חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נירוסטה - פרופיל

מאת: איתן כהןתעשייה20/01/20111447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נירוסטה היא סגסוגת ברזל הידועה גם כפלדת אל-חלד (stainless steel) מאחר והיא עמידה לכתמי חלודה וקורוזיה. מקור המילה הוא בקיצור למילים "פלדה בלתי מחלידה" בגרמנית. המילה הינה סימן מסחר רשום של חברת "תיסן קרופ" הגרמנית, אך השימוש בה בישראל הפך לרשמי ומשמש את רוב החברות המסחריות בתחום זה.

לנירוסטה יש היסטוריה עוד מהמאה ה-19 כאשר חוקרי מתכות ערכו ניסויים בסגסוגות שונות, אך רק בתחילת המאה ה-20 הצליח הארי ברירלי האנגלי ליצור פלדת אל-חלד כפי שהיא מוכרת כיום.

הנירוסטה מכילה כרום בריכוז של 11.5% אחוזים לכל הפחות. כאשר הכרום בא במגע עם חמצן, נוצרת שכבה דקה בתהליך כימי הנקרא פסיבציה . שכבה זו מגנה על המתכת שמתחתיה מפני מים ואוויר ובכך מקנה לנירוסטה את עמידותה. עם זאת חשוב להדגיש כי הנירוסטה אינה עמידה בכל תנאי. בהיעדר חמצן או בנוכחותם של חומרים אחרים כגון כלור, שכבת המגן עלולה לא להיווצר. כמו כן, בעת ריתוך או כל חשיפה אחרת לתנאי חום קיצוניים, עשויה הטמפרטורה הגבוה לגרום להיקשרות האטומים של הכרום לכדי תרכובת פחמנית ועל ידי כך לגרוע מכמות הכרום הנדרשת לשכבת המגן הנחוצה. במקרים כאלו עלולה הנירוסטה להעלות קורוזיה ואף חלודה.

נקודת ההתכה של הנירוסטה היא ב-1360 מעלות צלזיוס לערך, אך משום היותה סגסוגת, נקודת ההתכה המדויקת תלויה בהרכב המדויק שלה. על פי ההרכב ניתן גם למיין אותה לסוגים שונים כאשר בכל סוג קיימת תכונה הנדרשת במצבים מסוימים. הוספה של פחמן למשל, תורמת לחוזקה של הסגסוגת והוספה של ניקל נעשית על מנת למנוע מגנטיות.

בשל תכונותיה ועלותה הזולה יחסית, הנירוסטה הינה חומר גלם מבוקש בתחומים רבים. במטבחים (ובמיוחד במטבחים תעשייתיים), היא מהווה מרכיב חיוני החל מסירים ומחבתות וכלה בכיורים ומשטחי עבודה. השימוש בה נפוץ גם בתחום הבניין ליצירת מעקות ואף לציפוי מבנים במקרים מסויימים.

ניתן למצוא שימושים נוספים לנירוסטה בכלי עבודה קטנים וגדולים, ביצירת מטבעות ומדליות וכמו כן כחומר גלם שכיח בפיסול.

למעשה,  הנירוסטה היא חלק אינטגרלי מכל תעשייה הדורשת מתכת זולה ועמידה.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן כהן

מאת: איתן כהןבית חכם10/01/111218 צפיות
לקחנו מספר צילנדרים ובדקנו כמה זמן לוקח לפרוץ אותם,מסתבר שעם מקדחה אחת ומיומנות בסיסית אפשר לפרוץ גם צילינדרים בעלי מיגון גבוה

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22969 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211211 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211149 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191775 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181817 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181315 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175240 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica