חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תוכנת MATLAB

מאת: idit matasתוכנה04/08/20111106 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

MATLAB הינה תוכנה מתמטית המיועדת לביצוע חישובים טכניים והנדסיים.

במקור נכתבה התוכנה, בסוף שנות השבעים, כדי לפתור בעיות באלגברה ליניארית, ומכאן גם משמעות שמה - MATrix-LABoratory. כיום כוללת התוכנה אופציות רבות נוספות כגון: כלים לטיפול במשוואות דיפרנציאליות, עיבוד נתונים, פולינומים, מחרוזות, ועוד. התוכנה מאפשרת עיבוד נתונים והצגת תוצאות ברמה וויזואלית גבוהה; יצירת גרפים דו-ממדים, תלת ממדים ואנימציות.

אופי התוכנה נומרי, והאפשרות לביצוע חישובים סימבוליים מוגבלת מאוד. ניתן להוסיף לתוכנה TOOL-BOXES המהווים הרחבה של אוצר הפקודות בנושאים שונים כגון בקרה, עיבוד אותות, משוואות דיפרנציאליות חלקיות ועוד.

עם הכניסה לתוכנה נפתח חלון הפקודות של ה- MATLAB. כל שורה שנכתוב בחלון זה תתחיל בסימן << (ה- MATLAB מסמן אוטומטית). כל הפעולות והמשתנים שנגדיר במסך זה ישמרו במרחב העבודה של ה-MATLAB (ה- WORKSPACE). ה- MATLAB עובד בשיטה של "מפענח" (INTERPRETER), לכן לחיצה על מקש RETURN תגרום ל- MATLAB לבצע את הפקודה או רצף הפקודות שנכתבו בשורה האחרונה. כאשר מעוניינים לבצע סידרה ארוכה של פקודות (תוכנית) מומלץ לכתוב אותה בעורך (editor) חיצוני. ניתן להשתמש בכל עורך השומר בפורמט ASCII. גרסת MATLAB בה אנו עובדים הינה גרסת PC, הכוללת עורך פנימי.

את התוכניות יש לשמור עם סיומת *.m. כאשר עובדים במחשב PC התוכניות צריכות להישמר בספריה בה נמצאת התוכנה MATLAB או להגדיר ל- MATLAB מסלול חיפוש אחר. גם ב UNIX, אם התוכנית לא נמצאת בספריה הראשית של החשבון, יש להגדיר ל MATLAB את נתיב החיפוש (ניתן להשתמש בפקודות cd ו-dir כמו במערכת ההפעלה של Windows).

הרצת תוכנית ב-MATLAB מבוצעת ע"י כתיבת שמה בחלון הפקודות (ללא הסיומת m).

דוגמאות ליכולות ה-MATLAB ניתן לראות על-ידי הרצת התוכנית demo.


פעולות אריתמטיות

טבלה