חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודים בחו"ל – המדריך השלם, חלק א'

מאת: ליטל כץבגרויות18/08/20131878 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחירי ההשכלה הגבוהה ותנאי הקבלה הנוקשים גורמים לישראלים רבים לחפש תוכניות לימודים בארצות אחרות. בעיקר בתחומי ההיי טק, רפואה ומקצועות יוקרתיים נוספים קיים מספר קטן של מקומות ולכן לימודים בחו"ל הם פתרון יעיל, ולעתים אף זול יותר.

שלב ראשון: בחירת תחום הלימודים

מי שעדיין לא החליט מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. ההחלטה הזאת חשובה הן במישור האישי והן במישור המעשי, כלומר צריך לבחור בתחום שמעניין אתכם אבל בו בזמן תואם את כישורי הלמידה שלכם.

שלב שני: הגשת מועמדות

לפני שמגישים מועמדות למוסד לימודים כלשהו, בארץ או בחו"ל, צריך לבדוק מהם תנאי הקבלה אליו. במידת הצורך יש להשלים ולשפר בגרויות ואפילו להשתתף במכינה קדם אקדמאית בהתאם לתחום הלימודים שנבחר. לאחר שהושגו הציונים הנדרשים צריך לשלוח למוסד או המוסדות שמעניינים אתכם את תעודת הבגרות (מתורגמת כמובן), למלא טופס מועמדות ללימודים (בדרך כלל ניתן לעשות באינטרנט) ולהמתין להוראות נוספות.

שלב שלישי: מבחני כניסה

בניגוד לנהוג בישראל, אוניברסיטאות רבות בחו"ל, בעיקר באירופה, מסננות מועמדים באמצעות מבחני כניסה ולא לפי ציון הפסיכומטרי. במבחני הכניסה מופיעים נושאים רלוונטיים למקצוע, וכן בדיקת ידע בסיסי באנגלית, מתמטיקה ובמקצועות נוספים לפי הצורך. כמו כן צריך להשיג ציון עובר במבחני שליטה באנגלית אקדמאית וגם לעבור מבחן בשפה המקומית, במידה ומדינת היעד דוברת שפה שאינה אנגלית.

שלב רביעי: אישורים וביורוקרטיה

כאשר מקבלים את אישור הקבלה ללימודים צריך לקבל ויזת סטודנט למדינת היעד. חלק מהמדינות מאפשרות לסטודנטים זרים לעבוד במתכונת מצומצמת בלבד, אם בכלל, ולכן צריך להוכיח יכולת כלכלית לממן את הלימודים והשהייה, לאורך כל שנות הלימודים. מי שמחזיק באזרחות אירופאית יכול להימנע ממרבית הביורוקרטיה הכרוכה בלימודים באיחוד האירופאי, או לכל הפחות לצמצם אותה למינימום.

שלבים אלה הם השלבים הראשונים והחשובים ביותר עבור מי שרוצה ללמוד בחו"ל, אבל מה שמגיע לאחר כל שליחת הטפסים וקבלת האישורים הוא החלק המעניין יותר. לימודים בחו"ל הם חוויה בלתי נשכחת המעשירה את הסטודנטים לא רק בידע אקדמאי אלא גם בתרבויות ושפות שונות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליטל כץ

מאת: ליטל כץעיצוב גרפי22/03/152484 צפיות
קורסי תעודה בעיצוב גרפי נמשך לרוב מספר חודשים, כאשר תוכנית הלימודים הספציפית נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של מוסד הלימודים שעומד מאחוריה. יחד עם זאת, ניתן להזכיר מספר נושאים מרכזיים העומדים בבסיס העיצוב הגרפי, ואשר נכללים כמעט תמיד כחלק אינטגרלי מתוכניות הלימודים בו. קורס עיצוב גרפי ברמה מקצועית חייב להכיל את התכנים הבאים :

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע24/12/141191 צפיות
כיוון הביקוש בתחום גדול, מוסדות רבים עורכיםמיונים קפדניים לפני שהם מחלטים על מועמד כזה או אחר. אנשים שמרגישם שזהו הכיוון שלהם, אך הם חסרי ניסיון, יכולים להתעודד כיוון שכיום קיימות מכינות בדיוק עבור מטרה זו, עבור לקבל עזרה לעבור את מבחני הקבלה ולהשתלב במסלול לימודי עיצוב גרפי.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/11/141173 צפיות
ממש כמו כל קורס אחר, גם קורס לינוקס מביא עמו אפשרויות קידום ותעסוקה. בוגרי הקורס משתלבים בעבודות בתחום המחשבים וההייטק.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע29/10/141086 צפיות
כבר זמן רב שמחשבים הפכו להיות חלק טבעי מחיינו, הם נמצאים בסביבה הטבעית שלנו ומשמשים אותנו יום יום- בבית, בעבודה וכמעט בכל מקום אשר נהיה בו יהיה לפחות מחשב אחד שיעשה בו שימוש. המחשבים מאפשרים לנו לעשות כמעט הכל- לקבל מידע חדש, להעביר את הזמן בגלישה, לבצע רכישות און- ליין ועוד.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע04/09/141079 צפיות
בשונה מהנהוג בעבר, שעסקים היו מנהלים את עצמם בצורה ידנית וצוברים ערמת ניירת על השולחן, כיום כל עסק ולו הקטן ביותר מחזיק ברשותו מחשב המחובר לרשת וכך בעצם מנהל את עצמו בצורה יעילה, מהירה וחכמה.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/08/141078 צפיות
תנופת הפיתוח של עולם הסלולר עוררה ביקוש רב למפתחי אפליקציות בעלי הכשרות שונות. קורס פיתוח אפליקציות הוא ללא כל ספק אחד הקורסים המבוקשים והמעניינים ביותר בענף.

מאת: ליטל כץלימודי תעודה ומקצוע20/08/141115 צפיות
תנופת הפיתוח של עולם הסלולר עוררה ביקוש רב למפתחי אפליקציות בעלי הכשרות שונות. קורס פיתוח אפליקציות הוא ללא כל ספק אחד הקורסים המבוקשים והמעניינים ביותר בענף.

מאמרים נוספים בנושא בגרויות

מאת: בגרויות31/01/214099 צפיות
מכללת נשיא טכנולוגיות - המטרה הראשית של לימודי הכשרה מקצועית אונליין היא שבסוף הלימודים תוכלו למצוא ולהשתלב בעבודה מתאימה לכישורים שלכם.

מאת: בגרויות31/01/214045 צפיות
מכללת נשיא טכנולוגיות - המטרה הראשית של לימודי הכשרה מקצועית אונליין היא שבסוף הלימודים תוכלו למצוא ולהשתלב בעבודה מתאימה לכישורים שלכם.

מאת: רונית שמאי שורץבגרויות19/06/173116 צפיות
אם הילד סיים כתה י' והידע שלו בלשון לא מדהים, נצלו את החופש הגדול לשיפור המצב. העניקו לו חמישה - שישה שעורים פרטיים והבטיחו לו יותר בטחון וציון גבוה יותר בבגרות המצפה לו בשנה הבאה, בתום כתה יא'. האתר scoolers.online יעזור לכם בקלות וביעילות.

מאת: בוגי אונלבגרויות06/01/149562 צפיות
בגרויות במתמטיקה דורשת הכנה יסודית, אין כל מקום להסחת דעת. ריכוז נחוץ לפתירת התרגילים המורכבים והתמדה לאורך זמן. אחת לשעה כדאי יהיה לקום, להתרענן ולחלץ עצמות. פינת הלימוד הזו תשמש אתכם להכנת שיעורי בית, תרגול אישי, שינון נוסחאות וחיזוק התחומים החלשים.

מאת: חיים קסלרבגרויות08/10/132237 צפיות
ישנם לא מעט ניגשים לבחינת פסיכומטרי המתקשים לעמוד במתכונתה הרגילה, לא עקב היעדר יכולות שכלית אלא בשל מגבלות מנטאליות או פיזיות. עבור מעומדים אלו מוצעות בחינות פסיכומטרי מותאמות בתנאים מיוחדים, שעל מנת להיות זכאים להן יש צורך בהרשמה מיוחדת ובהוכחת המוגבלות בפני יחידת במו"ת, שהינה מחלקה מיוחדת במרכז הארצי האמונה על מקרים אלו.

מאת: חיים קסלרבגרויות27/08/131921 צפיות
בגרות במתמטיקה מתקיימת במועדי חורף בין החודשים ינואר לפברואר, ובמועדי קיץ בין החודשים מאי ליולי. על מנת להצליח בבגרות זו הנחשבת בעיני רבים לקשה מכולן, חשוב להגיע מוכנים, ועדיף בעזרת קורס הכנה המתחיל כארבעה חודשים לפני הבגרות.

מאת: אורן חייםבגרויות03/07/131758 צפיות
בגדול, לא כל אחד צריך לקבל תעודת בגרות בשביל להרוויח בכבוד. תעודת בגרות אינה גורם המשפיע על הסיכוי להצליח, אבל בכל זאת,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica