חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה כדאי לראות בקרואטיה ?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל05/05/20111801 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה גדלה ההתעניינות בארצות הבלקן, ובייחוד קרואטיה, שהיא המפותחת ביותר מבחינת תיירות ואיכות חיים. קרואטיה מציעה ערים היסטוריות, עיירות ציוריות, שמורות טבע מרהיבות, ותרבות אירופאית- מזרח תיכונית מרתקת. כאשר יוצאים לטיולים מאורגנים לקרואטיה, כדאי לוודא שהם מספקים לפחות טעימה מכל אחד מהדברים הללו.

זאגרב

זאגרב היא העיר הגדולה ביותר בקרואטיה וגם ותיקה בגילה. ההתיישבות בזאגרב החלה עוד מהתקופה הניאוליתית, ומאז נשארו בעיר שרידי אדריכלות מעניינים מתקופות שונות. במרכז העיר נמצא הרובע העתיק, עם בתים בסגנון בלקני מימי הביניים – קירות אבן עבים וגגות אדומים. לצדם ניתן למצוא מבנים בסגנון בארוקי, אדריכלות מערב אירופאית של תקופת הרנסאנס, וכמובן גם רחובות מודרניים. אפשר לומר שטיול בזאגרב הוא סוג של מסע בזמן.

מפרץ לים

חצי האי איסטריה, שרובו יושב בתחומי קרואטיה, מאופיין במפרציו דמויי הפיורד, שנוצרו בתהליכים גיאולוגיים ייחודיים. המפורסם שבהם הוא מפרץ לים. מפרץ לים נראה כמו הרים ירוקים התוחמים בצפיפות רצועת ים צרה וכחולה. מלבד נופיו היפהפיים הוא מפורסם גם בזכות הקדוש רומואלדו שחי שם בתוך מחילה טבעית.

שמורת פליטביצה

פליטביצה היא שמורת הטבע הראשונה במזרח אירופה, והגדולה ביותר בקרואטיה. היא מיוחדת באגמיה בעלי צבע תכלכל מסנוור, התחומים בקניונים גבוהים וירוקים. את האגמים ניתן לחצות בגשרים שנבנו לשם כך. סיור על הגשרים יוביל גם למפלי גלובק הענקיים, המובילים מים מאגם ענקי לבריכה שמתחתיו.

קומברובץ

קומרובץ הוא כפר הולדתו של טיטו, נשיאה לשעבר של האיחוד היוגוסלבי. כיום, חלק מהכפר משמש כמוזיאון אתנולוגי לאורח חייהם של הכפריים במאה ה19. הוא מכיל כ18 בתים כפריים שמורים היטב, ומשמש כתחנה תיירותית לבאים מזאגרב לכיוון סלובניה.

בגלל שמדובר במדינה קטנה, רבים נוהגים לצאת לטיול מאורגן המשלב את קרואטיה יחד עם מדינות שכנות כגון מונטנגרו או סלובניה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תמר באראס

מח' טיולים מאורגנים

סביב העולם

www.sviv-olam.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר באראס

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל11/08/111295 צפיות
זה כמה עשורים שרג'סטאן מככבת כיעד פופולארי עבור טיולים מאורגנים להודו. הארמונות היפהפיים והערים האסטטיות מושכות את כל אוהבי היופי והאומנות. להלן כמה מערי רג'סטאן המפורסמות שמומלץ לבקר בהן.

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל22/06/111064 צפיות
קרואטיה היא יעד תיירותי חדש-ישן. עוד במאה ה19 היא נחשבה ליעד נופש עבור אירופאים, וכיום היא מתחדשת כיעד פופולארי עבור טיולים מאורגנים. מה יש בקרואטיה, ומה מושך את התיירים לשם?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל27/04/111431 צפיות
האם תרשיש התנ"כית היא העיר גול שבסרי לנקה? ולמה טיולים מאורגנים לסרי לנקה עוברים בעיר הזו?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל04/04/111201 צפיות
מה הם אגמי מכתשים, וכיצד הם נוצרו? למה חברות טיולים מאורגנים נוהגות לשלב אגמי מכתשים במסלולים שלהן?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל01/03/111214 צפיות
לדאק היא מחוז מבודד בהימלאיה הצפון הודית. נופיה הם שילוב של מדבר עם שלג על הפסגות, נהרות רחבים וכרי דשא מוריקים. הנופים המנוגדים יחד עם התרבות הייחודית של הלדאקים מושכים תיירים מהודו ומהעולם.

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל15/02/111510 צפיות
ההיסטוריה של יהודי אתיופיה שונה מההיסטוריה של שאר יהודי הגולה: היתה להם ממלכה עצמאית, וזו נלחמה וכבשה את הממלכה הנוצרית. עוד דבר יוצא דופן: הממלכה היהודית הונהגה בידי אישה. מי היתה האישה הזו, ואיך היא הצליחה לכבוש את אתיופיה הנוצרית?

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196478 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182291 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181475 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181539 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181424 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171414 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171407 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica