חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיולים מאורגנים להודו – ערי רג'סטאן

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל11/08/20111292 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיולים מאורגנים להודו – ערי רג'סטאן

רג'סטאן היא מחוז מדברי השוכן בצפון-מערב הודו. זה כמה עשורים שהיא מככבת כיעד פופולארי בטיולים מאורגנים להודו, וזאת מכמה סיבות. זהו אזור בעל היסטוריה עתיקה, והממלכות ששלטו בה השאירו שרידים מעניינים: ארמונות, מקדשים אומנותיים, וערים שנראות כמו אגדה. תוסיפו לזה את הקרבה היחסית לדלהי, התחבורה הנוחה ומזג האוויר הנעים בחורף. להלן כמה מערי רג'סטאן המפורסמות, שמומלץ לבקר בהן כאשר מטיילים בהודו:

אודאיפור

אודאיפור היא עיר עתיקה מאד שנבנתה על שפת אגם פיצ'ולה. האטרקציות המרכזיות בעיר הזו הן ארמון האגם, המשמש כמלון יוקרתי, ומקדש ג'גדיש, שמבנה השיש שלו מעוטר בפסלוני אלים. במתחם המקדש גרים מאות שנים כוהני המקדש ומשפחותיהם. בנוסף לזאת, אודאיפור מיוחדת בזיקתה לאומנות – קירות הבתים מעוטרים בציורים מסורתיים, בתי ספר לאומנות קיימים בכל פינה, ומההרים המקיפים את העיר מפיקים את הצבעים של הציורים הרג'סטאניים.

ג'ייפור

ג'ייפור היא העיר הגדולה והחשובה ביותר במסלול התיירות של רג'סטאן. בתיה עשויים מלבני חימר אדומות, ולכן היא קרויה "העיר הורודה". בליבו של העיר נמצא רחוב ארוך מאד – זהו השוק. שם ניתן לקנות מכל הטוב שיש לרג'סטאן להציע – סארי, תבלינים ועוד.  ליד השוק נמצאים ארמון הרוחות, ועל גבעה שבקצה העיר נמצא מקדש הקופים היפהפה. בסמוך לעיר נמצאת עיירה ציורית בשם אמבר, ומעליה חולש מבצר אמבר, שחומותיו בנויים על ההרים, בדומה לחומה הסינית.

אג'מר

אג'מר נמצאת דרומית לג'ייפור, ומשמשת כתחנת מעבר בדרך לפושקר. תיירים אינם מרבים לבקר בה, אך מקום זה משמעותי מאד עבור המוסלמים של הודו. שם קבור הקדוש הסופי חווג'ה מועין אדין צ'ישטי. צ'ישטי היה נווד, ואג'מר היתה תחנתו האחרונה. כאן הוא שקע במדיטציה עמוקה, וכעבור שבוע מצאו אותו מת. לזכרו נבנה מקום תפילה מיוחד בעיר.

פושקר

פושקר היא עיירה קטנה ומפורסמת הנמצאת במרחק שעתיים מאג'מר. במרכז העיירה נמצא אגם הנחשב לקדוש, ובו טובלים עולי רגל הינדואים. בפושקר נמצאים כמה מקדשים מפורסמים, ביניהם מקדש העכברים והמקדש של בראהמה. זהו המקדש היחיד בעולם שבו סוגדים לאל בראהמה.

 

ג'ייסלמר

ג'ייסלמר ממוקמת בלב הדיונות של מערב רג'סטאן, ונראית כמו אגדה מאלף לילה ולילה. עיירה זו מלאה בארמונות עתיקים, הבנויים בסגנון הייחודי של רג'סטאן. על ראש הגבעה שבמרכז העיירה חולש מבצר מרשים, מעין שכונה קטנה המוקפת חומות. כל המבנים שבעיר הזו הם בעלי גוון צהבהב, כמו חולות המדבר. הדיונות שמחוץ לעיר מצוינות לספארי גמלים, וזוהי את האטרקציות הפופולאריות ב טיולים מאורגנים שיוצאים לאזור.

ג'ודפור

ג'ודפור ייחודית בכך שכל בתיה צבועים בכחול עמוק. על רקע המדבר היבש, המראה מרשים למדי. היא נקראת על שם מקימה, המלך ראו גו'דהה. מעל העיר חולש מבצר מהראנגר המרהיב ביופיו – אחד המבנים המרשימים ביותר ברג'סטאן.

רג'סטאן היא חלק מהותי מהמסלול של הודו הקלאסית. למי שרוצה לערוך היכרות ראשונה עם הודו, מומלץ לצאת ל טיול מאורגן הכולל את האזור הזה.     

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תמר באראס

מח' טיולים מאורגנים

סביב העולם

www.sviv-olam.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר באראס

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל22/06/111064 צפיות
קרואטיה היא יעד תיירותי חדש-ישן. עוד במאה ה19 היא נחשבה ליעד נופש עבור אירופאים, וכיום היא מתחדשת כיעד פופולארי עבור טיולים מאורגנים. מה יש בקרואטיה, ומה מושך את התיירים לשם?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל05/05/111801 צפיות
לאחרונה גדלה ההתעניינות במדינות הבלקן, ובייחוד קרואטיה, המפותחת מכולן. קרואטיה מציעה שמורות טבע מרהיבות, ערים היסטוריות ועיירות ציוריות. כאשר יוצאים לטיול מאורגן לקרואטיה, כדאי לוודא שהוא כולל לפחות טעימה מכל אחד מהדברים הללו.

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל27/04/111431 צפיות
האם תרשיש התנ"כית היא העיר גול שבסרי לנקה? ולמה טיולים מאורגנים לסרי לנקה עוברים בעיר הזו?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל04/04/111201 צפיות
מה הם אגמי מכתשים, וכיצד הם נוצרו? למה חברות טיולים מאורגנים נוהגות לשלב אגמי מכתשים במסלולים שלהן?

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל01/03/111214 צפיות
לדאק היא מחוז מבודד בהימלאיה הצפון הודית. נופיה הם שילוב של מדבר עם שלג על הפסגות, נהרות רחבים וכרי דשא מוריקים. הנופים המנוגדים יחד עם התרבות הייחודית של הלדאקים מושכים תיירים מהודו ומהעולם.

מאת: תמר באראסטיולים בחו"ל15/02/111509 צפיות
ההיסטוריה של יהודי אתיופיה שונה מההיסטוריה של שאר יהודי הגולה: היתה להם ממלכה עצמאית, וזו נלחמה וכבשה את הממלכה הנוצרית. עוד דבר יוצא דופן: הממלכה היהודית הונהגה בידי אישה. מי היתה האישה הזו, ואיך היא הצליחה לכבוש את אתיופיה הנוצרית?

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196469 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182287 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181472 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181536 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181421 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171411 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171403 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica