חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השלמת בגרות בלשון

מאת: רויטל גונןבגרויות15/02/20111133 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"עברית שפה קשה" נוהגים לומר עולים חדשים הלומדים עברית, ואכן עברית מתגלה כשפה מורכבת ומסובכת. אפילו ישראלים אשר נולדו, גדלו והתחנכו על ברכי השפה העברית מתקשים בלימודי לשון והבעה ושוגים לא מעט בדקדוק בחיי היומיום. לא פלא כי רבים מחפשים השלמת בגרות בלשון על מנת לזכות בתעודת בגרות מלאה.

לשון איננו מקצוע פשוט. הוא מורכב מידיעת הדקדוק על בוריו, בניינים שונים, הטיות, הברות ועוד. יש הטוענים שזהו מקצוע קשה יותר ממתמטיקה או ביולוגיה!

מקצוע לשון הינו מקצוע חובה בבגרות לפי הנחיות משרד החינוך, ועל מנת לקבל זכאות לתעודת בגרות מלאה חובה להיבחן בבגרות בלשון ברמה של יחידת לימוד אחת לפחות ולקבל ציון עובר. חשוב לציין כי בחינת הבגרות בלשון מורכבת מבחינה בלשון ובחינה בהבעה עברית (או בחינה בחיבור).

לשון הוא מקצוע אותו לומדים בתיכון כחלק מתוכנית הלימודים לקראת תעודת בגרות. ברוב בתי הספר הבגרות בלשון הינה בעלת שתי יחידות לימוד והיא כוללת בגרות בלשון ובגרות בהבעה עברית. רוב התלמידים נבחנים כבר בכיתה י'.

כיוון שהבגרות הזו היא בגרות קשה, ישנם לא מעט תלמידים אשר נכשלים בה או לא ניגשים אליה. כאמור, על מנת להיות זכאי לתעודת בגרות מלאה יש להיבחן בבגרות בלשון. שני המרכיבים הללו שולחים אנשים רבים לבתי ספר פרטיים על מנת להשלים בגרות בלשון.

השלמת בגרות בלשון נעשית בעיקר בבתי ספר אקסטרניים, במכונים פרטיים להכנה לבגרות (כמו קידום, לחמן, אנקורי ועוד) או מכינות לבגרות במכללות ובאוניברסיטאות. בדרך כלל בחינה אקסטרנית היא קצת שונה מהבחינה בתיכון והיא מורכבת מבגרות בעברית א' ובגרות בעברית ב' לאקסטרנים.

מן הראוי לציין כי נבחן אשר השלים בגרות אחת כתלמיד אינטרני בתיכון, בגרות בלשון או בגרות בחיבור, יידרש להיבחן רק באחת מהבגרויות המיועדות לאקסטרנים.

בחינת הבגרות בלשון כוללת בחינת הנבחנים בנושאים דקדוקיים שונים כמו: דיוקי הגייה, מילות יחס, בניינים, פעלים, שמות מספרים וספרות, תורת ההגה, תחביר ושחבור, הבנת הנקרא והבעה בכתב ועוד.

לפני מועד הבחינה רצוי מאד להתעדכן במידע אותו מפרסם משרד החינוך או מכוני ההכנה בכל הקשור לנושאי הלימוד ומבנה הבחינה עצמו.

השלמת בגרות בלשון היא הכרחית למי שמעוניין בתעודת בגרות מלאה וחסרה לו הבגרות בלשון. כיום ניתן להשלים בגרות בלשון במקומות רבים, רק חשוב לברר מהם התנאים שמעניק לכם כל מקום, מהן העלויות, והכי חשוב: מהם אחוזי ההצלחה. השלמת בגרות בלשון היא לא פשוטה וכדאי לעשות זאת נכון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רויטל גונן, מומחית לשיווק וקידום באמצעות תוכן ויזמית אינטרנט. 
קידום באמצעות מאמרים הפקה וכתיבה של פרופיל חברה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רויטל גונן

מאת: רויטל גונןבגרויות15/02/11858 צפיות
אנשים רבים עוברים את תקופת התיכון בקושי. רבים מהם מוצאים את עצמם מגרדים בשארית כוחותיהם את שנת הלימודים האחרונה ולכן אנו יכולים לראות כי גם רבים מהם לא עושים חלק מהבגרויות, חלקם אף לא עושים בגרויות כלל וכלל.

מאת: רויטל גונןבגרויות15/02/11939 צפיות
מתמטיקה. בעבור רבים מאיתנו נחשב המקצוע הזה למסורבל ולא מובן. כשאנו נמצאים במסגרת כמו תיכון, קל לנו לוותר ולא להתאמץ. רק מה, אחרי שבגרנו קצת ואנו רוצים לרכוש מקצוע לחיים פתאום אנו מגלים שמה שמפריד בנינו לבין ההצלחה, זו הבגרות במתמטיקה, או במילים אחרות העדר הבגרות.

מאת: רויטל גונןבגרויות15/02/111051 צפיות
לא תמיד קל לנו להתמודד עם לימודי שפה זרה. בגרות באנגלית נחשבת לבגרות חובה שיש לעמוד בה על מנת לזכות בתעודת בגרות מלאה. מדובר בבגרות חשובה מאוד, אשר מטרתה לתת לכם לא רק כלים להתמודד עם השפה האנגלית אלא גם לרכוש השכלה לעתיד, בדמות שפה זרה.

מאת: רויטל גונןבגרויות15/02/11967 צפיות
בעידן בו אנשים רוכשים השכלה ועל כל משרה מתחרים כמה מועמדים אטרקטיביים, בגרויות הן הצעד הראשון ביכולת שלנו לבנות עתיד טוב יותר. לא משנה אם אתם עומדים לעבור בגרויות במסגרת לימודי תיכון, באופן אקסטרני או כהשלמת בגרויות אחרי הצבא, מדובר בתקופה לא קלה אך יחד עם זאת מאוד מאתגרת. יש לכם שאלות, לנו יש את התשובות.

מאמרים נוספים בנושא בגרויות

מאת: בגרויות31/01/214078 צפיות
מכללת נשיא טכנולוגיות - המטרה הראשית של לימודי הכשרה מקצועית אונליין היא שבסוף הלימודים תוכלו למצוא ולהשתלב בעבודה מתאימה לכישורים שלכם.

מאת: בגרויות31/01/214026 צפיות
מכללת נשיא טכנולוגיות - המטרה הראשית של לימודי הכשרה מקצועית אונליין היא שבסוף הלימודים תוכלו למצוא ולהשתלב בעבודה מתאימה לכישורים שלכם.

מאת: רונית שמאי שורץבגרויות19/06/173110 צפיות
אם הילד סיים כתה י' והידע שלו בלשון לא מדהים, נצלו את החופש הגדול לשיפור המצב. העניקו לו חמישה - שישה שעורים פרטיים והבטיחו לו יותר בטחון וציון גבוה יותר בבגרות המצפה לו בשנה הבאה, בתום כתה יא'. האתר scoolers.online יעזור לכם בקלות וביעילות.

מאת: בוגי אונלבגרויות06/01/149555 צפיות
בגרויות במתמטיקה דורשת הכנה יסודית, אין כל מקום להסחת דעת. ריכוז נחוץ לפתירת התרגילים המורכבים והתמדה לאורך זמן. אחת לשעה כדאי יהיה לקום, להתרענן ולחלץ עצמות. פינת הלימוד הזו תשמש אתכם להכנת שיעורי בית, תרגול אישי, שינון נוסחאות וחיזוק התחומים החלשים.

מאת: חיים קסלרבגרויות08/10/132232 צפיות
ישנם לא מעט ניגשים לבחינת פסיכומטרי המתקשים לעמוד במתכונתה הרגילה, לא עקב היעדר יכולות שכלית אלא בשל מגבלות מנטאליות או פיזיות. עבור מעומדים אלו מוצעות בחינות פסיכומטרי מותאמות בתנאים מיוחדים, שעל מנת להיות זכאים להן יש צורך בהרשמה מיוחדת ובהוכחת המוגבלות בפני יחידת במו"ת, שהינה מחלקה מיוחדת במרכז הארצי האמונה על מקרים אלו.

מאת: חיים קסלרבגרויות27/08/131918 צפיות
בגרות במתמטיקה מתקיימת במועדי חורף בין החודשים ינואר לפברואר, ובמועדי קיץ בין החודשים מאי ליולי. על מנת להצליח בבגרות זו הנחשבת בעיני רבים לקשה מכולן, חשוב להגיע מוכנים, ועדיף בעזרת קורס הכנה המתחיל כארבעה חודשים לפני הבגרות.

מאת: ליטל כץבגרויות18/08/131874 צפיות
מחירי ההשכלה הגבוהה ותנאי הקבלה הנוקשים גורמים לישראלים רבים לחפש תוכניות לימודים בארצות אחרות. בעיקר בתחומי ההיי טק, רפואה ומקצועות יוקרתיים נוספים קיים מספר קטן של מקומות ולכן לימודים בחו"ל הם פתרון יעיל, ולעתים אף זול יותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica