חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - מה המשותף בין וינה, מוסקבה ופרנקפורט ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול ידע11/05/20111191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – מה משותף בין וינה, מוסקבה

  ופרנקפורט ?

  יובל לובנשטיין

לרגע בא לנו לומר ערי בירה, אך האחרונה אינה עיר בירה, נכון שכולן ערים באירופה, אך לשם כך לא נלאה את עצמנו בכתיבת מאמר זה ומנגד מה הקשר של כולן למדף ? רמז... הקשר הוא המדף בסופר, קרי מזון ודווקא המזון הקשור לעונה זו של השנה.

חודש העצמאות מאופיין באכילת בשר מוגברת. הישראלים אוהבים לנפנף ולטחון בשר מצריכה ממוצעת של 9000 טונות בחודש לרמה של כ- 15000 טונות ולמרות מה שאנו חושבים, צריכת הבשר בישראל היא מהנמוכות במדד במדינות המפותחות. בארגנטינה עומדת הצריכה השנתית הממוצעת לנפש על 54 ק"ג ואילו אצלנו היא מגיע לכ- 15 ק"ג בלבד.

נחזור לנושא המאמר, מה הקשר בין יום העצמאות לנאמר בשאלה ?

התשובה היא הנקניק ואו הנקניקיות.

מוצר זה הוא מוצר מעובד אשר ההבדל בניהם הוא שנקניק ניתן לשומרו לזמן ממושך גם בתנאים שאינם קירור ואפשר לאוכלו ללא בישול, בעוד שאת הנקניקייה יש צורך לבשל ולשמור בקירור.

מוצרים אלו מקורם בבשר שבדרך כלל מראהו אינו נעים, כמו אברים פנימיים, שומן ודם, אשר מעובדים ובתוספת תבלינים מתקבל המוצר הסופי.

הנקניקים הראשונים יוצרו כבר על ידי השומרים לפני כ- 4500 עד 5000 שנה ובמהלך השנים כול עם נתן למוצר את שמו ואת דגשיו הייחודיים.

הגרמנים אשר גילו את המוצר מאוחר יחסית, רק בסוף המאה ה- 15 נתנו לו את השם פרנקפורטר על שם עירם פרנקפורט ואילו האוסטרים אשר התקנאו בהם קראו לו וינר על שם בירתם ווינה ואילו תושבי מוסקבה קראו לו בשם מוסקובסקיה.

להלן מספר סוגי של בשרים מעובדים במספר מדינות:

* טוניסיה – מרגז- תערובת חריפה של בשר בקר וכבש

* טורקיה – פסטורמה – תערובת של פילה בקר או סינטה, אשר נמצאת תחת לחץ,

  כבישה, עד להפרשת כל המיצים.

* ארגנטינה – צ'וריסו – עשויה מבשר שומני קצוץ גס בתוספת פלפל אדום יבש.

* איטליה –פרושוטו- בשר מעושן ומיובש מקוטלי חזיר.מורטדלה – נקניק נוסף

   מאיטליה, בשר מעובד בתוספת שומן ותבלינים.

* רומניה – סיביו – נקניק העשוי מבשר חזיר או סוס או עירוב של שניהם.

   פסטרמה – נתח כבוש, מעושן ומבושל.

* פולין – קבנוס- מקור השם במילה האוקראינית קאבאן- חזיר בר.

* הונגריה – צובאי – נקניק שמן בעל מרקם יבש וריח עז.

* רוסיה – מוסקובסקיה – בשר בקר וחזיר רזה בתוספת שומן, נאכל בדרך כלל חי

   ולא מבושל.

המוצרים נמכרים היום ברשתות השיווק גם שהם ארוזים וגם במעדנייה ונמכרים מאחורי דלפק ונארזים על פי דרישות הלקוחות.

מוצרים אלו הם דוגמא לקצבות מעולה ולשיטות עיבוד אשר הומצאו במהלך השנים על ידי בני האדם מתוך רצון לשרוד ונצל כל מזון אפשרי לשם קיומו בטבע.

שיטות העיבוד השתכללו עם השנים ובמיוחד אצל העמים, אשר נהגו לצאת למסעות ארוכים של כיבוש מעבר לעירם או מדינתם, דבר שחייב אותם להצטייד "במזון משומר" וזמין, אשר יוכל לספק את רעבונם לאורך זמן.

פיתוח שיטות העיבוד, הייבוש, ההמלחה, העישון ואף הבישול נוצקו לאורך השנים, כאשר כל עם ואו איזור הטביע במוצר את חותמו ואת תבליניו וטעמיו המיוחדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111329 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111219 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111130 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111349 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111286 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111409 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221134 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211068 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21927 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21844 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161769 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152228 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica