חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לפני רעידת אדמה – תמה 38

מאת: תמ"א 38בתים משותפים01/02/20111180 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעתים אתם נתקלים בביטוי תמה 38 ולא באמת מבינים מה המשמעות של המספר וצירוף המילה אליה. ובכן תמה 38 היא תכנית ייחודית המיועדת לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

במאמר זה ברצוננו להזכיר לכם כי בשנתיים האחרונות המכון הססמולוגי מתריע באופן תכוף כי רעידת אדמה חזקה עלולה לפקוד את אדמת ישראל. בתוך כך השנים האחרונות היינו עדים למספר רעידות אדמה ברחבי הארץ ולפיכך ידוע לכולם כי מבנים רבים ברחבי הארץ וישובים וערים שונות בארץ אינם עומדים בפני רעידת אדמה לה אנו צפויים.

כאשר אנו בוררים את המבנים בתכנית תמה 38 אנו מתכוונים למבנים שבנייתם בוצעהטרם שנת 1980. מבנים אלו מצויים בסכנה אמיתית של קריסה במידה ותתרחש רעידת אדמה משמעותית בישראל. כל מטרתה של תכנית תמה 38 היא הצלת חיים ל כל המתגוררים במבנים אלו, קרי מבנים שאינם יעמדו במקרה של רעידת אדמה.

הטבות תמה 38 למטרת עידוד חיזוק המבנים

בעלי מבנים טרום שנת 1980 אשר יצטרפו לפרויקט תמה 38 לצורך חיזוק מבנים אלו למען הצלת חיים, אם יעמדו במקרה של רעידת אדמה, יקבלו מספר הטבות . פרויקט תמה 38 כרוך בהוצאות גבוהות ולפיכך תמה 38 דואגת שבעלי הדירות בבניין לא יישאו בהוצאות אלו קרי, הוצאות חיזוק המבנה. תהליך זה כרוך ביצירת קשר עם הקבלן המיועד שייבחר כאמור על ידי נציגות מוסמכת על דיירי המבנה , אשר בבעלותם הדירות.

לאחר שקבלן העבודה נבחר לפרויקט תמה 38 לכל מבנה העונה על הדרישות הנ"ל  אותם קבעה הממשלה, יעברו אליו תכניות הבנייה ובו בזמן זה תוכלו ליהנות מהטבות נוספות כאשר זכויות הבנייה יועברו אליו מטעם הממשלה כאמור לאחר הסכמתכם על ידי מבנה הסכם חתום המורשה לכך, קרי תמה 38.

בתהליך זה בעלי הדירות בבניין מקבלים הטבות נוספות כמו: הוספת מעלית או שיפור תפעול המעלית , הקבלן מחויב להוסיפה במסגרת הטבות שניתנים לבעלי הדירות .

פרויקט תמה 38 מעניקה לכל משתתפי הפרויקט שיפוץ למשעי ובתוך כך שיפוץ לחדר מדרגות הבניין ואם מדובר בבניינים עם חדרי אשפה מסודרים לבניין כלשהו גם חדרים אלו משופצים.

הטבה וזכאות חשובה היום  בכל פרויקט תמה 38 , תוספת ממ"ד בדירות המבנה.

חשיבות בחירת אנשי המקצוע

כאשר אתם עומדים בכל הקריטריונים והזכויות אותה פורשת וקובעת תכנית תמה 38 חשיבות בחירת אנשי המקצוע היא החשובה ביותר בתהליך זה. ההמלצה היאלא כמו בכל בניית בית פרטי, בתכנית תמה 38 חשיבות המקצועיות והניסיון עם הקפדה על בטיחות גבוהה ולהגיע לתוצאות טובות, תהיו חייבים למען שיתוף פעולה פורה עם הקבלן לערוך סקירת קבלנים העוסקים , מורשים ומיומנים לתכנית זו.

כמו בחירת קבלן מקצועי בתוך כך כל תכנית תמה 38 מלווה על ידי עורך דין מוסמך ומנוסה לתכנית זו, לפיכך תהיו בררנים אף בבחירת עורך דין מלווה פרויקט לחיזוק המבנים. תפקיד העורך דין לטפל בכל פרוצדורה בירוקרטית הנלוות לתכנית תמה 38.

תכנית תמה 38 כל מטרתה היא חיזוק המבנים בכל רעידת אדמה קשה העלולה לפקוד בארץ, מאידך בזכות תכנית זו אתם משביחים את הנכס ולא רק את בטיחות ויציבות המבנים, ובתוך כך מעלים את ערכו של הנכס בבניין מגורים זה באופן משמעותי. רעידת אדמה חזקה בישראל היא רק שאלה של זמן, ומשום כך הזמן הוא קצר והמלאכה מרובה.

לאחרונה, פרסומים באמצעות כלי התקשורת השונים מזכירים לנו באופן תכוף אודות רעידת אדמה צפויה, וודאו כי המבנים בהם אתם מתגוררים עומדים בתקן הבטיחותי, למען ביטחונכם ובטחון סביבתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תמ"א 38

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמ"א 38

מאת: תמ"א 38נדל"ן ומקרקעין13/12/11785 צפיות
חוק תמ"א 38 מגדיר ראשית מי הם הנכללים במסגרת החוק. חוק תמ"א 38 הוא מקיף וכולל בתוכו המון הטבות, ועל כן התנאים שצריך שיתקיימו לגבי מבנה על מנת שהמבנה יהיה חלק מחוק תמ"א 38 הם לא מעטים.

מאת: תמ"א 38בניין ואחזקה - כללי26/10/11804 צפיות
בארץ ישראל קיים תקנון המחייב את עמידותם של מבנים חדשים מפני רעידת אדמה. תקנון זה אינו חל על מבנים ישנים ולכן היה קיים צורך הכרחי בהקמת תוכנית ארצית לחיזוק המבנים שאינם כלולים בתקנון הקיים.

מאת: תמ"א 38נדל"ן23/10/11918 צפיות
כאשר דיירים או קבלנים נכנסים ל"הרפתקה" של תמ"א 38 תמיד קיים חשש מפני דיירים סרבנים. אותם דיירים שלא מוכנים להתפנות, לא מאמינים בעסקה, לא רוצים לשמוע את הפרטים ובקיצור – סרבנים!

מאת: תמ"א 38בניין ואחזקה - כללי19/09/111013 צפיות
חיזוק מבנים זוהי תופעה שאנו נוהגים לראות יותר ויותר פעמים בשנים האחרונות, בשל היתרונות הרבים בביצוע חיזוק מבנים ובשל הצורך ההולך וגדל לעניין.

מאת: תמ"א 38נדל"ן05/04/111182 צפיות
תמ"א 38 הינה שם נרדף לתוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. חשוב ורצוי לחזק מבנים שלא עומדים בתקן תמ"א 38 בעמידותם לרעידות אדמה, עד להתאמתם אליו. קראו עוד על תכנית מתאר ארצית 38.

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222342 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222952 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223115 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222948 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222977 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211273 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201728 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica