוון שכיום יש כמה וכמה מבנים שהקונסטרוקציה שלהם חשופה וגלויה – מגדל אייפל המפורסם בצרפת, או כמה וכמה גשרי מתכת שהינם למעשה מבני מתכת בעלי קונסטרוקציית פלדה הגלויה לעין.

מבני מתכת - קן הציפור

אך מבני מתכת אינם רק לגובה. עם התקרבה של אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008 עלו מחירי הפלדה והברזל נוכח הצורך בהם לבניית המתקנים הרבים שישמשו את משחקי הספורט העולמיים, רבים מהם מבני מתכת מרהיבים. גולת הכותרת היתה ללא ספק האצטדיון האולימפי, המכונה גם "קן הציפור". שמו ניתן לו על שום צורתו המיוחדת, המדמה קן ציפור עצום, שכמו ארוז במלאכת מחשבת מ"זרדי" פלדה מלופפת עצומים. הפלדה היא התמה המרכזית במבנה, שמכיל יותר מ-45 אלף טונות ממנה. על אף השימוש הרב בחומר מתכתי איתן וכבד כפלדה העומד בבסיסו, הארכיטקטורה הייחודית של האצטדיון האולימפי ניחנה בחזות אלגנטית ועדינה במבט מבחוץ, וזהו ללא ספק אחד ממבני המתכת יוצאי הדופן והיפים ביותר שנבנו בעולם בשנים האחרונות.

האצטדיון האולימפי אינו מבנה המתכת היחיד בכפר האולימפי. גם מרכז ענפי ספורט המים האולימפי ("קוביית המים"), שמשך תשומת לב רבה בזכות מראהו המיוחד וצבעיו המתחלפים בשעות הלילה, נשען על קונסטרוקציה עשויה מתכת. על קונסטרוקציה זו מורכבים כיסי הפלסטיק הנותנים לו את המראה השונה כל כך.

כאמור, מספרם של מבני המתכת בעולם רק ממשיך לעלות, ומכאן גם העלייה במחירי חומרי הגלם המשמשים לבנייתם. עם זאת, ניתן למחזר פלדה ממוצרי פלדה שונים שכבר אין בהם שימוש, ועל ידי כך ניתן לא רק להוזיל עלויות אלא גם לעזור לאיכות הסביבה ולניקיון כדור הארץ.

יתרונם של מבני מתכת בעת רעידות אדמה

למבנים העשויים קונסטרוקציית מתכת יש עוד יתרון מעניין על פני מבני בטון – מבני מתכת אלו הינם חזקים ועמידים יותר בפני רעידות אדמה גדולות. הבטון הוא אומנם חומר גלם חזק ביותר, אולם בעת רעש אדמה גדול הוא סופג זעזוע ונסדק, באופן ההופך אותו לפגיע מאוד ולמסוכן. מבני מתכת, לעומת זאת, עומדים באופן הרבה יותר מוצלח בפני פגיעתם הרעה של רעשי אדמה גדולים, ומכאן שמבנים אלו הינם בטוחים יותר באזורים המועדים לפורענות (קליפורניה למשל, ואפילו כאן בישראל).

 



תגיות המאמר: מבני מתכת, קונסטרוקציה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום

מאת: שלוםשיפוצים01/09/111656 צפיות
לאור הביקושים הגבוהים לדירות, ובמיוחד על רקע מחאת האוהלים ואישור חוק הווד"לים, אנו צפויים לחזות בהתעוררות בשוק הבנייה בתקופה הקרובה. בחודשים הקרובים צפויה להתחיל בנייתם של פרויקטים רבים בתחום הדיור, ועימם אנשים רבים צפויים לרכוש דירה באזורי דיור מועדפים, כמו למשל ירושלים ומודיעין. כפועל יוצא, ניתן לצפות שגם הביקוש למוצר של מטבחים בירושלים ולמטבחים במודיעין יעלה בתקופה הקרובה.

מאת: שלוםפרסום18/05/11928 צפיות
אם פעם היתה צועד לאיתך ברחוב בנחת יכולת בהחלט לצעוד להנאתך ברחוב לחשוב מחשבות שונות , לנתח דברים חשובים , להנות האוייר הצח ומהעולם היפה שהבורא ברא לך, מיופי הפרחים ומציוץ הציפורים... לעומת זאת תנסה כיום לצעוד ברחוב ולנסות להנות מאותם הדברים ...הסיכוי שלך קלוש ומראש אתה מועד לכישלון בעניין...

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22968 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211210 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211147 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191774 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181816 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181313 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175211 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica