חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קלנועיות – בטיחות וכללי נהיגה נכונה

מאת: יוסיתחבורה ורכב - כללי12/02/20111271 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקלנועית נופלת תחת ההגדרה "כלי-תחבורה" וככזו, יש להקפיד על נהלי בטיחות וכללי נהיגה נכונה גם בעת נסיעה איטית בכלי-תחבורה מוגבל כדוגמת הקלנועיות. לפני כשנתיים הייתה שמועה כי משרד התחבורה אף רצה להכיל את חובת תשלום רישיון רכב גם על ציבור בעלי הקלנועיות כך ששיוך הקלנועיות להגדרת כלי התחבורה הגיונית.

בעלי קלנועיות באשר הם מוכרחים להיות מודעים בראש ובראשונה ליכולות הקלנועית הספציפית אשר בבעלותם. הכרת מגבלות כלי הרכב עליו אתם נוהגים חשובה מאוד ליכולתכם לנהוג בבטחה. לא יהיה זה מפתיע אם ישנם הקוראים שורות אלה ואומרים לעצמם "איזה שטויות! הרי הקלנועית בקושי זזה!". אלו הם הקוראים אשר חייבים להמשיך ולקרוא מאמר זה.

אמנם מידותיה של הקלנועית הינם יחסית קטנות ומהירות נסיעתה אינה גבוהה במיוחד, אך כאשר משווים את יכולות הנסיעה של הקלנועית למרכב הקלנועית, מערכת הבלימה והמתלים בה היא מצוידת, כל אחת בהתאם למאפייני המודל הספציפי נמצא כי הקלנועית היא בטוחה למדי ואין כל סכנה להתהפכות. מלבד קלנועית שלושה גלגלים, מבנה הקלנועית הוא כזה אשר יוצר מרכז כבידה יחסית נמוך. מרכז כבידה, משפיע בין היתר על הסיכוי של כלי רכב מסוים להתהפך. ככל שמרכז הכבידה גבוה יותר, כך סכנת התהפכות היא בעלת סיכוי גבוה יותר לקרות בעוד כלי רכב בעלי מרכז כבידה נמוך הם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להתהפך. להמחשת נושא מרכז הכבידה אפשר לקחת לדוגמא את מכוניות מרוץ הפורמולה 1 - הן שטוחות, ארוכות וצמודות לקרקע. המרחק בין מכונית המרוץ לקרקע מסתכם בסנטימטרים בודדים ואלו לא מכוניות שמתהפכות.

יחד עם זאת, ישנם מספר כללי בטיחות וכללי נהיגה נכונה שעל כל הנוהג על קלנועית לדעת:

1.      דעו את הקלנועית שלכם - כאמור, הכרת התכונות והמאפיינים של הקלנועית אשר בבעלותכם היא הכרחית לבטיחות שלכם בזמן נסיעה וכן תסייע לכם להימנע מכניסה למצבים מסוכנים אשר נגרמים כתוצאה מבורות.

2.      מהירות - בתנאי שהנסיעה היא על קו ישר, מהירות לא יכולה להיות הגורם להתהפכות של הקלנועית. יחד עם זאת, אסור בהחלט לבצע פניה במהירות גבוהה כאשר הקלנועית נמצאת בשיפוע מכיוון שהפניה עלולה לגרום לקלנועית להתהפך לכיוון המנוגד לכיוון הפנייה.

3.      היו מודעים לסביבתכם - בנסיעה בכבישים יש לנהוג בזהירות יתרה - שימו לב לא לבצע פניות חדות והימנעו ממצבים בהם תפתיעו נהגי רכב אחרים. יש להישמע לכללי וחוקי תנועה מקובלים, בכל פנייה יש לאותת ואם עולה הצורך אף לעשות שימוש בידיים על מנת לאותת על כוונותיכם לנהגים אחרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי

מאת: יוסיאורטופדיה ופיזותרפיה09/02/11926 צפיות
מתוך הקשבה לצרכי המשתמשים בקלנועית, פותחה קלנועית מתקפלת המכונה גם סקוטר, זוהי בשורה למי שלא יכול היה עד היום ליהנות מהיתרונות של הקלנועית, למרות שנזקק לאחת. הקלנועית המתקפלת, או המתפרקת, מאוד מתאימה למי שקשה לו להתמודד עם גודלה ומשקלה של הקלנועית הרגילה.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213562 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204156 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205073 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181521 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica