חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיק שטח דרישות

מאת: רועי כהןעסקים - כללי16/01/20112665 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבנים רבים הפזורים ברחבי הארץ מהווים מוקדי סיכון בין אם בגלל ריבוי המשתמשים בהם ובין אם בגלל מורכבותם וריבוי המתקנים במבנה.
במהלך אירוע חירום (שריפה, רעידת אדמה וכו')  קיימים תנאים של חוסר מידע, לחץ בזמן, פאניקה, התמודדות עם גורמי חוץ ועוד. הפתרון הוא יצירת נוהל חירום ע"י יועץ בטיחות  הכולל סדר פעולות אוטומטי שיאפשר פעולה מסודרת של כל המעורבים בטיפול באירוע.
 
מהו תיק שטח
תיק שטח מהווה מסגרת של נתונים ופעולות המאפשרת הערכת מצב מקדמית ותכנון מראש של האירועים היכולים להתרחש במבנה ואופן הטיפול בהם ומהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה עם הרשויות באירועי חירום.
לתיק שטח 2 יעדים עיקריים:
1. הערכות מוקדמת לאירוע, לרבות שריפה, של השוהים במבנה ושל שירותי הכבאות.
2. לשמש את שירותי הכבאות להכרת המבנה לצורכי לימוד ותרגול בשגרה, ולטיפול באירועים בחלקיו השונים של המבנה בזמן אמת.


התיק מכיל בתוכו את הפרמטרים הבאים: מידע על המבנה, תיאור סביבת המבנה, תיאור מערכות אספקת המים, ציוד כיבוי אש במבנה,מערך המילוט מהמבנה, הערכות סיכונים, פירוט פעילויות לביצוע בזמן חירום (נוהל חירום) ופרמטרים נוספים היכולים לעזור בטיפול באירוע חירום.


מי נידרש לתיק שטח
הכנת תיק שטח נובעת מהוראת נציב כבאות והצלה ומפקח כבאות ראשי, מס' הוראה 503 – "הכנת תיק שטח", עדכון נובמבר 2009. הוראה זאת מפרטת את רשימת המבנים הנדרשים להכנת תיק שטח כולל: אולמות שמחה, בנקים, בתי אבות, בתי מלון, פנימיות, בתי קולנוע מבני משרדים ועוד.
ההוראה לא חלה על מבנים בהם נדרש תיק מפעל בהתאם לתקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים), התשנ"ג- 1993.

לאחר הכנת תיק השטח ואישורו ע"י כיבוי אש חשוב לבצע הדרכות ולתרגל את כל הגורמים במפעל בהתאם לנוהל החירום המופיע בתיק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי כהן מהנדס חומרים וממונה בטיחות מוסמך, עבד בשנים האחרונות כמנהל פרויקטים באחת מחברות הבטיחות ואיכות הסביבה המובילות בארץ.
במהלך שנים אלה צבר ניסיון רב בתחום הבטיחות ואיכות הסביבה בתחומים הבאים:
שירותי ממונה בטיחות במיקור חוץ, חומרים מסוכנים, הערכות לחירום, ביצוע סקרי סיכונים מקצועיים בפלטפורמות שונות (סקר מטריצה, JSA וכו'), הקמה והטמעת מערכות ניהול בתחום הבטיחות ואיכות הסביבה ( ת"י 18001 ו- ISO 14001), בטיחות אש והדרכות עובדים בתחום הבטיחות.
במהלך שנים אלו ליווה וייעץ בתחום הבטיחות ואיכות הסביבה למספר גדול ומגוון של מפעלים בתעשייה ובתוכם: מפעלי ים המלח, מפעלי ווישי, כרמל מערכות מיכלים, מפעלי פריגו (כימאגיס), קופולק, תע"ש, רבדיון, פלקסטרוניקס ישראל ועוד.

בשנה וחצי האחרונות משמש כמנהל הבטיחות ואיכות הסביבה (EHS) של חברת סימנס CSP הבינלאומית במסגרת התפקיד בנה את מערך הבטיחות במפעל כולל הסמכה לתקני 18001 OHSAS ו- ISO 14001 (מערכת לניהול בטיחות ואיכות סביבה).


רועי משמש כקצין חומרים מסוכנים במילואים בפיקוד העורף ובמסגרת התפקיד משמש כיועץ למפקד המחוז באירוע חומרים מסוכנים בשעת חירום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי כהן

מאת: רועי כהןמדעי החברה - כללי15/01/112072 צפיות
בתעשייה קיימים סיכונים רבים כגון: רעש, חשיפה לחומרים מסוכנים, נפילה של חפצים, חום, קור ועוד סיכונים רבים אחרים. כדי להפחית את רמת הסיכון וכדי לשמור על בטיחות העובדים ניתן לפעול ב-2 מישורים: 1. מציאת פתרונות הנדסיים- לדוגמא סיכוני רעש הפחתת רמת הרעש תתבצע ע"י סגירה של המכונות/ נקודות הגורמות לרעש. 2. שימוש בציוד מגן אישי- לדוגמא סיכוני רעש הפחתת רמת הרעש לעובד באמצעות אוזניות/ אטמי אוזניים. המאמר מתייחס לדרישות החוק להפחתת רמת הסיכון באמצעות שימוש בציוד מגן אישי.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231801 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222703 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221839 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221899 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222062 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221929 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221538 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica