חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם יחסי ממון- חיים בגאווה

מאת: משפחה גאהדיני משפחה14/06/2011877 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות ההתקדמות הרבה שחלה במדינת ישראל בכל מה שקשור ביחס לזוגות חד מיניים, הרי שהחוק עוד לא השתנה ועדיין זוגות שכאלה אינם יכולים להינשא, גם לא בחתונה אזרחית. למעשה, האפשרות היחידה שקיימת היום בפני זוגות מאותו מין היא לחתום על הסכם יחסי ממון, המסדיר את אופי היחסים.

הסכם יחסי ממון – קווים לדמותו

לפני שנתייחס למשמעות של חתימה על הסכם יחסי ממון בין בני זוג מאותו מין, נביא סקירה קצרה שתסביר מהו, בכלל, הסכם שכזה.

הסכם יחסין ממון הוגדר בפסיקה משפטית כחוזה בין בני זוג, "הצופה פני עתיד ומגמתו להסדיר יחסי בני הזוג, ולא סתם פני העתיד, אלא דווקא למקרי מוות או גירושין". כלומר – הסדר שכזה בין בני הזוג כולל סעיפים המתייחסים לרכוש של כל אחד מהצדדים, ולאופן חלוקתו ביניהם במקרה בו אחד מהם, חלילה, הולך לעולמו, או במקרה של פרידה. במסגרת הסדר שכזה יכולים בני הזוג להחליט, למשל, שבמקרה של פרידה כל אחד מהם מקבל את הרכוש שהביא עמו בתחילת הקשר, וחלק שווה של הרכוש המשותף שהתווסף במהלך התקופה שחיו יחד. יכולים להיות, כמובן, הסדרים אחרים לגמרי, הכול בהתאם למה שמתאים לבני הזוג.

אבל, הסכם יחסי ממון לא מסדיר רק את נושא הרכוש במקרה של מוות או פרידה, אלא גם את הנושא המורכב והמסועף של ילדים. כאשר מדובר בבני זוג הטרוסקסואלים, הדברים מעט יותר פשוטים (עבור ההורים, לא עבור הילדים), משום שיש בחוק כללים ברורים לגבי מצב של פרידה בין ההורים. במקרה של בני זוג חד מיניים, המצב מורכב יותר משום שמדובר כאן בהליך של אימוץ שיש לבצע, הן במידה שמדובר בילד ביולוגי של אחד מבני הזוג ובן הזוג השני מעוניין שהוא יהיה גם ילד שלו לכל דבר ועניין, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בילד שאינו ילד ביולוגי של אף אחד מבני הזוג. במקרה הראשון מומלץ מאוד שבן הזוג השני יבצע הליך אימוץ של הילד, ובמקרה השני השניים, מן הסתם, מחויבים על פי חוק להסדיר את נושא האימוץ, על מנת שיהיה באפשרותם לגדל את הילד.

בכל מקרה, כאשר שני בני זוג מאותו מין מחליטים לגדל ילד במשותף, חשוב שיחתמו על הסכם יחסי ממון שבו יסדירו את הכללים לגידול הילד במקרה של פרידה או, חלילה, מוות, של אחד מבי הזוג.

חשוב לציין, שהסכם ממון דורש אישור משפטי על מנת שיהיה בר תוקף. במקרה של זוגות הטרוסקסואלים, הסכם שנחתם לפני הנישואין יכול להיות מאושר על ידי נוטריון או רשם נישואין, ואילו הסדר שנחתם לאחר הנישואין צריך לקבל את אישור בית הדין לענייני משפחה או את אישורו של בית הדין הרבני. במקרה של הסכם ממון שנחתם בין בני זוג חד מיניים, הרי שממילא חתונה ביניהם אינה מוכרת, ולכן עליהם לבצע את תהליך החתימה עליו בפני נוטריון מוסמך.

הסכם יחסי ממון – סיבה לגאווה

אמנם, חתונה בין בני זוג חד מיניים עדיין אינה מוכרת בארץ, אולם בזכות האפשרות שניתנת להם לחתום על הסכם יחסי ממון, הם יכולים להסדיר את הזוגיות ביניהם ממש כמו כל זוג נשוי. כיום זוגות חד מיניים יכולים לקיים את טקס החתונה בצורות שונות, בדומה לחתונה אזרחית של ממש, כאשר החתימה על ההסכם מהווה גושפנקא משפטית מחייבת לקשר הזוגי ביניהם.

ייתכן מאוד שבעתיד המצב הקיים ישתנה, אבל עד אז דרך זו מהווה פתרון הולם להסדרת הקשר בין זוגות חד מיניים.

 

למידע נוסף היכנסו אל פורום זוגיות גאה באתר משפחה גאה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משפחה גאה- אתר לזכויות הגאים בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משפחה גאה

מאת: משפחה גאהדיני משפחה04/04/111552 צפיות
ישואין בין זוגות חד-מיניים, היינו, נישואין בין שני גברים או נישואין בין שתי נשים, הינם נושא מורכב וטעון, אשר הפך להיות בחלק ממדינות העולם נושא פוליטי לגמרי. זאת בזכות (ויש שיגידו – בגלל) תביעתם של ארגונים שונים לשמירת זכויות האדם ושל ארגונים למען חד-מיניים

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182004 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181670 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica