חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות גילוי אש, מהן?

מאת: Shaiעסקים - כללי08/08/20111116 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מערכות גילוי אש, מהן?

כשפורצת שריפה כל שנייה חשובה, ויכולה אף לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. ככל שנקדים וניטיב להשתלט על השריפה, כך נמזער את הנזקים לרכוש, נאפשר ליושבי המבנה להתפנות ממנו בבטחה, נצמצם נפגעים בגוף ואף בנפש. אולם לא תמיד יש לנו יכולת לדעת על קיומה של שריפה מיד עם התחלתה. בדיוק לשם כך נועדו מערכות גילוי אש.

מערכות כיבוי אש/גילוי אש – הכוח המגן של הבית

ביתו של האדם הוא מבצרו, כך נוהגים לומר. אך כדי שהבית שלנו אכן יגן עלינו מפני כל צרה ופגע, לעיתים עלינו לצייד אותו במערכות שיסייעו לנו להתמודד עם שלל האיומים הנשקפים לנו. כשם שמערכות אזעקה, למשל, נועדו לסייע לנו להתגונן מפני פורצים וגנבים בבית, כך מערכות גילוי אש נועדו לסייע לנו להתגונן מפני שריפות.

גם מערכות האזעקה וגם מערכות כיבוי האש מורכבות מחיישנים המחוברים למתקן אזהרה. במערכות האזעקה מדובר בחיישנים המסוגלים לזהות פתיחת דלת / חלון, לחץ של כף רגל על הרצפה, חום גוף או תנועה של פורץ בחדר. ובמערכות גילוי אש החיישנים מסוגלים לזהות הצטברות של חלקיקי עשן באוויר. ובשתי המערכות, כשהחיישנים מזהים דבר מה חריג, הם מפעילים סירנה או צופר.

שתי המערכות הללו מאפשרות לנו לדעת תוך שניות ספורות כי ביתנו נמצא תחת איום כלשהו: פורצים או שריפה. גם אם אנחנו ישנים, גם אם אנו נמצאים באגף מרוחק ואפילו אם אנו כלל לא בבית, מערכות גילוי אש ומערכות אזעקה יספקו לנו התרעה על האיום. התרעה זו תאפשר לנו גם להציל את חיינו וגם למזער / למנוע את הנזק לביתנו.

מערכות גילוי אש – גלאי העשן

גלאי העשן הוא דוגמא נפוצה למערכת גילוי אש המותקנת בבתים וגם במשרדים, במוסדות ציבור ועוד. גלאי העשן מחובר לתקרת החדר ומסוגל להתריע על קיומה של שריפה לפני שלהבותיה התחילו להיווצר.

גלאי עשן מורכב מסירנה, תא גילוי, שבב זעיר שמווסת את האזעקה וסוללה. בתא הגילוי נמצא מקור רדיו-אקטיבי (בעוצמה חלשה מאוד ולא מסוכנת), אשר מספק מטען חשמלי נמוך לחלקיקי הגז (אטומים טעונים) שנמצאים גם הם בתא. במצב שגרה החלקיקים נעים לגבי האלקטרודות ויוצרים זרם חשמלי נמוך. אולם כשחפץ כלשהו מתחיל לעשן (ועוד בטרם העשן הצטבר ונעשה גלוי לעין), חלקיקי העשן הנפלטים ממנו חודרים לתוך תא הגילוי שבגלאי העשן, מושכים כמה מהאטומים הטעונים, אשר מתרחקים מהאלקטרודות, וגורמים להיחלשות הזרם החשמלי. בכך הם גורמים להפעלת הסירנה של גלאי העשן.

את גלאי העשן ניתן לחבר לא רק לאזעקה שתפעיל סירנה בכל הבית עם זיהוי העשן. כיום ניתן לחבר אותו למגוון מערכות שיסייעו לנו להתמודד טוב יותר עם השריפה:

· למערכת המפוחים והוונטות במבנה - כך שלא ילבו את האש.

· למערכת פתיחת חלונות אוטומטית - כדי להוציא את העשן החוצה.

· למערכת הפיקוד של המעליות במבנה - כדי שירדו לקומת הקרקע ואיש לא יוכל להשתמש בהן.

· וגם לחייגן אוטומטי שיחייג למספרי טלפון שהוזנו מראש – כך שגם אם אין איש בבית, אנו נקבל הודעה טלפונית על השריפה, ואפילו מכבי האש יוזעקו גם הם באופן מיידי.

לסיכום, לצד חיוניותן של מערכות גילוי האש כמו גלאי העשן, עלינו לזכור שאסור לנו לסמוך רק עליהן. לצד מערכו גילוי אש עלינו לוודא שבבית יהיו גם אמצעי כיבוי אש ידניים (מטפים, גלגלונים, זרנוקים וכו') ו/או מערכות כיבוי אש אוטומטיות (כמו ספרינקלרים), אשר יסייעו לנו לתת מענה לשריפה מיד כשאנו מבחינים בקיומה. יש לציין כי כל אלו כבר מזמן אינם בגדר של מותרות לבעלי אמצעים בלבד, אלא מוצרים מצילי חיים של ממש המתאימים לאורח החיים המודרני של כולנו.

 



תגיות המאמר: מערכות גילוי אש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182639 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181099 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231763 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222667 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221827 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221876 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222054 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221922 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221530 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica