חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סנכרון תהליכים

מאת: idit matasחומרה04/08/20111369 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוגי תהליכים בו זמנית: 1. עצמאיים- בלתי תלויים בהרצת תהליכים אחרים. מ"ה מקצה בזהירות משאבים ומבודדת תהליכים אחד מהשני.

2. משתפי פעולה- יכולים להשפיע או להיות מושפעים מריצת אחרים. מ"ה מאפשרת שיתוף משאבים בדרכים מסויימות ואינטרקציה ביניהם. יש משתפי פעולה באופן ישיר (החלפת מסרים) או באופן לא ישיר (שיתוף זיכרון). יתרונות שיתוף הפעולה: שיתוף מידע, העלאת זמן מיחשוב, מודולציה, נוחות. אנו נעסוק באופן הלא ישיר.

Process A Process B concurrent access

A = 1; B = 2;does not matter

A = B + 1;B = B * 2;important!

Race Condition-מס' תהליכים ניגשים ומשנים מידע משותף בו זמנית הערך הסופי של המידע המשותף תלוי בסדר הביצוע- בתהליך שסיים אחרון. Printer Spooler- כולל וקטור של תאים, כאשר בכל תא יכול להמצא קובץ להדפסה.מ"ה מחזיקה משתנה המכונה next_free_slot המורה מהו התא הפנוי הבא. כאשר תהליך מסוים רוצה להדפיס הוא בודק את ערכו של next_free_slot, מאחסן בתוכו את הקובץ המתאים ומקדם את next_free_slotבהתאם. Printer Daemon – תהליך של מ"ה הסורק כל כמה זמן את המערך ומדפיס קובץ. מקרה אפשרי-דריסת נתונים. מצב של שני תהליכים שרוצים להדפיס. האחד מסתכל על הפוינטר של התא הפנוי הבא מתבצעת פסיקה שמוציאה אותו מריצה. מכניסה תהליך אחר שמשנה את הפוינטר. כשהתהליך הראשון מוחזר הוא פועל לפי המצב שהיה לפני שהופסק שכבר השתנה מבלי שידע על כך.

האזור הקריטי- קיימים n תהליכים המתחרים על משאב (קטע) משותף. האיזור המשותף לתהליכים (קטע הקוד) הוא האיזור הקריטי, הקטע שנכנס לאזור המשותף הוא הקטע הקריטי. כדי לפתור בעיה זו נדרש: 1. Mutual Exclusion – במידה ותהליך מסוים נכנס לאיזור הקריטי תהליך אחר לא יכול להמצא בו. 2. Progress – תהליך אחד שיצא מהאזור הקריטי לא מונע מתהליך שממתין מלהיכנס לאזור.

שיטות לפתרון הבעייה:1. חומרה- ביטול פסיקות של מ"ה: כאשר תהליך נכנס לאזור הקריטי הוא מורה על ביטול פסיקות של מ"ה, כאשר הוא מסיים הוא מאפשר למ"ה לחזור ולבצע פסיקות. היתרון: פשטות ; חסרון: מסוכן מאחר ומ"ה מאבדת את השליטה. 2. משתנה נעילה: נגדיר משתנה נעילה. כאשר תהליך רוצה להיכנס לאזור הקריטי הוא בודק את ערכו של משתנה הנעילה. אם הוא לא נעול (אפס) הוא נכנס לאזור הקריטי ומשנה את ערכו של המשתנה לאחד. בסיום האיזור הקריטי הוא מחזיר את ערכו של המשתנה לאפס. לא יעיל -נוצרת אותה בעייה רק שכעת התחרות היא על משתנה הנעילה.

3. משתנה תור: כל עוד לא תור התהליך להיכנס – ממתין; ברגע שתורו להיכנס, הוא נועל את האיזור הקריטי, מעביר את התור לבא

אחריו, מבצע את הפעולה ומשחרר את האזור הקריטי. הפתרון עומד בתנאי הראשון – אין שני תהליכים שנמצאים באזור הקריטי בו"ז. אבל התנאי השני לא מתקיים. כדי שתהליך שהיה יכנס שוב לאזור הקריטי התהליך שאחריו חייב להיכנס לאזור הקריטי, במידה והוא לא יכנס גם התהליך שרוצה להיכנס לא יוכל להיכנס שוב. הפתרון מאלץ את התהליכים להיכנס לאזור הקריטי לסירוגין-לא תמיד רצוי.

4. Peterson Algorithm- אנחנו חוסמים כניסת תהליך לאזור הקריטי רק כאשר קיים תהליך אחר שמעוניין להיכנס וזה תורו של אותו תהליך. במידה וזה התור שלי או שהתור השני לא מעוניין להיכנס – אכנס לאזור הקריטי. בכך עמדנו בשני התנאים. פתרון זה לא כ"כ שימושי מאחר ובמידה ונרצה לנהל יותר משני תהליכים, צריך לדעת בדיוק כמה תהליכים ישנם ומספר זה יהיה קבוע. מסובך ויקר מדי.

5. Bakery Algorithm- כאשר תהליך רוצה להיכנס לאיזור הקריטי ניתן לו מספר (ייחודי ומונוטוני עולה), נכניס את התהליכים לאזור הקריטי לפי סדר המספרים.אלגוריתם זה עובד לכל מספר (גם לא ידוע) של תהליכים. האלגוריתם: כאשר תהליך רוצה להיכנס לאזור הקריטי הוא משנה את הchoosing שלו ל-true. הוא יקבל מספר (המספר המקסימלי שקיים +1), מערך number מחזיק את מספרים התהליכים, כעת ישנה את הchoosing שלו לfalse. לאחר קבלת המספר, עובר על כל התהליכים ומוודא שהם לא במצב של בחירת מספר. כל עוד המספר שלהם שונה מאפס (=יש להם מספר) מוודא שהמספר של כל השאר קטן משלו. במידה ואף תהליך לא מקבל כרגע מספר והתהליך הנבדק הוא הבא בתור – יכנס לאזור הקריטי. האלגוריתם מוודא שאם שני תהליכים קיבלו את אותו מספר- התהליך שהגיע קודם יכנס קודם. כאשר תהליך ירצה להיכנס שוב לאזור הקריטי – יקח מספר חדש. תהליך שלוקח מספר עוצר את כל התהליכים עד שיסיים.

6. Hardware support- יש מעבדים הכוללים את הפעולה test and set lock פעולה זו פועלת כך: קוראת תוכן של כתובת מסוימת בזכרון ושמה באוגר. מציבה באותה כתובת בזכרון ערך שונה מאפס. מכיוון שזו פעולה אטומית מובטח כי לא ניתן להפריע לפעולה זו, מכיוון שהמעבד חוסם את הגישה לזכרון עד לסיום הפעולה ובכך חוסם מתהליכים אחרים מלהפריע לפעולה. מאחר ששתי הפעולות מתבצעות ביחד זה מונע את הבעיה שכמה תהליכים יגשו לאותו זכרון בו זמנית.האלגוריתם: ניגש לכתובת בזכרון עליה נבצע את הפעולה-משתנה flag; לוקח את מה שרשום בכתובת של flag ושם באוגר שנמצא במעבד; מציב ערך שאינו 0 באותה כתובת; בודק שהערך באוגר (שנלקח מה-flag) שונה מאפס ; במידה והוא לא אפס אז מותר להיכנס לאזור הקריטי- הכתובת שפנינו אליה בהתחלה. כשתהליך יוצא מהאיזור הקריטי הוא מכניס לflag את הערך אפס. כך תהליך אחר שרוצה להיכנס לאישור הקריטי ידע שיכול.

בעיות ב-3 האלגוריתמים הנ"ל: Busy waiting – התהליך שאיננו באזור הקריטי נמצא בלולאה שחוזר על עצמה, גורם: 1. לבזבוז CPU 2. אם לתהליך הנמצא בלולאת הסרק יש עדיפות גבוהה, כל יתר התהליכים ימתינו זמן רב. פתרון: שימוש בפעולות sleep ו-wakeup על תהליכים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדפסת עבודות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת idit matas

מאת: idit matasאורטופדיה ופיזותרפיה04/08/111307 צפיות
עבודת המלצר כרוכה בסיכונים ארגונומים מסוימים. מאמר זה מפרט אותם על פי פעולות המלצר הסטנדרטיות.

מאת: idit matasתוכנה04/08/111110 צפיות
הסבר על תוכנת מטלב, משתנים בתוכנה ופעולות אריתמטיות על משתנים.

מאמרים נוספים בנושא חומרה

מאת: אשר אלבזחומרה03/11/187164 צפיות
בחירת מעבדת מחשבים הינה פעולה לא פשוטה עבור אנשים אשר אינם מבינים כלל במחשבים, במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר בנושא למה מומלץ לפנות למעבדת מחשבים ולא לטכנאי, איך בוחרים מעבדת מחשבים ומהם הפרמטרים החשובים שיש לשים עליהם את הדגש.

מאת: אשר אלבזחומרה31/03/173392 צפיות
תיקון מחשב אפל מחשב אפל כולל מפרט שונה בהשוואה למחשבים אחרים ולכן כאשר עולה הצורך בתיקון מחשב מסוג קיימת חובה לבחור את הטכנאי הטוב ביותר.

מאת: אסף דוריחומרה23/11/163802 צפיות
קורס בקרים מתוכנתים כשמעוניינים ללמוד משהו ולהתעמק במשהו חדש, חייבים לדעת ולאסוף את מה שנקרא, מידע צופה פני עתיד, לא הכוונה שנוכל למצוא מידע שיגיד לנו מה העתיד או יחווה אותו, אלא למידע על הנושא ועל ההתפתחויות שלו הצפויות בעתיד, מה היה בעברו, למה הוא משמש ועוד

מאת: אסף דוריחומרה21/11/164099 צפיות
מולטימטר או בשמו העברי רב מודד, תפקידו כשמו העברי , למדוד, מה מולטימטר מודד ? מולטימטר מודד את הזרם, המתח, התנגדויות,השראות, קיבולות של הגודל החשמלי מאותו מקור. ישנים מולטימטרים אנלוגים וישנן דיגיטליים, יתקון בולט של הדיגיטלי הוא שהוא מאפר להתממשק עם אצעים חיצוניים כמו מחשבים.

מאת: orya peryחומרה12/04/162101 צפיות
אם המחשב שלכם, מראה סימני קלקול, הוא איטי יותר, המסך משנה צבעים, זה הזמן לשלוח אותו למעבדת מחשבים. ניתן למצוא טכנאי מחשבים כפר סבא

מאת: orya peryחומרה12/04/161836 צפיות
זו עובדה ידועה, כי אנו בעידן המחשבים לא יכולים לחיות ללא מחשב.. אנו עובדים עם מחשבים, מתכתבים ברשתות החברתיות באמצעות מחשב, שולחים מיילים, מבצעים רכישות, חפשים מידע ועוד. כל הפעולות שלנו, נעשות באמצעות מחשב ולכן, בכל בית, ישנם לפחות 2-3 מחשבים שייכים לילדים ולנו.

מאת: orya peryחומרה12/04/161788 צפיות
אין אחד מאתנו, אשר אינו מחזיק מחשב אחד או שניים בביתו. המשותף לכולנו שאנו זקוקים תמיד לשירות של טכנאי מחשבים, כאשר המחשב שלנו מגלה סימני קלקול, או שאנו מעוניינים לשדרג את המחשב ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica