חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות מיזוג - מה ולמה?

מאז המצאת מיזוג האוויר המודרני בשלהי המאה התשע עשרה, יושמה ההמצאה הזו במגוון עצום של מצבים. בתחילת הדרך שמשו מערכות מיזוג בעיקר לבקרת האקלים במפעלי תעשייה, בהם האמירו הטמפרטורות בשל פעולת המכונות ונוכחותם של המונים הפועלים סביבן. מזגני הענק האלה הותקנו גם במבני ציבור כמו בבניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט, בבתי חולים ובנייני משרדים. אולם רק בשנות החמישים של המאה העשרים החלו יצרני מערכות המיזוג לשווק יחידות קטנות יותר המתאימות לשימושי נוחות ביתיים, כלומר שיועדו במיוחד לשפר את איכות החיים של האדם הפרטי בביתו.

עשרות חברות מזגנים קיימות כיום. כולן מציעות מגוון רחב של טכנולוגיות ושיטות לקירור וחימום, בגדלים שונים, החל ממזגן נייד שאפשר להעביר מדירה לדירה (מתאים לסטודנטים) ועד פתרונות מיזוג תעשייתיים. בין החברות המובילות בארץ ניתן למנות את מזגן טורנדו, מזגן אלקו, מזגן תדיראן, אלקטרה מזגנים ועוד.

להבדיל מאשר בתחילת ההיסטוריה של המיזוג הביתי, כאשר מערכות מיזוג נחשבו ללוקסוס יקר לעשירים בלבד, כיום ממוקדים יצרני המזגנים בשוק הצרכנים הפרטיים שהכנסתם ממוצעת, ומציעים סוגים רבים של מערכות מיזוג אשר יתאימו לכל חדר, דירה או בית מגורים גם במחירים שווי נפש. ואכן, כל אחד יודע שהמזגנים הנמכרים היום אינם מפלצות ענקיות- מדובר בטכנולוגיה מתקדמת באריזות קטנות וממוזערות ככל שאפשר, שאותה ניתן להתקין בלי לתפוס הרבה מקום.

מערכות מיזוג פועלות כולן לפי עיקרון משותף: הקרר, גז מיוחד ויציב שאינו דליק, נדחס באמצעות המדחס (קומפרסור) המותקן מחוץ למבנה הממוזג, בין השאר על מנת שרעש המנוע לא יחדור פנימה. הדחיסה יוצרת חום, והחום הזה מסולק לאוויר שמסובב את יחידת המדחס. הגז הדחוס והמעובה מוזרם ליחידה הפנימית של המזגן (יחידת המאייד או יחידת הקירור), שם מאפשרים לו להתפשט. התפשטותו של הגז דורשת חום, והאנרגיה עוברת מן האוויר החם שנמצא בחלל המיועד למיזוג. כתוצאה מכך, האוויר מתקרר ומוזרם באמצעות מפוח לחלל. במצב חימום, הגז הדחוס מוזרם בעודו חם אל היחידה הפנימית ומחמם את האוויר שבסביבתו.

כאמור, רכיבי מערכות מיזוג עכשוויות אינם תופסים מקום רב בחלל, וניתן להתקין אותן בצורה אלגנטית ואסתטית מבלי לכער את המקום. לרוב החללים הפרטיים ניתן להתאים אחד ממערכות המיזוג הסטנדרטיות- מזגן עילי, רצפתי, נייד או מרכזי. אפשר גם לשלב בין מערכות מיזוג שונות, למשל להתקין מזגן עילי מפוצל בחדר על הגג ומזגן מיני- מרכזי על מנת לבקר את האקלים בחלל המגורים הגדול יותר שבמפלס הנמוך יותר של הבית. ישנן מערכות מיזוג עכשוויות המשלבות יחידות מודולאריות שפולטות את האוויר החם ואת המים העודפים דרך יחידה חיצונית יחידה ומערכות מיזוג מרכזיות המאפשרות שליטה נפרדת בתנאי הטמפרטורה של כל חדר וחדר.

אבל צריך בראש ובראשונה לתכנן בחוכמה את מערכות המיזוג. יעילות המערכת בעתיד תלויה בהתאמתה לתנאים האובייקטיביים- נפח החלל, כיווני אוויר, אקלים סביבתי, חשיפה לשמש, חומרי הבניה מהם נבנו הקירות והתקרה, בידוד וחיפוי. בהתאם, יש להתייחס בכובד ראש לא רק לאיכות המזגנים והרכיבים הנלווים להם, אלא גם להתקנתם ולבחירתם המקצועית. ללא מחשבה מקצועית שכזו, עלולים להשקיע סכומי כסף נכבדים במערכות מיזוג שאינן מתאימות, אשר לא יקררו או יחממו את המקום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עולם המיזוג סניף פתח תקווה מציע את שירותיו המתקדמים בתחום מיזוג האוויר בכל חלקי הארץ. שירותינו כוללים התקנת מזגנים, תיקון מזגנים וייעוץ כללי בתחום. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או פניה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עולם המיזוג סניף פתח תקווה

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214260 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204397 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205298 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194178 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193404 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193453 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182922 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica