חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אודות הזמר-זוהר ארגוב (מאמר ראשון).

מאת: מוטי דבירמוסיקה23/01/20091200 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוהר ארגוב (עורקבי) (16 ביולי 1955 - 6 בנובמבר 1987). היה לדעת רבים, גדול הזמרים הים תיכוניים של ישראל ואף זכה לכינוי: "המלך". נולד בראשון לציון, בכור ל-9 אחים במשפחה ענייה, בשיכון המזרח בעיר. כבר מילדותו בלט בכישרון הזמרה שלו ולמד פיתוח קול אצל הזמרת אהובה עוזרי.
בגיל 13 הפסיק את לימודיו. ובגיל 15 הכיר את ברכה וכעבור שנתיים נישא לה.
בנו גילי ארגוב נולד כעבור שנה. במהלך נישואיהם, תוך כדי שהוא עובד כטייח, הוציא בגיל 22 תקליטון ובו שני שירים, "כל יום שעובר" ו"ילדה חיכיתי שנים" שכתב והלחין משה נגר. לאחר הוצאת התקליט הוחלט על שינוי שם המשפחה משום שהשניים סברו שארגוב הוא שם יותר מסחרי מעורקבי.
כעבור שנה הורשע ארגוב בניסיון אונס, בעקבותיו ישב שנה בכלא. הזוג נפרד והתגרש בתקופה זו.
ב-1979 בגיל 24, עם שחרורו מהכלא, החליט ארגוב לעסוק במוזיקה כעיסוק עיקרי. הוא החל עובד כנהגו של הזמר ג'קי מקייטן וכמו כן, הופיע במועדונים ובאירועים משפחתיים וזכה להצלחה רבה. יהודה קיסר,הגיטריסט של ג'קי מקייטן שהתרשם מאוד מקולו של ארגוב,החליט להפיק את אלבומו הראשון, "אלינור". למרות שההקלטה נעשתה על טייפְּ פשוט, הצליח האלבום מאוד ותוך זמן קצר הפך ארגוב למבצע המבוקש בהופעות חיות בכל הארץ.
ב-1981 יצא אלבומו השני "היו זמנים" אשר כלל גרסאות כיסוי לשירים ישנים. אלבום זה,הופק במקצועיות רבה ובאיכות רבה יותר מקודמו והצלחתו הייתה אדירה.
ב-1982 הצליח המפיק מאיר ראובני להכניס את ארגוב, בן טיפוחיו, למצעד הזמר המזרחי עם השיר "הפרח בגני" (שיועד תחילה לשימי תבורי). את השיר כתב אביהו מדינה ועיבד ננסי ברנדס. השיר זכה במקום הראשון בהפרש ניכר וסלל את דרכו של ארגוב לצמרת המוזיקה המזרחית. באותה שנה יצא האלבום "נכון להיום" שהכיל בין היתר, את השירים: "הפרח בגני", "בדד", "נכון להיום", "כבר עברו השנים", "עוד דקה את נעלמת" שזכה לפופולאריות הרבה גם מעבר לקהל המצומצם ששמע מוזיקה מזרחית עד אז והאלבום סלל דרך עבור המוזיקה המזרחית. האלבום שבר שיאי מכירות והוגדר מהר מאוד כאלבום פלטינה וייתכן שעבר במכירות את ה-250 אלף עותקים. בשנת 2008 נבחר האלבום כאלבום החשוב במוזיקה הישראלית של שנות ה-80 בסיכום 60 שנה למדינת ישראל בעיתון ידיעות אחרונות.
עד כאן החלק הראשון אודות הזמר - זוהר ארגוב.
בעוד ימים ספורים,אפרסם כאמור, את המאמר השני והמסכם אודותיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי דביר,יליד ירושלים, בצבא השתתף בכמה צוותי הווי ובידור ולאחר מכן העדיף להיות קצין.היה צלע משלישיית זמר ירושלמית "שלישיית הר הצופים". שחקן/במאי/זמר,בוגר בי"ס למשחק בהנהלתו של ניסן נתיב.השתתף בהצגות ילדים רבות ובאופרה הישראלית החדשה.מביים הצגות תיאטרון.כיום, מוטי הינו צלע מתוך "צמד הווי ובידור". http://www.havayvebidur.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי דביר

מאת: מוטי דבירמוסיקה14/10/121292 צפיות
אודות קיום מקהלת צה"ל - 1984

מאת: מוטי דבירמוסיקה12/09/121117 צפיות
על עצם קיום הגבעטרון ב- 65 שנות המדינה כבר נכתב לא מעט, לכן יש להוסיף בעיקר פרטים על הווה והעתיד. ערכתי עבורכם מאמר קצר אודות להקת הגבעטרון המופלאה של שנות ה- 2000.

מאת: מוטי דבירמוסיקה18/06/121423 צפיות
עצוב למות באמצע תמוז אבל באמצע התמוז אמות אל בוסתני הפרי שנתייתמו הידד אחר הידד נפול ייפול ועל קיצך ועל קצירך ועל הכל.

מאת: מוטי דבירמוסיקה23/02/121364 צפיות
צמד הפרברים הוא אחד ההרכבים הוותיקים ביותר שעדיין פועלים בזמר העברי. הצמד מאופיין בהרמוניה הקולית המשובחת שלו ובנגינת הגיטרות של חבריו. הצמד מלווה כבר 50 שנה את הזמר העברי בשיריו, הכוללים שירי עם ישנים וחדשים שהקליט ובכך סייע בשימור הפולקלור הישראלי. בנוסף הקליט הצמד שירים מתורגמים ממקורות שונים, וכן שירים שנכתבו במיוחד עבורו על ידי מיטב הכותבים.

מאת: מוטי דבירמוסיקה05/01/121475 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד ובו אנחנו מארחים את הזמרת – רוחמה רז ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייה של הזמרת המגיעה אלינו היישר מהיכל התהילה ומבית הספר למוסיקה.

מאת: מוטי דבירמוסיקה24/11/111317 צפיות
שלום רב. אנחנו בפני ערב מיוחד נוסף והפעם,בו אנו מארחים את הזמר- איתן מסורי ערכתי עבורכם ממקורות שונים, מאמר המספר בתמצית את קורות חייו של הזמר/יוצר המאוד מוכשר הזה. מאחל לכם הנאה רבה.

מאת: מוטי דבירבידור ופנאי - כללי21/10/111283 צפיות
שלום רב. אנחנו בפתחה של עונה נוספת וחדשה ובפתיחת מועדון זמר חדש ומה טוב יותר מלפתוח את העונה עם ערב זמר - "מצעד שירי הלהקות הצבאיות"?! בחרתי לערוך ממקורות שונים ולכתוב עבורכם מאמר המספר את קורות הלהקות הצבאיות שהיוו חלק בלתי נפרד מהמוזיקה הישראלית בתקופת קיומן. מאחל לכם הנאה רבה

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204797 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205269 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205272 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195920 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193802 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica