חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך שופטים נורה?

מאת: שקע ותקעעיצוב פנים03/04/20111792 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמה מושגים שכדאי לדעת:

  • הספק (ואט) – קובע את צריכת החשמל של הנורה.
  • תפוקת אור (לומן) – מציינת את כמות האור הנפלטת מהנורה. שתי נורות בעלות הספק דומה, יכולות להיות שונות זו מזו בתפוקת האור. לדוגמה, נורה פלואורסצנטית, שהספקה 40 וואט, מפיקה עד כדי פי שבעה יותר אור מנורת ליבון רגילה בהספק זהה. יחד עם זאת, ככל שההספק גדול יותר, תפוקת האור של נורה (מאותו סוג ,למשל, נורת ליבון), גבוהה יותר.
  • נצילות אורית (לומן/וואט) –ערך המציין רמת חסכון בתצרוכת החשמל.
  • אורך חיים (שעות) –משך הזמן (בממוצע) שהנורה יכולה לפעול. אורך חיים מושפע מסוג הנורה, בטמפרטורות הסביבה ותדירות ההדלקות.
  • מסירת צבע (CRI) – מציין את השפעת האור של הנורה על מראה הצבעים של חפץ מואר. מסירת צבע של נורות בעלות מדד  CRI שבין 75 ל-100 הינה מצוינת, אלה שבין 60 ל-75 נחשבות כטובות, ובין 50 ל-60 – סבירות.

משך חיים נקוב (שעות) – מראה בערך את משך הזמן הממוצע שהנורה דולקת עד שריפתה.

מדד מסירת צבע (CRI) – מציין את השפעת האור של הנורה על מראה הצבעים של החפץ.מסירת צבע של נורות בעלות מדד CRI שבין 75 ל-100 הינה מצוינת, אלה שבין 60 ל-75 נחשבות כטובות, ובין 50 ל-60 – סבירות. מבחינה אנרגטית, המאפיין החשוב ביותר של נורות הוא "הנצילות האורית". הוא מהווה גורם מכריע בצריכת החשמל של הנורה ובהוצאות החשמל לתאורה.מתוך מגוון רחב של נורות החשמל המוצעת למכירה, השימושיות ביותר בבתי מגורים הן: נורות ליבון, נורות הלוגן ונורות פלורסנטיות. לאחרונה משתמשים בנורות לדים כתאורה עיקרית אם זה לבית או למשרד מכוון שצריכת החשמל בלדים היא אפסית לעומת כל סוג תאורה אחר.

התקנים לבקרת תאורה התקנים לבקרת התאורה משמשים למיתוג ולוויסות עוצמת האור לרמה הנדרשת, וכפועל יוצא מכך, לחיסכון בצריכת החשמל.שפע של התקני בקרה שונים העומדים כיום לרשות הצרכן, מאפשרים לו להתאים בקלות את ההתקן הרצוי לו.ההתקנים הנפוצים ביותר הם: מפסקים ידניים, עמעמים, מפסקים קוצבי זמן ומפסקים אוטומטיים. המפסקים הידניים הם האמצעי הפשוט והמקובל ביותר למיתוג התאורה.רצוי להרבות את המספר המפסקים, כדי לאפשר צירוף אופטימלי של נורות, להשגת רמת התאורה הנחוצה בכל עת.לדוגמה, אם מעגל חשמלי מזין שלושה גופי תאורה, רצוי להתקין מפסקים נפרדים (מפסק כפול), כך שניתן יהיה להפעיל נורה אחת, או שתי נורות, או את שלושתן, וכך לכוון את רמת התאורה לשליש, לשני שלישים, או לרמה מלאה – בהתאם לצורך.

העמעמים (DIMMERS) אלה הם התקנים המווסתים את שטף האור של נורה בודדת, או של קבוצת נורות, באופן הדרגתי או בצורה רציפה.הפשוטים והנפוצים שבהם משתמשים לעמעום נורות ליבון והלוגן. הפסדם נמוך מאוד והם מווסתים את שטף האור (ההספק) של הנורות בתחום רחב מאוד וגם מאריכים את משך חיי הנורה.

מפסקים קוצבי זמן (TIME SWITCHES) אלה מיועדים למיתוג אוטומטי של התאורה בזמנים קצובים מראש.ניתן להשיג אותם בדגמים שונים ובמבחר גדול של אפשרויות פעולה. החדישים שביניהם משולבים עם מיקרו – מעבדים, כך שבעזרתם אפשר "למתג" מספר רב של מעגלים בפרקי זמן שונים, בכל יום בשבוע ובמשך כל השנה. מחירם זול יחסית, והשימוש בהם הולך ומתרחב.

מפסקים אוטומטיים (AUTOMATIC SWITCHES) אלה הם התקנים המשולבים בחיישנים (SENSORS), המסוגלים למתג את התאורה לפי תנאי סביבה מוגדרים שהחיישן מזהה.החיישנים העיקריים לתאורת פנים הם חיישנים אינפרה אדומים וחיישנים אולטרה סגולים. הם מכונים גם חיישני נוכחות. חיישנים אלה מפעילים את התאורה כאשר בסביבה נוכחים אנשים ומפסיקים אותה דקות ספורות לאחר שהמקום מתפנה מהנוכחים.חיישן אחר, השימושי בעיקר לבקרת תאורת חוץ, הוא תא פוטואלקטרי המכונה גם פוטוסל. הוא ממתג את התאורה בהתאם לרמת התאורה הקיימת בסביבה (אור יום או אחר).

נורות חסכוניות Vs נורות ליבון

עד לא מזמן הרוב המוחלט של הנורות הביתיות היו נורות הליבון - נורת הליבון עובדות על עיקרון פשוט שהוא השריפה שתוצאת הלואי שלו הוא האור לכן בעצם נורות אלה צורכות המון חשמל ביחס לנורות החסכוניות.

אז איך בעצם עובדות הנורות החסכוניות?

הנורות החסכוניות של ימינו עובדות בעצם על אותו עיקרון של נורת הפלורסנט, בתוך הנורה ישנו גז ועל ידי זרם חשמלי נוצרת ראקטיה שתוצאתה הוא בעצם האור, מה שהשתנה זה רק הצורה של הנורה וכיום ניתן למצוא אותן במגוון צורות בנוסף לפלורסנט המסורתי.

המנורות החסכוניות החדשות מגיעות בגדלים שונים בצבעים ובעוצמות שונות דבר שבעצם גורם להם להיות תחליף יוצא מין הכלל לנורות הליבון הישנות.

עוצמת האור המתקבל מהם לעומת הצריכה היא כמעט פי 5 מנורת ליבון (מנורה חסכונית בהספק של23W תיתן עוצמת אור כמו של נורת ליבון בהספק 800-100W) ,מעבר לחיסכון בצריכה לנורה החסכונית יש יותר שעות עבודה לעומת נורת הליבון.

אז בפעם הבאה לפני שאתם קונים נורת ליבון רגילה תחשבו על זה שוב ופשוט תעברו לנורה חסכונית יעילה יותר ורווחית יותר גם לכם וגם לעולם

 



תגיות המאמר: נורות, נורות חסכוניות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת שקע ותקע שיווק נורות, מערכות לדים וגופי תאורה מתמחה בפתרונות מתקדמים בתאורת לד. כחלק בלתי נפרד מהשירות הכולל אותו מעניקה החברה ניתן למצוא אנשי מקצוע מנוסים אשר נותנים מענה מקיף ומקצועי בכל הנוגע לעיצוב ויעוץ בתאורת פנים וחוץ. בחברתנו נמצא מגוון רחב של תאורת לד בזוויות המפיקות אלומות אור שונות – הכול על פי צורכי הפרויקט ודרישות הלקוח. בנוסף, חברתנו משווקת גופים ומוצרי תאורת לד דקורטיביים, שקועי רצפה ומוגני מים, נורות לד ופסי לד על פי מידה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שקע ותקע

מאת: שקע ותקעעיצוב פנים03/04/111742 צפיות
נורות לד יהפכו ביום אחד למקור הדומיננטי של התאורה על פני כדור הארץ, אם לא המקור הבלעדי. הם יפתרו המון בעיות כלכליות וסביבתיות אשר מציקות למשתמשי סוגי נורות אחרים (נורות ליבון,נורות הלוגן וכדומה)

מאמרים נוספים בנושא עיצוב פנים

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים06/09/222495 צפיות
ברור כי כדי לקבל היתר בנייה, יש להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית, וככל שזו תחליט לאשר את הבקשה להיתר בנייה, ניתן יהיה להפיק את היתר הבנייה מכוחה של אותה החלטה, כל עוד היא בתוקף. מועדי תוקפה של החלטה ליתן היתר בנייה, ואפשרויות הארכת תוקפה, קבועים ב-תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), תשע"ו-2016 (להלן: "התקנות").

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/222738 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202896 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202740 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאת: גיא רונאלעיצוב פנים14/05/202805 צפיות
הדפסה על זכוכית הינה טרנד עולה בעולם עיצוב הבית והמשרד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימושים רבים שלא התאפשרו קודם להדפסות מסוג זה. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות ומכאן את השימושים המומלצים עבורה

מאת: דוד כהןעיצוב פנים02/04/202254 צפיות
הבאנו לכם כמה טיפים איך לתחזק את השטיח שלכם בצורה הנכונה כדי שתישמר לאורך זמן במראה המקורי

מאת: דוד כהןעיצוב פנים11/03/202234 צפיות
גם היום בעידן המודרני או הפוסט המודרני, בעידן בו אנחנו מחפשים עיצובים מינימליסטיים, עיצובים שמתאימים יותר לרוח התקופה ובוודאי למאה ה-21, הרי שיש תחומים מסוימים בהם אנחנו דווקא מעדיפים להיצמד לעיצובים קלאסיים, עיצובים ישנים וטובים, כאלה שאנחנו מכירים וכמו שטיחים קלאסיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica