חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על השיר-"סוס עץ" ששר הזמר-אריק אינשטיין.

על השיר- "סוס עץ"

לא, זה לא כפי שכולנו חושבים, שמדובר בסוס העץ שהיינו משחקים בו כשהיינו ילדים.

אז מה, או יותר נכון, מי זה סוס עץ?

בואו ונכיר אותו:

עמינדב סוס עץ, צייר ישראלי, משאיר את אשתו ובתו בניו יורק, וחוזר לישראל לאחר שנים של היעדרות.

סוס עץ מבקש לפענח את פשר תחושת כישלונו כאדם, כאיש משפחה, כאמן. חבריו הטובים מתו במלחמה, ציוריו נשרפו לא בלי כוונה, את משפחתו נטש, אין לו עבר, אין לו עתיד.

 הוא פוגש אבא גוסס בבית חולים ואמא שמנסה להבין, ללא הצלחה, את הבן שלה. באנסברג פוגש סוס עץ חבר ילדות שהפך לתימהוני חסר בית. אנסברג מנסה בדרכים בלתי-שגרתיות להחזיר את האהבה לתל אביב ומצפה מסוס עץ ה"מצפונאי" שיסייע לו בכך.

סוס עץ איננו יכול להיות "מצפונאי", או כל דבר אחר, לפני שיפענח את החידה הפרטית שלו: מיהו, מדוע נולד, מדוע הוא חי והוא מחליט לעשות סרט על עצמו, על הוריו, על תל אביב עיר הולדתו, על כל מה שמכיל הפאזל שנקרא חיי אדם.

הסרט שלו אינו מצליח לפענח את החידה אבל הופך לסרט מצליח. ובסופו של דבר, נשרף הסרט, כמו הציורים, לא בלי כוונה.

סוס עץ הוא סרטו השני של יקי יושע שיצא לאקרנים בשנת 1978. הסרט היה לסרט הישראלי הראשון שהוקרן  בפסטיבל קאן. כמו כן, השתתף הסרט בלוקארנו, בסן פרנסיסקו, בשיקגו ובפסטיבלים בינלאומיים רבים נוספים.

"סוס עץ" זכה בפרס המיוחד של השופטים ובפרס השחקן הטוב ביותר (גדליה בסר) בפסטיבל הסרטים באוקספורד, אנגליה.

את שיר הנושא ששר אריק איינשטיין כתב יעקב רוטבליט ללחן של שמוליק קראוס שאף שיחק בסרט כעמינדב סוס עץ.

עד כאן

לקבלת עדכונים שותפים אודות פעילות הצמד וכו', הנכם מוזמנים להיכנס להרשמה, דרך הלינק הבא:
http://dvirmoti.micromail.co.il

תודה ובברכה

מוטי דביר – "צמד הווי ובידור"

http://www.havayvebidur.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי דביר,יליד ירושלים, בצבא השתתף בכמה צוותי הווי ובידור ולאחר מכן העדיף להיות קצין.היה צלע משלישיית זמר ירושלמית "שלישיית הר הצופים". שחקן/במאי/זמר,בוגר בי"ס למשחק בהנהלתו של ניסן נתיב.השתתף בהצגות ילדים רבות ובאופרה הישראלית החדשה.מביים הצגות תיאטרון.כיום, מוטי הינו צלע מתוך "צמד הווי ובידור". http://www.havayvebidur.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי דביר

מאת: מוטי דבירמוסיקה14/10/121296 צפיות
אודות קיום מקהלת צה"ל - 1984

מאת: מוטי דבירמוסיקה12/09/121118 צפיות
על עצם קיום הגבעטרון ב- 65 שנות המדינה כבר נכתב לא מעט, לכן יש להוסיף בעיקר פרטים על הווה והעתיד. ערכתי עבורכם מאמר קצר אודות להקת הגבעטרון המופלאה של שנות ה- 2000.

מאת: מוטי דבירמוסיקה18/06/121425 צפיות
עצוב למות באמצע תמוז אבל באמצע התמוז אמות אל בוסתני הפרי שנתייתמו הידד אחר הידד נפול ייפול ועל קיצך ועל קצירך ועל הכל.

מאת: מוטי דבירמוסיקה23/02/121367 צפיות
צמד הפרברים הוא אחד ההרכבים הוותיקים ביותר שעדיין פועלים בזמר העברי. הצמד מאופיין בהרמוניה הקולית המשובחת שלו ובנגינת הגיטרות של חבריו. הצמד מלווה כבר 50 שנה את הזמר העברי בשיריו, הכוללים שירי עם ישנים וחדשים שהקליט ובכך סייע בשימור הפולקלור הישראלי. בנוסף הקליט הצמד שירים מתורגמים ממקורות שונים, וכן שירים שנכתבו במיוחד עבורו על ידי מיטב הכותבים.

מאת: מוטי דבירמוסיקה05/01/121476 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד ובו אנחנו מארחים את הזמרת – רוחמה רז ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייה של הזמרת המגיעה אלינו היישר מהיכל התהילה ומבית הספר למוסיקה.

מאת: מוטי דבירמוסיקה24/11/111323 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד נוסף והפעם,בו אנו מארחים את הזמר- איתן מסורי ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייו של הזמר/יוצר המאוד מוכשר הזה. מאחל לכם הנאה רבה.

מאת: מוטי דבירבידור ופנאי - כללי21/10/111285 צפיות
שלום רב. אנחנו בפתחה של עונה נוספת וחדשה ובפתיחת מועדון זמר חדש ומה טוב יותר מלפתוח את העונה עם ערב זמר - "מצעד שירי הלהקות הצבאיות"?! בחרתי לערוך ממקורות שונים ולכתוב עבורכם מאמר המספר את קורות הלהקות הצבאיות שהיוו חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית בתקופת קיומן. מאחל לכם הנאה רבה

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181614 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165803 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161985 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/162000 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161926 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162061 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162754 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica