חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שידות - רקע ושימושים

אמנם לא מדובר ברהיט מרכזי, גדול, ובולט בחדר, אך שידות הן פריט הריהוט המשלים החשוב ביותר בכל חדר ובכל בית. לסוגים השונים של שידות יש שימושים רבים ושונים, כאשר כל שידה היא ייחודית, בין אם מבחינת עיצובה, ובין אם מבחינת השימוש שלה היא נועדה. למעשה, שידות ממוקמות כמעט בכל חלל אפשרי בבית, כאשר ניתן למצוא אותן בחדר השינה, בסלון, בחדר האוכל, חדרי הילדים, ואפילו במסדרונות.

סוגי שידות

ניתן לחלק למעשה את השידות לשני סוגים: שידות המיועדות לאחסון פנימי ושידות המיועדות לאחסון חיצוני. שידה אשר מיועדת לאחסון פנימי תהיה בנויה כשידת מגירות. שידות אחסון קטנות ניתן להציב מצידי המיטה, גם כאלמנט עיצובי משלים לעיצוב החדר, וגם כפריט ריהוט אשר תורם רבות לנוחות, ושניתן לאחסן בו חפצים אישיים אשר נחוצים לכל אדם לפני השינה או מיד על הבוקר. שידות אחסון גדולות יותר משמשות לאחסון בגדים, לבנים, ועוד. לעומת זאת, שידות המיועדות לאחסון חיצוני הן שידות אשר ניתן להניח עליהם דברים. שידות אלו יכולות לשמש להנחה של טלוויזיה, או חפצים אחרים. כמו כן הן יכולות לשמש כשידות איפור, כאשר בדרך כלל תהיה זו שידה עם ראי. כך או כך, בעת הרכישה עליכם לוודא כי רמות הגימור של השידות הוא ברמה גבוהה, מה שיבטיח לכם את עמידות הרהיט לאורך זמן.

שידות ועיצוב הבית

מעבר לתפקיד הפונקציונאלי של השידות, יש להן גם תפקיד עיצובי, ומלבד ההבדלים שצוינו לגבי סוגי השידות, קיים גם מבחר גדול מאוד של סגנונות עיצוב. החל ממראה מודרני ועכשווי, המאופיין בשילובי זכוכית ומתכת, ועד שידות בסגנונות אותנטיים של המזרח, עם שילובי קש ועץ.

לסיכום, כדאי לזכור כי לפני שרוכשים שידות מכל סוג שהוא, כדאי להחליט על התפקיד אותו השידה אמורה לבצע, וכמובן, להתאים את עיצוב השידה לעיצוב הכללי של החדר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: