חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מים מסוננים לשתייה או מים מינרליים, זו השאלה!

מאת: יוחנן שגבצרכנות15/04/20111155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מים מסוננים לשתייה או מים מינרליים, זו השאלה!

מי השתייה בישראל נתונים לביקורת מתמדת מארגונים סביבתיים וארגוני בריאות בארץ. מי השתייה בברזים הביתיים סובלים מבעיות שונות אשר הופכות אותם לפחות מבריאים ונקיים. במאמר זה נתייחס לאיכות המים בישראל, מסנני מים המכילים פילטר מים ומים מינרליים כפתרון לאספקת מי שתייה נקיים למשק הביתי.

איכות מי השתייה בישראל

מדינת ישראל ידועה בעולם כמובילה בטכנולוגיית טיהור, סינון ואספקת מים. אנו מייצאים טכנולוגיות מתקדמות למדינות רבות על פני הגלובוס, אך אלו אינן מיושמות במערכת אספקת המים במדינה. לטענת ארגונים סביבתיים, איכות מי השתייה בארץ אינה עומדת בתקנים אירופאים ואמריקאים ולכן המים אינם ראויים לשתייה (יש לציין כי משרד הבריאות אינו תומך בטענות אלו). משפחות רבות מתקינות מסנני מים , מיני בר או בר מים בביתם או רוכשים מים מינרלים על מנת לספק מי שתייה נקיים לבני הבית.

מהי סכנת הזיהום במי השתייה?

הבעייתיות במי השתייה בארץ נעוצה ממקורות המים. מעל חצי מן המים המגיעים לברזים הביתיים מקורם מן הכנרת אשר משמשת בנוסף כמקור לרחצה ושיט עובדה אשר חושפת אותם לזיהום מפטוגנים שונים וחומרים מסוכנים. יתרת המים מגיעה מאקוויפרים שסובלים מהזנחה רבת שנים. האקוויפרים גם הם חשופים לזיהום מן הקרקע שכן מפעלים רבים כיום עדיין שופכים שפכים תעשייתיים אל נחלים ואל הקרקע. אלו עלולים להגיע למי התהום ולזהמם בחומרים מסרטנים ומסוכנים עד מאוד. כמו כן, רמת המליחות של מי התהום נמצאת מזה כמה שנים על הקו האדום, המים שמקורם מאקוייפרים במישור החוף חשופים תמידית לבעיה זו.

האם מים מינרלים הם הפתרון?

מים מינרליים מקורם במעיינות והם נשאבים ללא תהליך טיהור. המים אמנם נחשבים לאיכותיים יותר ממי הברז שכן הם אינם מכילים כלור, מתכות מסוכנות וכדומה. אך חשוב להבין כי מים מינראלים אינם מים נקיים דווקא. מכיוון שהם אינם עוברים תהליך טיהור הם עשויים להכיל נגיפים וחיידקים. חסרון נוסף של המים המינרליים הוא השימוש הנרחב בפלסטיק אשר מזהם את הסביבה. כמו כן, כאשר המים אינם מאוכסנים כראוי חומרים כימיים עלולים לדלוף מן הפלסטיק אל המים. ניתן כמובן לרכוש מים בבקבוקי זכוכית אך מחירם גבוה וספק אם כל משפחה בישראל תוכל להרשות לעצמה תענוג יקר זה.

בר מים הכולל פילטר מים עדיף?

בר מים הידוע גם כמיני בר מים, הוא למעשה מערכת מסנני מים ביתיים. בר מים מכיל מסנני מים שונים אשר מנקים את המים מכלור, חיידקים וחלקיקים אחרים. ישנן שתי שיטות לסינון מים, אוסמוזה הפוכה או פילטר מים פחם פעיל. רוב המכשירים הביתיים משתמשים בטכנולוגיית פחם פעיל. פילטר פחם פעיל אפקטיבי מאוד לשם אספקת מים מסוננים ונקיים. שילוב של פילטר מים פיזי אשר מסנן חלודה, חרקים זעירים, חול וכדומה יבטיח לנו מים בריאים ונקיים. יתרון נוסף של בר מים לבית הוא העובדה שאין צורך בהחלפת בקבוקים המזהמים את הסביבה. כמו כן, אין הגבלה על כמות המים שנוכל לצרוך. החלק היחיד של בר מים שיש להחליף הוא המסנן, אחת לחצי שנה עד שנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוחנן שגב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוחנן שגב

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214244 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204381 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205283 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica