חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחינה פסיכומטרית - על חשיבה כמותית

מאת: seowebפסיכומטרי08/07/20092131 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חשיבה כמותית כי אי אפשר בלי...

פרק החשיבה הכמותית בכל בחינה פסיכומטרית בודק את היכולת להשתמש במספרים ובמונחים מתמטיים כדי לפתור בעיות כמותיות, ואת היכולת לנתח נתונים מתוך טבלאות ותרשימים. זה אולי נשמע לכם סינית, אבל זה לא כל כך מסובך.

הידע הנדרש כדי לענות על שאלות בפרק הזה הוא פחות או יותר מה שלמדתם בכיתה ט' ו-י' בשיעורי מתמטיקה.

אז כדי להבין טוב יותר מה מצפה לכם בפרק הזה, כדאי שתכירו את סוגי השאלות בפרק החשיבה הכמותית. בגדול, יש שלושה סוגים: שאלות ובעיות, הסקה מתרשים או מטבלה והשוואה כמותית.

נתחיל בשאלות ובעיות. בסוג זה של שאלות אתם מקבלים נתונים, ושאלה עליה ניתן לענות על סמך הנתונים. הנתונים יכולים להיות מילוליים, בצורה של סיפור קטן, ויכולים להיות לא מילוליים, רק מספרים ומשתנים.

בסוג זה של שאלות תוכלו למצוא שאלה על מהירות בסגנון "רכבת א' יצאה מחיפה בשעה 10 בבוקר ורכבת ב' מבאר-שבע ב-12 וחצי, האם הן יתנגשו?", גם שאלה בסגנון "הממוצע של X, Y ו-Z הוא X כפול Y, מהו Z?" וגם שאלות בהנדסת המישור.

הסוג השני של שאלות, כמו שכבר אמרנו, הוא הסקה מתרשים או מטבלה. בשאלות אלה תקבלו טבלה עם נתונים או תרשים של גרף, בליווי הסבר קצר. לאחר מכן תצטרכו להשיב על שאלה אודות הנתונים או להסיק מסקנה מהנתונים.

בשאלות מהסוג השלישי, ההשוואה הכמותית, תצטרכו להשוות בין שני נתונים שתקבלו. למעשה, לכל שאלה מוצעות אותן התשובות, ואתם בעצם תקבעו אם א' גדול מ-ב', קטן מ-ב', שווה לו, או שלא ניתן לדעת על סמך הנתונים. בסוג זה, כמו בסוג הראשון, יהיו לכם שאלות על בסיס הנדסת המישור, אלגברה, הסתברות ועוד.

יש עוד כמה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת על פרק חשיבה כמותית. בתחילת הפרק יופיע לכם דף נוסחאות, כך שלא צריך לשנן בעל-פה לא את משפט פיתגורס ולא את הנוסחה לחישוב שטח טרפז.

בנוסף לכך, כמו כל פרק במבחן פסיכומטרי, השאלות מסודרות מהקל אל הקשה, ככה שככל שמתקרבים לסוף של הפרק צריך להתרכז יותר ולהתאמץ יותר.

אבל לפני שאתם ניגשים בסערה לפתור שלל בעיות בחשיבה כמותית, מומלץ, ואפילו הכרחי, לעשות חזרה על מושגים בסיסיים במתמטיקה.

למשל, זוכרים מה זה "ערך מוחלט"? מספר שלילי בתוך הסוגריים של ערך מוחלט הופך לחיובי, חיובי נשאר חיובי ואפס נשאר אפס. או זוכרים אקסיומות בהנדסת המישור כמו "סכום זויות במשולש הוא 180 מעלות"? ומה זה "מספרים רציונאליים"? כל מספר שהוא חיובי ושלם.

אם נכחתם בשיעורי מתמטיקה, סביר להניח שצ'יק-צ'ק המושגים יחזרו אליכם וייראו לכם מובנים מאליהם, ומהר מאוד תוכלו לגשת לפתרון בעיות בחשיבה כמותית. אבל אם אתם לא בטוחים בקשר לכל מושגי היסוד האלה, תקדישו קצת זמן להבין את הבסיס כי בלעדיו יהיה קשה להמשיך הלאה.

ועכשיו אפשר להסתער ושיהיה בהצלחה!

עוד מידע בנושא לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע: פסיכומטרי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018462 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101953 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102471 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101770 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101738 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102182 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102181 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161627 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161851 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133086 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132238 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132276 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132112 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132569 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica