חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - מוצרים קפואים, האם יש צורך לבדוק את התוקף ?

הסודות מאחורי המדפים - מוצרים קפואים – האם יש לבדוק את התוקף ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

כאשר אנו קונים מוצרי חלב, טבעי שנקפיד על תאריך התפוגה, אולם האם נכון הדבר גם לגבי מוצרים אשר נמצאים במקפיא ?

קיימת חובת סימון לכל יצרן ואו יבואן של מזון בדבר סימון תאריך היצור ואת התאריך האחרון לשיווק.

מסתבר שקיימת אי אחידות רבה בתאריכים בין המוצרים. באותו מקפיא ניתן לראות מוצרים עם תוקף של 60 יום ומוצרים בתוקף של חצי שנה ואף שנה.

המקפיא הוא האזור אשר בו הסבירות לפגי תוקף היא הגדולה ביותר ולו רק מהטעם של אי נוחות וקושי בבדיקה שוטפת של תאריכי התפוגה של המוצרים.

מעבר לשאלה מי אכן מחליט וקובע מהוא פרק הזמן הנכון לכל מוצר ? האם היצרן ? האם גורם חיצוני ? הכיצד אנו רואים באותו מקרר של קפואים מוצרים להם פערי תוקף כאלו ארוכים ?

האם משרד הבריאות מעורב בכל התהליך כלל ?

נושא "פגי התוקף" הוא כאב ראש לא קטן לרשתות המזון ( בעיה שלא קיימת בעוצמה כזו בשאר הרשתות למעט בחלק ממוצרי הפארם, הסוללות וצילום) מנסות להתמודד עם נושא זה בראש ובראשונה, בעת כניסת הסחורה לרשת, קרי בפתח המחסן המרכזי של הרשת ואו בפתח מחסן החנות הקולטת של הסחורה.

ברשתות אשר  נושא התוקף ובריאות הציבור קרוב לליבן, ישנן הוראות שעה פנימיות, למשל איסור של כניסת מוצרים יבשים לדוגמא שימורים אם אין להם תוקף של פחות מ- 6 חודשים וכדומה.

מנגד ישנן נקודות מכירה, אשר "בנויות על תעשייה" זו ומנצלות את הורדת המחיר הדרסטית של הספקים, אשר סמוך לפקיעת התוקף ממהרים להיפתר מהסחורה בזריזות, תוך מתן הנחת מחיר משמעותית.

תופעה זו יכולה לקרות יותר בשווקים הפתוחים ואו אצל הפיצוציות, שם כל גורם הוא עצמאי ומקבל בעצמו את החלטות הרכש.

רשתות המזון, בעת ביצוע ספירות המלאי שלהן, בודקות היטב את נושא התוקף

וקורה לא אחת שהן מסירות מוצרים אשר לא אחת "התחבאו להם במקרר או במדף פינתי".

נושא התוקף מקבל לאחרונה יתר חשיבות וזאת, עקב המעבר ליצור מוצרים בריאים יותר, טבעיים יותר, אשר מכילים מן הסתם, פחות חומרים משמרים.

או במילים אחרות, אפשרות לקיצור חיי המדף של המוצר,כלומר תוקף קצר יותר.

שהרי קשה לאחוז את המקל בשתי קצותיו – ובצדק.

מנגד הציבור חייב להיות מודע לתופעה זו ולהיערך בהתאם.

קניית מבצעים של זוג ב-  30, במקום ב- 50 ₪ או כל הורדת מחיר משמעותית, וקנייה של יותר מיחידה אחת, במיוחד באזורים רגישים כמו מקפיאי הבשר, המאפים והעוגות הקפואות,  מחייבת אותנו כצרכנים לבדוק את נושא התוקף ביתר יסודיות.

מי אמר שלא הכול, זה רק מחיר ?

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות מוצרי הצריכה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111333 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111223 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111135 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111352 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111291 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111343 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111413 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ביקורות מוצרים

מאת: אבי דוידיביקורות מוצרים02/01/192908 צפיות
מתי ואיפה כדאי לרכוש מזרונים זולים לשנת לילה נוחה ובריאה.

מאת: אלכס אדמוןביקורות מוצרים07/06/173204 צפיות
בישראל קיימות חנויות קוסמטיקה רבות בהן ניתן להשיג מוצרים ים המלח בזול. מה כדאי לכם לדעת על מוצרי קוסמטיקה ים המלח לפני קנייתם וכיצד להשתמש בהם כדי להפיק מהם תועלת מרבית?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161837 צפיות
מזה שנים רבות כל אחד במדינת ישראל יודע כי לשתיית מים מהברז מתלווים לא רק טעם לוואי, אלא גם חלקים של חול, חלודה ואפילו אבנים קטנות. את כל אלו, אנחנו בוודאי שלא רוצים במי השתייה שלנו, ולכן, האופציה הטובה ביותר היא לשתות

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161691 צפיות
מים מסוננים של בר מים תמי 4 מספקים לנו לא רק את המים הטובים והבריאים ביותר לשתייה, אלא גם שומרים על הסביבה. אם התלבטתם פעם, מדוע עדיף ליהנות ממים טריים ואיכותיים ממכשיר בר המים של חברת תמי 4, לפניכם כל הסיבות.

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161655 צפיות
המים שאנחנו שותים עלולים להכיל לא מעט חיידקים, אשר חלקם עלולים לסכן אותנו. למרות שהחיידקים נמצאים בכל מקום, הרי שכאשר אנחנו

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161779 צפיות
כולנו יודעים כי מים הם הבסיס לחיים, אבל חשבתם פעם איזה מים אתם שותים? אם אתם רגילים לצרוך את מי השתייה שלכם מהברז, כדאי שתחשבו שוב. המים המגיעים אלינו מהברז מכילים לא פעם מזהמים, אשר בהחלט אינם ראויים לשתייה. אז מה עושים?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161781 צפיות
איזה מים הכי כדאי לנו לשתות? זוהי שאלה שכל אחד שואל את עצמו. האם אפשר להסתפק בשתייה של מי ברז? או שאולי לקנות בקבוקי מים מינרלים? האם מים מסוננים של בר מים תמי 4 הם התשובה האופטימאלית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica