חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוויותיו של רוכב אופניים

מאת: אלכסה כהןאופניים03/05/20111377 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוויותיו של רוכב אופניים

דלהי, הודו, דצמבר 2008, אני נכנס לחנות ספרים כדי להחליף איזה כמה ספרים שסיימתי לקרוא. על המדף אני מוצא את הספר שמתחיל בצטוט הבא: "אני רוצה למות בגיל 100, כשדגל ארצות הברית על גבי והכוכב של טקסס על הקסדה שלי, אחרי דהירה במורד ההר על אופניים במהירות של 120 קילומטר בשעה. ..". אני חושב שהציטוט הזה של לאנס ארמסטרונג, בספרו "בחזרה לחיים", היה אחד הדברים שגרם לי להתחיל לחשוב לכיוון הרציני בתחום הרכיבה (ואולי גם העובדה שאני אחרי מסע לא קטן של שמונה חודשים בגאורגיה ועוד ששה חודשים בהודו, ולא עשיתי שום דבר שמזכיר סוג של אימון כזה או אחר... אולי רק אימונים ממש טובים לקיבה).

היום אני נמצא רחוק מאוד מנקודת הזמן ההיא... אמנם עברו רק שנה ושמונה חודשים, אך בינתיים הספקתי לסיים עונת תחרויות שלמה בענף הטריאתלון (בתור חבר בקבוצת "טריאתלון רמת-הנגב") במקום הראשון בניקוד השנתי המצטבר לשנת 2009 במקצה הספרינט לגילאי 29-25; ביצעתי מעבר חד לענף אופני הכביש בתחילת 2010, עליתי על הפודיום בכמה וכמה תחרויות בקטגוריית הבוגרים/ספורט לגילאי 29-19, ואחרי אליפות הארץ (25-26/6/2010) עליתי לקטגוריית עילית (חוויות מהתחרויות בהמשך...).

קצת על עצמי:

נולדתי בשנת 1984 בברית המועצות לשעבר (עוד לפני שנפטרו ממורשתו של האדון יוסף סטלין). לארץ עליתי עם הוריי ושני אחיי בשנת 1991, בגיל שש, ותוך ימים ספורים מצאנו את עצמנו בנגב, בקיבוץ משאבי-שדה, ומאז אנחנו שם...

מאז שאני זוכר את עצמי, שזה בערך מכיתה א', אני חובב טיולים ואקשן ועוסק בספורט כזה או אחר... עד כיתה ז' בערך הייתי שחיין, אחרי "פגרה" של איזה שנתיים (שגם בה הייתי מנפח קצת שרירים עם פאפא) התחלתי להתכונן לצבא בחוג של כושר קרבי. הדבר תפס תאוצה הרבה יותר גדולה כשהתחלתי לקבל זימונים לכל מיני גיבושים של יחידות מיוחדות, שלא לדבר על מה שקרה למוטיבציה שלי אחרי שעברתי את הגיבוש ל-669.

ה"נפילה" בכושר התרחשה דווקא במהלך השירות הצבאי, כי למי יש כוח בזמן השירות הסדיר גם לשמור על כושר... כשיש זמן פנוי אתה בדרך כלל מנצל אותו לשינה או לקריאה או לכל דבר אחר שלא מזכיר את המד"סים הצוותיים.

אל האופניים נחשפתי לראשונה בתקופת התיכון. מדריך הנעורים שלנו היה לוקח אותנו מדי פעם לאיזו ארוחת ארבע או סתם קפה מפינג'אן, במדבר שמסביב לקיבוץ. למרות שרכבנו על אופני קיבוץ (ללא הילוכים), וכמעט תמיד היינו חוזרים ברגל עם פאנצ'ר, אהבנו מאוד את הרכיבות האלה במדבר. עם הזמן התחלנו לצאת איתו לרכיבות יותר רציניות ויותר רחוקות...

השיא היה טיול אופניים של שלושה ימים, ממכתש רמון לאילת (כ-150 ק"מ). רובנו מכירים את החוויה הראשונה של תחת שממש כואב אחרי רכיבה ארוכה במיוחד... אחרי הטיול הזה הסתובבנו בקיבוץ כאילו היינו בביקור בבית הכלא ונפל לנו הסבון במקלחת...

אז בגדול זה אני, והרכיבה על אופניים דקים ואלגנטיים בעלי אוכף צר וקשיח זה מה שעושה לי את זה (היי! בלי מחשבות גסות!). אולי זה קשה להבין למה אני קם כמעט בכל יום בשעה 05:00 לפנות בוקר עוד לפני שהעטלפים הולכים לישון ולמה אני מפסיק לתפקד בשעה 20:00 ומכבה אורות בשעה 21:00, שלא לדבר על ימי שישי (כיבוי אורות ב-20:00) ושבת לפנות בוקר שהולכים "לאיבוד", על טיולים, אימונים רצחניים ועל שינה עד 12:00 בצהריים שלא קיימת... אבל "זה מה שמשיט לי את הספינה", כמו שאומרים אצלנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלכסה כהן

מנהלת פרוייקטים

היפראקטיבי

www.hiperactivi.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלכסה כהן

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119297 צפיות
חת החוויות המרכזיות של טיול במונגוליה היא האירוח בגר. כאשר נסעתי בערבות המונגוליות למרגלות הרי אלטאי, התעצלתי לעתים להקים את האוהל, מה גם שהשתחלות לתוך שק השינה בשעה מוקדמת נראתה לי משעממת מדי.

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119248 צפיות
שלושה שבועות סיירתי ברחבי מונגוליה; טיפסתי למרגלות הקרחונים שבמערב וגלשתי אל האגמים, חציתי את הדיונות ואת רכסי הגרניט, ביקרתי במקדשים וצפיתי בעורות דורסים. כששואלים אותי מה ייחודה של מונגוליה, אני משיב ללא היסוס: המונגולים.

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111329 צפיות
נחל תקוע, יובלו העיקרי של נחל דרגה הנשפך לים המלח בסמוך לקיבוץ מצפה שלם, הוא מהארוכים והמרשימים בנחלי מדבר יהודה. בטיול בנחל נתרשם מאופיו המיוחד של ספר המדבר - שילוב גיאוגרפי בין הרי חברון למדבר יהודה.

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111570 צפיות
ארצנו הקטנטונת והחמה מציעה שפע מקומות בילוי בטבע שכוללים מקורות מים קרירים וזורמים, שישמחו קטנים וגם גדולים. אז במיוחד לכל אלה שמחפשים מפלט מהחום, הנה הצעות קרירות ומהנות במסלולים לכל בני המשפחה:

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ03/05/111209 צפיות
מסלול טיול מדהים ומאתגר, חוויה אמיתית. לא מתאים להליכה עם קרוקס או עם ילדים קטנים. אם אתם לא מטיבי לכת, קחו איתכם חבר שמבין!

מאת: אלכסה כהןטיולים בארץ14/04/111909 צפיות
הנקיק השחור היה בדיבור בין החבר'ה כמעין מסלול ש-"אני לא מאמין שעוד לא עשית". אז אני שמח שסוף סוף יצא לי לעשות. נחל זוויתן, מסלול חבלים שמזמן ישב לי בראש רקע: המסלול עובר בנחל הזוויתן , ברמת הגולן ,שמו של המסלול "הנקיק השחור" ניתן לו על שום המסלע של הנקיק - בזלת שחורה ,המקנה למקום את צבעו הכהה.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: sharondan80אופניים01/12/151909 צפיות
חשוב להקפיד למקסם את רמת הבטיחות, שכן אמנם הכתוב לעיל מהותי אך לא פחות הדגש של אבזור נלווה לרוכב האופנוע שניתן למצוא בחנויות מתמחות לציוד אופנועים.

מאת: vodplaceאופניים30/06/151889 צפיות
כל אדם שאופניים יקרים לליבו והשימוש שלו בהם הוא יום-יומי יגיד לכם שמנשא לאופניים הוא דבר חיוני ואפילו הכרחי על מנת לשנע את האופניים ממקום למקום

מאת: ענת אמראופניים07/04/151605 צפיות
עבור רובנו, רכיבת אופניים היא לכל היותר אמצעי תחבורה. אך, עבור יותר ויותר אנשים, רכיבה זה התמכרות של ממש. במדריך הבא תהנו מכמה טיפים שיעזרו לכם לבחור ולרכוש זוג אופניים איכותי.

מאת: יעקב שמילאופניים28/12/142046 צפיות
בחירת צמיגים לאופניים אולי נשמעת כמו אחת הבחירות הפחות חשובות אך המומחים יסכימו כולם שהוא חשוב מאין כמותו.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143422 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: אופניים חשמליותאופניים15/07/143921 צפיות
סוללת הליתיום : מצבר המשתמש במספר מרכיבים כימיקליים כדי לייצר אנרגיה בכמות של פי 2 מהסוללות הרגילות שאנו משתמשים בהן ביום יום. הן מנוצלות בעיקר במכשירים חשמליים ניידים משום היכולת החזקה שלהן והאפשרות להטעינן מחדש... סוללות ליתיום משמשות אותנו יום ביומו ומחזיקות מעמד בדרך כלל שנה עד שלוש +- ... אך הבעיה בסוללות ליתיום היא שהן נחלשות עם הזמן ערך הסוללה ירד בכ 15% ברבעון +- .

מאת: עידואופניים30/06/143981 צפיות
הדרך הנכונה ביותר לבחור לכם את זוג האופניים החשמליות הבא שלכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica