חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי אומנות שימושית?

מאת: amibenzorאומנות - כללי16/03/20111107 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמה עובדות על האמנות השימושית. האמנות שנעשית במטרה ליצור חפצים שאנו נוכל להשתמש בהם.

האומנות השימושית (או האמנות הפונקציונלית) נבדלת מסוגי אמנות אחרים כבר מזמן תכנונה של היצירה. בניגוד לסגנונות האומנות האחרים, האומנות השימושית לא נוצרת מתוך מטרה להיות אומנות, אלא למען יצירת חפצים שימושיים. פריטים אלה יכולים להיות מתחומים שונים - החל מעבודות עץ, דרך ריקמה ועד ציור. תחומי ההשפעה על האמנות השימושית באים פחות מעולם האמנות ויותר מעולם האופנה. וזאת מאחר שהחפצים נועדו לשמש את קהל הקונים בחיי היומיום שלהם ולא להיות מוצגים במוזיאונים ובגלריות. באמצעות האמנות השימושית מובאים יופי, ייחודיות, אסתטיקה והשפעות יצירתיות לחיי היומיום ולמרחב הפרטי של כל אחד מאיתנו.

תחומים בהם יש עיסוק באמנות שימושית

האמנות השימושית נוגעת ומתפרשת על פני תחומים רבים ומגוונים. בין התחומים האלו ניתן למצוא את עולם האוכל (דוגמת קישוטים לעוגות יום הולדת ופיסול מבצק סוכר), בניית חפצים לבית (כמו בנייתם של רהיטים ואביזרים עיצוביים נוספים המיועדים למתחם זה), רקמה, שזירת חרוזים ותכשיטנות, צביעה, ועבודות העשויות מזכוכית, קרמיקה ועץ. לרוב, התוצרים של האמנות השימושית ימכרו בדוכני רחוב או חנויות העוסקות בתחום הספציפי. כמו כן, פעמים רבות חפצי אומנות שימושית ינתנו במתנה לחברים או לבני משפחה, אבל לא רק... בשנים האחרונות אפשר למצוא פרטי אומנות שימושית גם במוזיאונים המובילים בעולם. .

הקשר שבין אמנות לכדאיות כלכלית ולמסחריות

קשה לדבר על אמנות שימושית ללא העלאת הדיון על הפן המסחרי הקיים בשוק האמנות. קשה לדעת מה מנחה אמן בזמן יצירתו. האם הוא פועל לפי השראתו בלבד, או שהוא לוקח בחשבון אלמנטים מסחריים יותר ואת הרצון להצלחה כלכלית של העבודה (ובדרך זו הוא בוחר נושאים, צבעים ומדיומים שלדעתו יהיה להם ביקוש רב יותר). לעומת זאת, הקשר בין המסחריות לאופנה (המשפיעה רבות על האמנות השימושית) הוא חזק וחד משמעי.

למרות שהאמנות השימושית היא פופולארית ורווחת, קשה לציין אמנים מפורסמים בתחום האומנות השימושית בארץ. ניתן להניח שהדבר נובע מהקשר החזק שבין האומנות השימושית וחיי היומיום. היתרון במצב זה נובע מכך שעליית קרנו של אמן מסויים תביא לעלייה בשווי של היצירות שלו, דבר שגם יפחית מהשימושיות שלהן.

 



תגיות המאמר: אומנות, מוזיאונים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמי בן צור מתמחה במתן שירותי שאיבה למפעלים מטעם חברת א.ב.פ. הנדסת אוורור וכימיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amibenzor

מאת: amibenzorאיכות הסביבה 16/02/111139 צפיות
לא מעט פעילויות תעשיתיות מייצרות אדים רעילים שאפילו חשיפה קצרה אליהם עלולה לגרום לבעיות בריאותיות קשות. תהליכים כמו הלחמה של מתכות מסויימות (במיוחד כאלו שמכילות עופרת), פעילויות כימיות, צביעה באמצעות חומרים מסויימים ואפילו ליטוש של מתכות או שיש יוצרות אבק רעיל או גזים נדיפים שכל נשימה שלהם עלולה להוביל למגוון רחב של מחלות קטלניות. בדיוק על מנת למנוע את הזיהום המסוכן הומצאו זרועות יניקה שכל תפקידם הוא לשאוב את הזיהום ולוציאו אותו מהאזור בו נמצאים העובדים במהירות האפשרית.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223305 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223597 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223335 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205193 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205231 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206170 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192342 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica