חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנקיק השחור - טיול ברמת הגולן

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ14/04/20111883 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנקיק השחור היה בדיבור בין החבר'ה כמעין מסלול ש-"אני לא מאמין שעוד לא עשית". אז אני שמח שסוף סוף יצא לי לעשות. נחל זוויתן, מסלול חבלים שמזמן ישב לי בראש
רקע: המסלול עובר בנחל הזוויתן , ברמת הגולן ,שמו של המסלול "הנקיק השחור" ניתן לו על שום המסלע של הנקיק - בזלת שחורה ,המקנה למקום את צבעו הכהה.
סוג טיול: ההליכה ברמת קושי בינונית +, וכוללת גלישה ממצוקים. המסלול מתאים גם לגולשים מתחילים שאוהבים טיולים מאתגרים. נוכחות של מדריך גלישה מוסמך חובה. נדרש ידע בשחייה.
סיפור מסע:
פתחנו בארוחת בוקר בהחלט מפנקת בחניון הקטן שנמצא לפני נקודת היציאה למסלול היורד לנחל. קצת טחינה, כמה חביתות וקצת ירקות סידרו לנו התחלה טובה למסלול ההליכה.
תחילת ההליכה היא כמו כל הליכה ברמה, קצת בזלת חירבה והמון מעלות בקיץ...
הולכים הליכה של בערך 40 דקות עד שמגיעים לירידה לנחל, קצת תלול, אבל אין מה לפחד, מחזיקים חזק וזה עובר.
ההליכה בתוך הנחל בהתחלה הייתה קצת בתוך סבך - הרבה צמחייה, הרבה "תתכופף כי משכתי ענף והוא עף לפרצוף שלך!".
ברגע שיוצאים מתוך הצמחייה ההליכה נעשית מעט יותר נעימה ואפשר גם להבין את תוואי הנחל ולראות את היופי הבאמת מיוחד שלו.
המפל הראשון היה בערך 4 מטרים ירידה ישר לתוך גב קפוא.  בנקודה הזאת ויתרנו על החבלים ונתנו קפיצה (די מגניבה) ישר לתוך המים – צריך לשים לב שאם אתם מחליטים לקפוץ זה על אחריותכם וזה בהחלט מלווה בסיכון, חבטה באחד הסלעים או קפיצה לחלק לא עמוק מספיק של הגב, לכן הימנעו מקפיצה. כן, למרות שאני קפצתי...
מתוך הגב הראשון שוחים ישר לתוך בריכת מים גדולה שמחוברת אליו. בסוף הבריכה גילינו שמתחיל המפל הראשון. חיברנו חבלים לעגינות שמוסדרות במקום והופל'ה גלשנו למטה.
המפל הראשון קצת מפותל ויש לו 3-2 מפלסים שונים. הגלישה היא בשיפוע חיובי רוב הזמן וקצת הצ'תקמקנו בתוך המים בעיקר בגלל החבלים.
כולם סיימו את המפל הראשון. נחנו קצת והמשכנו ללכת. המשך ההליכה עד המפל השלישי והאחרון היה מלווה שוב בעוד צמחייה, כמה עצירות ביניים לפירות יבשים ושתייה וצילומים במצלמה שלא נרטבה מספיק כדי להפסיק לעבוד.
ההגעה למפל האחרון קצת הפתיעה אותי כי חשבתי שיקח לנו יותר זמן, אבל הנה הגענו. שוב, פרסנו חבלים והופל'ה גלשנו במפל. השיפוע היה חיובי והירידה הייתה ישר לתוך גב מים עצום.
נחנו אחרי השחייה הקצרה, ארזנו טוב את הציוד שהיה קצת מפוזר בין כולנו והתחלנו ללכת לכיוון חזרה. עלייה תלולה ביותר על קיר צד הנחל של חצי שעה לא שברה אותנו למרות החום ותיק החבלים ששקל כמו ילד נחמד בן 10.
הגענו לעץ אלון בודד, ישבנו, שאפנו אוויר פסגות ותפסנו כיוון לחניון יהודיה.

אנקדוטה:
בדרך חזרה לחניון נתקלנו בשני חברה שנראו כאילו הם נפלו מהירח ושאלו איך מגיעים לחניון. למרות השאלה והמראה הם נראו די בטוחים בעצמם, ולכן השארנו להם הוראות והמשכנו ללכת. כשהגענו לחניון הם לא היו שם וגם לא הגיעו אחרינו, לפי פרטים שהצלבנו עם הפקח המקומי גילינו שמחפשים אותם והם התנתקו מהקבוצה שלהם והלכו לאיבוד.. לשני האסטרונאוטים שלום.

למאמר המלא כנסו לפורטל היפראקטיבי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלכסה כהן

מנהלת פרוייקטים

היפראקטיבי

www.hiperactivi.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלכסה כהן

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119267 צפיות
חת החוויות המרכזיות של טיול במונגוליה היא האירוח בגר. כאשר נסעתי בערבות המונגוליות למרגלות הרי אלטאי, התעצלתי לעתים להקים את האוהל, מה גם שהשתחלות לתוך שק השינה בשעה מוקדמת נראתה לי משעממת מדי.

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119213 צפיות
שלושה שבועות סיירתי ברחבי מונגוליה; טיפסתי למרגלות הקרחונים שבמערב וגלשתי אל האגמים, חציתי את הדיונות ואת רכסי הגרניט, ביקרתי במקדשים וצפיתי בעורות דורסים. כששואלים אותי מה ייחודה של מונגוליה, אני משיב ללא היסוס: המונגולים.

מאת: אלכסה כהןאופניים03/05/111352 צפיות
מאז שאני זוכר את עצמי, שזה בערך מכיתה א', אני חובב טיולים ואקשן ועוסק בספורט כזה או אחר... עד כיתה ז' בערך הייתי שחיין, אחרי "פגרה" של איזה שנתיים (שגם בה הייתי מנפח קצת שרירים עם פאפא) התחלתי להתכונן לצבא בחוג של כושר קרבי. הדבר תפס תאוצה הרבה יותר גדולה כשהתחלתי לקבל זימונים לכל מיני גיבושים של יחידות מיוחדות, שלא לדבר על מה שקרה למוטיבציה שלי אחרי שעברתי את הגיבוש ל-669.

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111303 צפיות
נחל תקוע, יובלו העיקרי של נחל דרגה הנשפך לים המלח בסמוך לקיבוץ מצפה שלם, הוא מהארוכים והמרשימים בנחלי מדבר יהודה. בטיול בנחל נתרשם מאופיו המיוחד של ספר המדבר - שילוב גיאוגרפי בין הרי חברון למדבר יהודה.

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111541 צפיות
ארצנו הקטנטונת והחמה מציעה שפע מקומות בילוי בטבע שכוללים מקורות מים קרירים וזורמים, שישמחו קטנים וגם גדולים. אז במיוחד לכל אלה שמחפשים מפלט מהחום, הנה הצעות קרירות ומהנות במסלולים לכל בני המשפחה:

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111184 צפיות
מסלול טיול מדהים ומאתגר, חוויה אמיתית. לא מתאים להליכה עם קרוקס או עם ילדים קטנים. אם אתם לא מטיבי לכת, קחו איתכם חבר שמבין!

מאמרים נוספים בנושא טיולים בארץ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ05/02/192495 צפיות
אזור הגולן מלא בקיבוצים נפלאים, נופים טבעיים, וכן אתרים היסטוריים שניתן לטייל ביניהם במשך השנה. בין היישובים הקהילתיים בגולן ניתן לטייל בנופים של נחל הירמוך, אזור הכנרת, נהר הירדן, גבול סוריה, ואזורים רבים אחרים הכוללים שלל סוגי נופים המושלמים לטיולים. עבור אלו שרוצים לטייל באזור הזה, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם טיולי ג'יפים בגולן המאפשרים לכם לעבור שלל הרפתקאות בין נופי ישראל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ04/12/182450 צפיות
מחפשים אטרקציה מסוג אחר עם המשפחה, לחברים או לעצמכם - אך מוצאים את עצמכם מתלבטים במה כבר אפשר לחדש הפעם? הרשו לנו לסבר את אזניכם עם אפשרות חדשה שאולי לא חשבתם עליה, או לכל הפחות לא ברצינות - והקדישו כמה דקות כדי לחשוב על כך באופן אמיתי לגבי עצמכם, ולהבין לבד מדוע כל כך הרבה אנשים ונשים בארץ ובעולם מתאהבים בכך, וחוזרים על כך שוב ושוב. כן, גם אתם תופתעו לגלות עד כמה טיולי ג'יפים יכולים לדבר אליכם, ולא משנה אם אלה טיולי ג'יפים בצפון, בדרום במרכז או בכלל בחו"ל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ18/09/181815 צפיות
העובדים שלכם צמאים לזמן איכות אחד עם השני? ברור לכם שהם זקוקים לגיבוש כדי להכיר אחד את השני קצת יותר לעומק? אם כך, אין ספק שאפשר להבין מדוע אתם, בתור בעלי העסק, תוהים מה תוכלו לעשות בנידון. יש אינספור אפשרויות בכל מה שקשור לגיבוש העובדים ואם כבר ניסיתם הכול, מדוע שלא תיקחו אותם היום לחוויה כמו טיולי ג'יפים בגלבוע? טיולי ג'יפים בגלבוע מוציאים אותנו מהמרחב הרגיל שלנו, מפגישים אותנו עם נופים נהדרים ונותנים לנו את ההזדמנות לעשות משהו אחר. לכן כדאי גם לכם לחשוב על האפשרות הזאת כי אין ספק שהעובדים שלכ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ13/07/181400 צפיות
כיום ניתן למצוא דילים לאילת אשר יציעו לכם לישון במלונות חמישה כוכבים או אוהלים מפוארים, מלונות רגילים או אכסניות מיוחדות. בסופו של דבר כל אחד מכם יוכל להיות בטוח כי הדרך שלו לחופשה חד פעמית בעיר המיוחדת תהיה קצרה מאי פעם וזאת אם באמת ירצה בכך. רק תצטרכו לוודא כי אתם בוחנים בהקדם האפשרי את האופציות השונות שקיימות וזאת כל עוד מדובר על דילים לאילת וזאת אם תרצו ליהנות כפי שלא היה מזה זמן רב.

מאת: טל בן דודטיולים בארץ16/04/181442 צפיות
למצוא מקום שאפשר לשכור אופניים לקבוצות, ולרכוב על רקע נופים קדומים, מוריקים, בשילוב שחיה בבריכה טבעית אינו עניין של מה בכך. אם תוסיפו ארוחה ומדריך מעולה שייתן הסבר ככה על הדרך, זו אחת החוויות החזקות שלכם בקיץ הקרוב.

מאת: tiloniטיולים בארץ01/02/181527 צפיות
קיץ ישראלי הוא עונה חמה מכל בחינה שהיא. הורים וילדים מטפסים על קירות במאמץ נואש, בציפורניים כסוסות, במאמץ למצוא עוד אטרקציה, עוד בילוי, עוד מופע ובעיקר – מה לעשות עם ילדים ובלעדיהם.

מאת: רוני הכהןטיולים בארץ10/12/171440 צפיות
הבחירה בחופשה אשר מתרחשת בקיץ היא גם הרבה יותר חכמה מלפחות שלושה היבטים שונים, בייחוד כאשר רוצים לצאת אל עיר הנופש האהובה על הישראלים, הלוא היא אילת, וגם כאשר רוצים לצאת אל הפלגה באילת בתקופה שהיא אינה הקיץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica