חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמר שני בסדרת זוגיות- הבחירה.

במאמר הראשון "להיפרד או להישאר" הבנו   שבעצם ההתייחסות שלנו והדיבור הפנימי שלנו בשלב ההתפכחות מהתאהבות אנחנו גוזרים על סופו של הקשר הזוגי  - או על תחייתו.

מאמר זה יתחיל לעסוק בשלב השני, לאחר שאיבחנו איפה אנחנו נמצאים ואחרי שהחלטנו שאנחנו מוכנים לקחת אחריות על הקשר ולא להישאר בחוסר הסיפוק והאכזבה שנחווית  ולהימנע מלהאשים את בן הזוג בחוסר שאנחנו מרגישים.

כאן מעשה מתחילה הבחירה. במילה בחירה יש שתי אפשרויות רחב או חרב...ועלינו הבחירה להרחיב את האפשרויות שלנו או להחריב אותן.

אם עד כה בסיום פרק ההתאהבות ולאחר ההתפכחות,  הרבנו להתייחס לבן/בת הזוג בעיקר כאל אובייקט:  אובייקט לסיפוק הצרכים שלנו, לקיום הרצונות שלנו, הפיזיים ובעיקר הרגשיים.     אובייקט שבו תלוי האושר שלנו, הסיפוק שלנו, ואולי אפילו ההגדרה שלנו את עצמנו.             אובייקט שבו תלויה היכולת שלנו לחוש בעלי ערך, או לחוש בעלי קיום עצמאי ומבוסס בעולם.

אוביקט שלפיכך אמור להיות כל מה שאנו רוצים שהוא יהיה, אוביקט שחייב להתנהג על פי אמות המידה שלנו, על פי הציפיות שלנו. ואוי אם הוא/היא לא עומדים בהם כי אז אנו מתחילים להאשים, לצעוק, לבקר ולשפוט.

הבחירה שלנו עתה היא להתחיל יותר ויותר להתייחס לבן/בת הזוג כאל סובייקט.                  כלומר: כאל אדם בפני עצמו, להבין שהוא (או היא) מי שהוא!

בן או בת הזוג שלנו הוא אדם בעל עולם עשיר, בעל ערכים משלו, תכונות משלו, דעות משלו, תדר משלו, דרך משלו לראות ולחוות את העולם. דרך משלו לקבל או לתת אהבה....אינדבידואל שונה ומופרד מאיתנו.

ביכולת שלנו לראות את השני כמופרד, כיישות עצמאית, מתפתחת גם היכולת שלנו לחוות את עצמנו כנפרדים. להקשיב לקול שלי, להכיר בדעות שלי, לתת מקום לדרך שלי, לבסס את הערכים שלי. להכיר בערך שלי.

מרגע שאנחנו מקבלים ומפנימים לתוך חיינו הזוגיים את הנחת היסוד הזאת, יכולה להתחיל התעניינות אמיתית באדם שמולנו. (שוב, זיכרו: לא ממקום מאוהב -זה פשוט וקל) אלא ממקום שבוחר לאהוב למרות האכזבה, ההתפכחות ואובדן האשליה.

כך גם מתעצמת היכולת שלנו לא להתנות את אושרנו, קיומנו ואת הערך שלנו באדם שמולינו.

הרבה פעמים המעבר הזה לא פשוט - ככל שחיים יותר שנים ביחד בתחושה שבן הזוג שלנו חייב להיות...אוהב/ מקשיב, מפרנס, מכילה/ מבשלת/ אימהית/ ...וכן הלאה - כך המעבר יקח יותר זמן ונידרש ליותר תרגול ומודעות.

בשביל שתיווצר זוגיות בריאה, מפרה ומצמיחה, השלב הזה חייב להתהוות בתוכנו.

זיכרו, תמיד המלכודות שלנו מחכות לנו. זה חלק מהעניין. מה שחשוב זו ההתכוננות והיכולת לאט לאט לראות יותר ויותר. גם אם ניפול למקום ששוב שם את כל כובד המשקל ואת הסיבות לאושרנו או לחוסר אושרנו על בן הזוג, גם אם שוב לא נצליח לראות את בת הזוג כבנאדם שלם ומלא בפני עצמו....היכולת שלנו להתעורר ולחזור לעבודה היא זו שבסופו של דבר תיצור את השינוי המיוחל, הלוא גם "רומא לא נבנתה ביום אחד".

ככל שנצליח לראות את בן הזוג כנפרד, כיישות עצמאית - כך המרחב בינינו ייבנה.

מרגע שזה קורה, המטרה היא להפוך את המרחב למקודש, את המרחב למקום שיש בו אהבה, אינטימיות, איכפתיות, קבלה, חברות, הקשבה, התענינות, תמיכה, הענקה, הכלה  ו...תשוקה. (במאמר על תשוקה  נבין מדוע המרחב הוא תנאי הכרחי לקיומה)

כאן האחריות שלי הופכת להיות 100% אחריות על המרחב שבינינו.

במאמרים הבאים אעסוק בסיבות שלא מאפשרות לנו מרחב של דיאלוג ,הקשבה והכלה.

אשמח לתגובות.

מי שהכתוב נגע בו, מוזמן למפגש של שעה וחצי בו נאבחן את המקום שעליו אתם זקוקים להתמקד בעבודה ובו אצייד אתכם בכלים לדרך.

על הכותבת- עמית לבון חיים, בת 42, נשואה ואמא לשניים. בעשור האחרון מטפלת בשיטת  "חיבורים", שיטה שיצרתי המשלבת  בין שיחות והבנה קוגניטיבית לעבודת עומק והקשבה לגוף (קשר עם התת מודע והלא מודע.) השיטה הוכיחה את עצמה בעבודתי שוב ושוב ביצירת פריצות דרך משמעותיות.

כמו כן אני מאמנת ומנחת סדנאות.

לאחרונה מצאתי נישה אהובה עלי במיוחד. אני מורת דרך לזוגות ולזוגיות (בית החוויה הדיאלוגית) ומשלבת בין המימד הטיפולי לידע הזוגי ההכרחי לדעתי לכל זוג ולכל אדם.

054-6177878  amit@amithaim.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית לבון חיים, בת 42, נשואה ואמא לשניים. למעלה מעשור מטפלת בשיטה שיצרתי "חיבורים" המשלבת בין החלק הקוגניטיבי ל(שיחות) והרובד הרגשי (הקשבה לגוף דמיון מודרך). השיטה יוצרת פריצות דרך משמעותיות. מנחת סדנאות מודעות בשילוב תנועה, מאמנת אישית ולאחרונה מורת דרך לזוגות וזוגיות. 054-6177878    amit@amithaim.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית לבון חיים

מאת: עמית לבון חייםזוגיות ואהבה28/06/111078 צפיות
כעס, האשמה, התנתקות, חוסר דיאלוג פורה בתוך הזוגיות. מה קורה שם באמת ומה הגורמים האמיתיים למנגנוני ההגנה שלנו.

מאת: עמית לבון חייםזוגיות ואהבה27/03/111256 צפיות
בכולנו עולה השאלה, בין אם בקול או לא. האם בחרתי נכון, האם זו האשה של חיי?? האם זה הגבר שייחלתי לו...מאחורי שאלה זו עומדים דברים רבים. המאמר משקף נקודת מבט רחבה יותר וחשובה מאין כמוה לשאלה זו היכולה להדהד בנו לעיתים שנים רבות.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206388 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204899 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204682 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192802 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182309 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182747 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181902 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica